2013-04-03, 02:00
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven86
Man skaffar ju inte Viaplay för att kolla film, då är man ju bara efterbliven.

ok, du som tydligen kan lite, vilken enligt din mening är bäst då? (är inte sarkastisk eller något utan frågar ärligt dig)
Citera
2013-04-03, 02:22
Medlem
tjorven86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merlin2
ok, du som tydligen kan lite, vilken enligt din mening är bäst då? (är inte sarkastisk eller något utan frågar ärligt dig)

Viaplay är ju huvudsakligen uppbyggt kring deras gedigna utbud av sport så som F1, Champions League, Premier Leugue, Hockeyallsvenskan, Golf. Är man ute efter film och serier så passar Netflix bättre.
Citera
2013-04-03, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjorven86
Viaplay är ju huvudsakligen uppbyggt kring deras gedigna utbud av sport så som F1, Champions League, Premier Leugue, Hockeyallsvenskan, Golf. Är man ute efter film och serier så passar Netflix bättre.

Håller helt och hållet med, förutom på en punkt. Är man ute efter film och serier är torrents bättre än både Netflix och Viaplay.
Citera
2013-04-03, 07:57
Medlem
Wosps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silverhest
Håller helt och hållet med, förutom på en punkt. Är man ute efter film och serier är torrents bättre än både Netflix och Viaplay.

Självklart är torrents bättre med utbudet en alla dom här tjänsterna. Det kommer de alltid att vara men det finns andra fördelar med streaming så som att man kan sitta på tunnelbanan och leta upp en film man vill kolla på, dvs man behöver inte ta sig tiden att ladda ner innan eller lägga in i olika enheter.

Hade någon streamingtjänst ett 100% utbud och samma pre tider som torrents så skulle det för mig i längden bli billigare med streaming då jag inte skulle behöva köpa nya hdds osv.
Citera
2013-04-03, 08:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bulgarien
Viaplays utbud är ju sämst.

Varför tror du dom är här och gör reklam?
Citera
2013-04-03, 15:36
Medlem
Benshies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silverhest

Netflix (när man tagit bort "spärren" så man kan se det amerikanska utbudet) är faktiskt helt ok!

Jag tror att vår herre söker efter en laglig tjänst, det är antagligen därför man söker sig till netflix osv.
Ska inom en snar framtid avsluta mitt netflixkonto dock och gå över till HBO tror jag.
Citera
2013-04-04, 08:43
Medlem
PeaceLifes avatar
Skräp utbud
Citera
2013-04-04, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie
Netflix (när man tagit bort "spärren" så man kan se det amerikanska utbudet) är faktiskt helt ok!

Jag tror att vår herre söker efter en laglig tjänst, det är antagligen därför man söker sig till netflix osv.
Ska inom en snar framtid avsluta mitt netflixkonto dock och gå över till HBO tror jag.

Kan du vänligen upplysa mig ang "spärren" och dess borttagande tack.
Citera
2013-04-04, 12:10
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benshie

läst massa om detta och skulle gärna vilja ha en liten guide i hur man gör detta? och jag antar att funktionen att kunna anävnda svensk text försvinner då?
Citera
2013-04-04, 13:04
Medlem
Viaplay är förjävligt på det sätt att om man bara vill ha sport måste man köpa hela paketet med serier och film också Vill ju Se CL, BPL och golf Skulle gissa att bästa sätet är att hitta tre kompisar som vill dela på notan och sedan pröjsar man 1/3 var
Citera
2013-04-04, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert
läst massa om detta och skulle gärna vilja ha en liten guide i hur man gör detta? och jag antar att funktionen att kunna anävnda svensk text försvinner då?

Här finns det som tillägg till chrome: https://mediahint.com/

Du får inte svensk text (naturligt nog) och du kan heller inte söka bland filmer, bara bläddra.
Citera
2013-04-04, 14:26
Medlem
Arraksbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alrobert

1. Se till att du använder Firefox eller Chrome.
2. Googla Media Hint.
3. Installera Media Hint.
4. Logga in på Netflix.
5. ????
6. Profit.

Du kan sedan stänga av och slå på Media Hint om du så önskar så har du tillgång till både det svenska och amerikanska utbudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in