• 1
  • 2
2012-09-16, 00:07
Medlem
spermaoffrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
P sna hr bilder syns det att det inte r fotomontage. Hr orsakar vortex-virvlarna frn vingspetsarna (eller rttare sagt allt som skapar luftkrafter) frndringar i molnen. Vackert!

http://www.airtoair.net/gallery/gallery-vortices.htm

Precis. Helt omjligt att bildmanipulera.

Riskabelt? Sett flyguppvisning? Sett teleobjektiv?
Citera
2012-09-16, 00:13
Medlem
OvanligtSuspekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urijah
Har alltid antagit att dessa bilder p flygplan i luften r ett montage.

Skulle det inte vara fruktansvrt dyrt att skicka upp tv flygplan och dessutom ondigt riskabelt fr piloterna/fotografen att ligga s nra varandra i den vinkeln?

Jo, men det r inget som inte en stor flygplanstillverkare inte skulle ha rd med.

Och det r inte s farligt, tnk dig istllet aerobatic-grupper som flyger med vingspetsarna 1m ifrn varandra medan de gr massa manvrar.
Citera
2012-09-16, 01:41
Medlem
Porthoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
P sna hr bilder syns det att det inte r fotomontage. Hr orsakar vortex-virvlarna frn vingspetsarna (eller rttare sagt allt som skapar luftkrafter) frndringar i molnen. Vackert!

http://www.airtoair.net/gallery/gallery-vortices.htm

Fantastiska bilder! Jag har, nr jag har flugit, ofta funderat p hur det ser ut bakom planet nr det passerar genom moln. Nu vet jag!
Citera
2012-09-16, 20:18
Medlem
Claes Axtl tar en hel del av dom med sina modifierade Profoto blixtar.
Citera
2012-09-16, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urijah
Skulle det inte vara fruktansvrt dyrt att skicka upp tv flygplan och dessutom ondigt riskabelt fr piloterna/fotografen att ligga s nra varandra i den vinkeln?
Med tanke p att en flygutprovning kan vara 1000-2000 flygtimmar s r marginalkostnaden att under kanske tv av dessa skicka upp en liten fotokrra och ta passande bilder nstan frsumbar. Om flygplan flyger i samma hastighet s kommer de inte nrmare varandra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in