Citat:
Ursprungligen postat av GeneticHerbs
Känns som Jag är den enda som tänker på hygienen här i huset. Det är inte min familj utan jag bor här tillfälligt så har ingen lust att påpeka saker för dom.. Dom är tex dom största curlingföräldrarna jag någonsin har sett vilket gör mig tokig och känns som att en 7 åring ska kunna servera sig mjölk och diverse själv men icke. Är det normalt?
Ursäkta om jag börjar prata om annat men det kanske förklarar varför jag inte vill tala om för dom hur dom borde göra.
Var noga med din egen hygien bara så ska det nog gå bra. Tvätta händerna noga efter toalettbesök och innan du äter något så ska det nog gå bra. Du klarar dig nog. Jag har ett par småsyskon som blev magsjuka då och då när jag bodde hemma, men jag blev aldrig smittad. Handtvätt is the key!
Och jo, en sjuåring ska kunna servera sig själv. Min syster är sju och hon gör sina egna mackor, häller upp sin egen mjölk etc. om ingen annan har tid att göra det just när hon vill ha. Men det finns ju skräckexempel på ungar som skriker och gapar om de inte får saker serverade (och skyller på att de inte kan själva), skulle bli tokig om något av mina syskon betedde sig så... Eller mina framtida barn för den delen.