2012-09-13, 14:37
Medlem
Hej,

Hade tnkt att experimentera lite i Windows server 2008. Varfr? Jo, fr att det r bra att kunna om man vill ska jobb inom IT-branschen Och det vill jag. Jag har anvnt Windows server 2008 tidigare men nu vill jag bli nnu vassare p det! Nr jag studerade p gymnasiet fick vi ju allt klart p ett USB-minne med de korrekta filerna som vi skulle installera p den virtuella maskinen. Det har jag inte nu.

Min frga till er blir d om ni skulle kunna hjlpa mig att hitta ngon bra Windows server 2008 som gr att ladda ner till datorn fr att sedan installera p VM Ware... jag har laddat ner en fil men den servern innehll inte alla funktioner vilket var lite trkigt... r det ngon som vet ngon bra nedladdningsfil s fr ni jttegrna lnka.

Och en till frga: Hur stor r skillnaden p Windows server 2003 och 2008? Har aldrig testat 2003 men r det uppbyggt p ungefr samma sett som 2008 bara att 2008 har lite mer funktioner som man kan anvnda eller vad r skillnaden?

Stort tack till dig som hjlper mig med det hr.
Citera
2012-09-13, 14:43
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Victor-93
Min frga till er blir d om ni skulle kunna hjlpa mig att hitta ngon bra Windows server 2008 som gr att ladda ner till datorn fr att sedan installera p VM Ware... jag har laddat ner en fil men den servern innehll inte alla funktioner vilket var lite trkigt... r det ngon som vet ngon bra nedladdningsfil s fr ni jttegrna lnka.

Detta fr du tar under fildelningsforumet och REQ-trden.

//Mod

Citat:
Och en till frga: Hur stor r skillnaden p Windows server 2003 och 2008?

http://technet.microsoft.com/en-us/l...8WS.10%29.aspx samt att det ligger en underlnk till Windows 2008.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in