• 1
  • 2
2005-10-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bishops Arms
~380:- sek för tio ( 10 ) kapslar? Nej tack, då blir jag hellre smittad av fågelinfluensan.

Sedan så är det inte någon idé att gå runt och oroa sig för att drabbas av fågelinfluensan, ytterst få människor blir smittade och det är inte ens alla som avlider. När fågelinfluensan dök upp i Thailand avled endast 16 personer, alltså är det ingen smitta som kommer utrota hela mänskligheten som Aftonbladet försöker framställa det som.

Investera i ett par paket med kondomer om du är orolig för att bli smittad av någon sjukdom, risken är större att du drabbas av HIV än fågelinfluensa.
n
det är inte den fågelinfluensan som smittar från fågel till människa som folk är rädda för utan om den muterar och börjar smitta från människa till människa, det är då vi kan få en sk pandemi.
Citera
2005-10-15, 14:41
Medlem
Methedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Tamiflu är inte ens något bra skydd.
För det första så måste man ta i precis rätt tid om det ska fungera.
För det andra så behöver det inte fungera ändå.
För det tredje så är hållbarheten på Tamiflu rätt dålig.

Håller med om allt utom hållbarheten, du kan vara lugn för att den är bättre än vad som anges på förpackningen
Citera
2005-10-15, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methedrine
Håller med om allt utom hållbarheten, du kan vara lugn för att den är bättre än vad som anges på förpackningen

Det kanske den gör, vet inte vad det står på förpackningen. Men Tamiflu som är äldre än ett år ska man inte vara säker på.
Citera
2005-10-15, 18:14
Medlem
pastoratets avatar
tamiflu som bulkvara har en hållbarhet på tio år har jag hört
Citera
2005-10-15, 21:42
Medlem
Methedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastoratet
tamiflu som bulkvara har en hållbarhet på tio år har jag hört