Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
En mac book pro från hösten förra året skulle jag inte ge 9000 för. men kanske 6000.
Om du återställer din mac så kommer ML att försvinna om du inte på nått sätt har uppgraderat din återställningspartition till ML så att säga. Nästa ägare av din mac kommer antagligen bara att kunna köra Lion om han eller hon inte bestämmer sig för att också köpa ML från appstore.
Alternativt kan du återställa din mac, logga in på appstore och uppgradera till ML sen kan du ta bort ditt appstore konto från datorn.
Citat:
Ursprungligen postat av thebeatch
Okej, så det går alltså att logga in i AppStore, installera ML, sedan ta bort kontot från datorn? Och ML finns fortfarande kvar då, för köparen?

Låter enkelt, men ifall du vill vara säker och göra det lite krångligare, skapa ett USB med ML på, inte säker men det kanske måste vara bootable, går enkelt att lösa, finns flertalet guider på internet om det. Sedan installerar du det bara, du kan ju nämna det på blocket/till köparen att ifall personen återställer det kommer ML att försvinna.
(Känns förövrigt väldigt konstigt att när man köpt det så ska man behöva uppdatera varje gång, jag tror att det går enkelt att lösa så att det endast återskapas till ML, annars bör det uppdateras snarast)
Annars har du kanske fått någon kod eller så? (Har inte själv Mac, så vet inte hur det är när man köper från App Store, även ifall jag kan relativt mycket om Mac)