2012-09-13, 10:54
Medlem
Hej alla fotointresserade!

Jag har ett problem med min Eos 600D, eller snarare minneskortet!

Var i sommras ute p en europaresa varp minneskortet blev fullt och jag laddade ver samtliga filer (32GB) p en polares dator, nu i veckan s verfrde jag dessa bilder till mitt tomma minneskort i ett frsk att ladda ver dem till min dator.

Nu sitter jag hr med ett fullt minneskort men nr jag gr in i kortet via datorn s finns dr inga filer, ven fast datorn visar att minneskortet r fullt!

Jag vet att det brukar vara lite cheeky med att man mste lgga dem i rtt map i kameran, men att bilderna r helt borta knns lite vl konstigt? (de tar ju faktiskt upp alla plats, vilket indikerar att de faktiskt finns dr ngonstans)

Hur gr jag vidare frn detta? Har frskt det mesta som verar logiskt (kollat att filerna inte r dolda, utforskat via command prompt etc etc)

PS kr windows 7, om det r till hjlp DS

Tack p frhand!
Citera
2012-09-14, 03:01
Medlem
Wabbans avatar
Kan du se bilderna i minneskortet med din polares dator?
Citera
2012-09-14, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wabban
Kan du se bilderna i minneskortet med din polares dator?

Ja, jag kunde iaf det precis nr jag lagt ver dem. Kan dock inte se bilderna i kameran, ven om det str "card full".
Citera
2012-09-14, 12:06
Medlem
Sadomans avatar
Lskigt... Kan det ha ngot med storleken p kortet att gra tro? Har du kunnat flytta ver bilder frn just det dr kortet till din dator tidigare? Och har din kompis kvar bilderna p sin dator? Om inte s be honom snllt att gra en filrddning innan de r borta fr alltid. Fr det kan ha blivit ngot knasigt med ditt kort. Har du testa att kolla kortet genom att koppla kameran till datorn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in