2012-09-13, 17:41
Medlem
RutSvenssons avatar
Har funderat länge på att skaffa ett stort jävla TV+Fiber+Tele+Mobil+Mobiltelefon -abbonemang och förhandla för att få ner priset i någon form av mängdrabatt.
Har såklart sökt lite och minns en tråd där en kund hos telenor fick ner minutpriset på mobilen till 20% av ursprungserbjudande. Dock är det här inte riktigt genomförbart när man själv kontaktar företagen, då säger de att det inte går att förhandla om priserna alls.
Jag kan de flesta leverantörers priser inom de nämnda områdena och den tekniska delen kan jag.

Hur gör man nu för att förhandla om priserna?

Tack.
Citera
2012-09-15, 09:48
Medlem
Jag kanske inte kan svara på just ditt fall med "allt-tillsammans" abonnemang men jag kan berätta om mina egna "förhandlingstips".

Jag har förhandlat ner mitt bredbandspris från Bredbandsbolaget från 349 kr/mån till 238 kr/mån genom att vid flera tillfällen både blivit uppringda av dom och även "bett" dom ringa upp mig genom t.ex. compricer och sagt att jag är intresserade av deras tjänster och inlett samtalet med att ge dom beröm och poängtera att jag sprider ett gott rykte för dom. Sen har jag gått vidare i diskussionen med att jag som student endå anser att priset är för högt för min ekonomi och att jag skulle vilja förhandla ner priset för annars skulle jag börja överväga andra operatörer enbart för priset. Jag kan tänka mig att förlänga abonnemangstiden för att få ner månadskostnaden och det har dom varit positiva till. Jag förlängde mitt abonnemang med 12 månader till och det tycker jag var bra för jag gillar deras tjänster samt att jag även kan flytta abonnemanget om jag skulle flytta och som grädde på moset fick jag även ner min kostnad med 100 kr per månad

// KtmPeete
Citera
2012-09-17, 13:16
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KtmPeete
Jag kanske inte kan svara på just ditt fall med "allt-tillsammans" abonnemang men jag kan berätta om mina egna "förhandlingstips".
// KtmPeete

Tack! Det verkar alltså som att förhandlingen är lättast när de kontaktar en.
Hur får jag dem att ringa mig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in