• 1
  • 2
2012-09-15, 16:47
Medlem
Jag har kört WVGA på 3,7-tumsskärm (Touch Pro 2) och kvaliteten var alldeles utmärkt, skarp och fin text etc.

Upplevde inga upplösningsproblem ö.h.t. Det är först när man kliver upp till ungefär 4,3 tum som det märks att högre upplösning är nödvändigt just eftersom text etc börjar få synliga pixlar.

För skärmstorleken tycker jag absolut att T2ans WVGA duger. Det hade varit bra med en HD-skärm men då i ett större format.

Jag hade alltså inte valt bort T2an p.g.a skärmupplösningen. Det hade varit skillnad om den haft en skärm på 4,3 tum eller större, då hade saken varit en helt annan.
Citera
2012-09-16, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobiltelefon
Jag slänger in två unika telefoner som är intressanta:

Lumigon T2

Dansk design när den är som bäst (tänk Bang & Olufsen) och utmärkt funktionalitet. Själv måste jag erkänna att jag är spekulant. Den har även ICEpower-förstärkare och därmed utsökt ljudkvalitet.

Läs mer om den på länken.

Den andra produkten är Porsche P´9981.

Porsche Design P´9981

Det är en BlackBerry i grunden.

Dessa två är helt klart unika och mycket eleganta. Sannerligen inga dussinvaror.

Kan du även tänka dig lite retro hade jag t.ex rekommenderat en HTC Touch Pro 2 om du vill ha tangentbord och en unik smartphone (inte speciellt vanlig nej men allting är relativt).

Nokia E90 Communicator är ett annat exempel på en mycket bra och mycket unik produkt.

Allting beror på vad som prioriteras. Överlag är det inte så svårt att hitta unika mobiler, däremot är det ju så att valmöjligheten ökar inom området om man vågar köpa begagnat.

Vill du ha en nytillverkad, unik telefon slår jag hårda slag för Lumigon T2 eftersom den erbjuder ett mycket unikt och attraktivt paket med intressanta funktioner.

För min del betraktar jag den dessutom som exceptionellt stiligt designad.

Tack så mycket! Lumigon verkar helt klart intressant. Undra vad priset skulle landa på bara men kan väl omöjligt bli allt för högt?
Citera
2012-09-16, 23:41
Medlem
Hade helt klart kollat upp Nokia Lumia 920, då får du ett helt nytt fräsch OS samt en hårdvaruprestanda som är oslagbar. Och på detta har du trådlös laddning och NFC-chip.
Citera
2014-02-16, 23:11
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Hade helt klart kollat upp Nokia Lumia 920, då får du ett helt nytt fräsch OS samt en hårdvaruprestanda som är oslagbar. Och på detta har du trådlös laddning och NFC-chip.

Trådlös laddning tror jag inte den har.
Citera
2014-02-17, 01:33
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisJuice
Trådlös laddning tror jag inte den har.
Du tror fel.
Citera
2014-02-17, 08:40
Medlem
PenisJuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Du tror fel.

Se på fan. Jag trodde faktiskt fel.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Qi_(tr%...3%B6s_laddning)

Coolt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in