2012-09-14, 23:44
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15443102.ab

Det är en famils som ber som sin sista önskan, pga att deras barn älskade pippi att få ha herr nilsson på dödsannonsen, är saltkråkan AB verkligen styrda av så hjärtelösa människor.

Usch, tänk föräldrarna vad tänker dom?
Citera
2012-09-14, 23:47
Medlem
Bongmons avatar
Förbannade äckel. Anledningen till avlaget var inte ens bra.
Citera
2012-09-14, 23:49
Medlem
yedis avatar
Förstår hur Salkråkan AB tänker, att de vill hålla sitt ord till Astrid. Men inte fan tror jag (om Astrid fick bestämma) att Herr Nilsson inte skulle få vara där.
Citera
2012-09-14, 23:51
Medlem
Hon levde ju för barnen...helt sjukt, jag skulle gråta floder om något av mina barn dör och inte får en sånn simpel sak uppfylld.
Citera
2012-09-15, 00:02
Medlem
Knasibass avatar
Fattar inte vad det spelar för roll. Ungen är ju död, inte som att han kan bli ledsen över det.
Citera
2012-09-15, 00:04
Medlem
Soberphobics avatar
De flesta kommer nog inte hålla med mig, men jag anser att det var rätt beslut.

Om detta var Astrid och Ingrids uttalade önskan att bilderna enbart skulle användas i samband med Pippi Långstrump så är det korrekt i min mening.

Naturligtvis är det ett oerhört känsligt när ett barn dör och jag tycker väldigt synd om de kvarlevande, men respektera även Astrid och Ingrids önskan.

Var tvungen att googla Herr Nilsson för att se ungefär hur figuren ser ut (hade glömt det), känns lite konstigt att ha en såpass "lycklig" figur på en dödsruna. Lite som att ha Willy Wonka på sin dödsruna eller Sinnead O'Connors låt Nothing compares to you som bröllopslåt (kanske inte den bästa liknelsen).
Citera
2012-09-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
Fattar inte vad det spelar för roll. Ungen är ju död, inte som att han kan bli ledsen över det.

Du har inte barn eller har haft någon nära som dött va?
Citera
2012-09-15, 00:11
Medlem
Ändå, herr nilsson är en svarthövdad dödskalle apa, tror inte dom har patent på en ras direkt...men killen kanske älskade apan så mycket.
Citera
2012-09-15, 00:16
Medlem
Knasibass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaay
Du har inte barn eller har haft någon nära som dött va?
Jag har haft nära som dött men inte brydde jag mig om deras dödsannonser. Trams.
Citera
2012-09-15, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasibas
Jag har haft nära som dött men inte brydde jag mig om deras dödsannonser. Trams.

Hur nära stod dom dig då får man fråga sig, en kompis kompis kompis svärmor kanske?
Klart man bryr sig om död annonsen, det är det sista avtrycket än människa gör i det offentliga.
Du kanske är mindless och skiter i vilket.
Citera
2012-09-15, 00:31
Medlem
Vafan det finns väl sjukhus döpta efter henne där det ligger ungar med cancer och dör plågsamt.
Citera
2012-09-15, 00:37
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soberphobic
De flesta kommer nog inte hålla med mig, men jag anser att det var rätt beslut.

Om detta var Astrid och Ingrids uttalade önskan att bilderna enbart skulle användas i samband med Pippi Långstrump så är det korrekt i min mening.

Naturligtvis är det ett oerhört känsligt när ett barn dör och jag tycker väldigt synd om de kvarlevande, men respektera även Astrid och Ingrids önskan.

Var tvungen att googla Herr Nilsson för att se ungefär hur figuren ser ut (hade glömt det), känns lite konstigt att ha en såpass "lycklig" figur på en dödsruna. Lite som att ha Willy Wonka på sin dödsruna eller Sinnead O'Connors låt Nothing compares to you som bröllopslåt (kanske inte den bästa liknelsen).

Medhåll. Herr Nilsson är ett varumärke och givetvis måste företaget få bestämma hur de vill att det ska användas. Givetvis tråkigt att det handlar om en död 3-åring.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in