• 1
  • 2
2012-09-15, 16:47
Medlem
ReubenFlaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnurgle
Man

Ok, det är avgörande får vilka råd man kan ge eftersom förutsättningarna för singelkillar och singeltjejer skiljer sig så markant.

Jag tror att du är på rätt spår med din träning, allteftersom kilona rasar och du kan klä dig snyggare så lär ditt självförtroendet förbättras. Sen handlar det om att skapa kontaktytor. Krogen låter kanske inte som stället där du skulle stortrivas, konkurrensen är mördande och killar med lite sämre självförtroende slås lätt ut. Som redan nämnts så borde du kanske fundera över kvällskurser, gym osv där stämningen är mer avslappnad.
Citera
2012-09-15, 20:02
Medlem
fnurgles avatar
Jo jag har fått lite idéer om hur jag ska komma vidare och de är jag väldigt tacksamma för.
Det enda jag är lite osäker på är hur jag ska hantera situationen tills dess att jag känner mig någorlunda bekväm med hur jag ser ut.
Som det är nu kan jag få väldigt mycket ångest till och från om varför saker och ting är som de är och varför det blivit så här. Är det bara att sysselsätta sig med annat så mycket som möjligt och undvika de tankarna eller finns det några andra knep så man inte deppar ihop helt under tiden?
Citera
2012-09-15, 20:42
Medlem
Madeleine-Ss avatar
Citat:
Jo jag har fått lite idéer om hur jag ska komma vidare och de är jag väldigt tacksamma för.
Det enda jag är lite osäker på är hur jag ska hantera situationen tills dess att jag känner mig någorlunda bekväm med hur jag ser ut.
Som det är nu kan jag få väldigt mycket ångest till och från om varför saker och ting är som de är och varför det blivit så här. Är det bara att sysselsätta sig med annat så mycket som möjligt och undvika de tankarna eller finns det några andra knep så man inte deppar ihop helt under tiden?

Du borde verkligen vara med i biggest loser, då går du snabbt ner i vikt och sedan får du en massa tjejer efter dig på grund av din härliga personlighet
Annars kanske du kan ta kontakt med någon överviktig tjej som också är peppad att gå ner i vikt så kan ni göra en gemensam viktresa. På gymmet brukar de ju ha små grupper för viktnedgång, om du inte träffar någon där så kanske du känner dig mer bekväm med dig själv efteråt och då är det ju lättare att träffa någon. Lycka till!
Citera
2012-09-15, 20:51
Medlem
Repos avatar
Citat:
Jo jag vet inte, vart jag än kollar så verkar allt sånt där hända mellan 18-30, då jag var som mest passiv. Det känns liksom som jag passerat det naturliga spannet där folk skapar sig ett kompisgäng.

Har tänkt en del på det där med föreningar och kvällskurser och grejer men vet inte ens vart jag skulle börja. Går verkligen vanligt folk på sånt? Vart kan man isf hitta information om dem?

En annan sak jag har funderat på vore väl att börja plugga igen men det känns som ett rätt stort steg att ta för att träffa folk. (för att inte tala om ännu mera studieskulder)
Om du har mod att stå ut i mängden så prövar du på sådant som du tvekar över, dvs tveka inte över kurser etc. Du kan inte hitta guldet om du inte vaskar efter det först.
Citera
2012-09-15, 20:53
Medlem
fnurgles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madeleine-S
Du borde verkligen vara med i biggest loser, då går du snabbt ner i vikt och sedan får du en massa tjejer efter dig på grund av din härliga personlighet
Annars kanske du kan ta kontakt med någon överviktig tjej som också är peppad att gå ner i vikt så kan ni göra en gemensam viktresa. På gymmet brukar de ju ha små grupper för viktnedgång, om du inte träffar någon där så kanske du känner dig mer bekväm med dig själv efteråt och då är det ju lättare att träffa någon. Lycka till!

Hehe roligt att du säger det för jag känner en som ska va med där så småningom. (vet inte riktigt när)
Dock är inte jag riktigt på den nivån och jag har som sagt redan börjat så just den banan kanske inte är min grej.

Det där med en viktnedgångsgrupp är dock en väldigt bra idé, jag ska kolla upp om de har nån sån på nått av gymen runt omkring. tack för tipset.
Citera
2012-09-15, 20:56
Medlem
Citat:
Har provat på det här med datingsidor men det känns knappt som nån idé om man inte är en normal välanpassad 20nånting som gillar att festa. Kanske ger det ett försök till när jag kommit i form.

Nej, det krävs inte en pojkspoling på 20 bast för att ha framgång där - och bland vilka i så fall? Gymnasietjejer runt 18 år? Det krävs snarare en Man som vet vad han vill med erfarenhet under bältet.

Dejtingvärlden i varje form är ytlig. Samma nunor hänger kvar på sajter år ut och år in av just den anledningen. Det gäller att veta vad man vill. En väldigt stor skara fruntimmer är fullkomligt desillusionerade och allmänt ambivalenta över vad de vill, oavsett vad de säger eller skriver. Lär dig att sålla bort skiten helt enkelt.
Citera
2012-09-15, 21:16
Medlem
fnurgles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Nej, det krävs inte en pojkspoling på 20 bast för att ha framgång där - och bland vilka i så fall? Gymnasietjejer runt 18 år? Det krävs snarare en Man som vet vad han vill med erfarenhet under bältet.

Dejtingvärlden i varje form är ytlig. Samma nunor hänger kvar på sajter år ut och år in av just den anledningen. Det gäller att veta vad man vill. En väldigt stor skara fruntimmer är fullkomligt desillusionerade och allmänt ambivalenta över vad de vill, oavsett vad de säger eller skriver. Lär dig att sålla bort skiten helt enkelt.

Jo det är väl så. Det jag tycker är så konstigt med datingsiter överlag är att vanligt folk: de mulliga, spinkiga, nördiga, alldagliga och allmänt tråkiga personerna inte finns där. Allt är bara frid och fröjd och inte en överviktig person så långt ögat kan nå.

Det känns lite som det enda sättet att komma nån vart är att ljuga så mycket det bara går och se vem som står ut med sanningen när det väl kommer till kritan.

Men som sagt, får väl se om det går bättre sen när jag slutat va alldaglig och ångestfull
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in