2005-03-29, 22:57
Medlem
Dr.Dings avatar
Pricer
Citera
2005-03-31, 00:38
Medlem
gtk qts avatar
BioInvent på o-listan kan bli rolig.
Citera
2005-03-31, 18:02
Medlem
suryoyos avatar
Hoppas du inte glömt att det tillkommer courtageavgift, skatter på eventuell vinst.
Tusen kronor är en minimal summa för aktieplacering, värre är det om du köper fem olika, en stor del av pengarna (80 % ?) kommer gå till avgifter.
Fö skulle jag chansa på flyme, det räcker med att du trackar den två öre så har du dina procent där...med större summa pengar förståss.
Citera
2005-04-01, 17:21
Medlem
WSIB(på lite längre sikt), formo services (0,22kr)aktietorget, Precise Biometric om du vill tradea men lite lurig..
Citera
2005-04-03, 19:12
Medlem
Odins avatar
Confidence ligger på ca 55 öre. Den har gått bra de senaste månaderna.
Citera
2005-04-04, 11:01
Moderator
ksvs avatar
Central Asian Gold (CAG) ligger för närvarande på 0.70 kr. Noterad på NGM listan.
Ett kul alternativ om du tror på guld.
Citera
2005-12-01, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hittebarn
WSIB(på lite längre sikt), formo services (0,22kr)aktietorget, Precise Biometric om du vill tradea men lite lurig..

Ja jag hoppades att du följde mina råd samtliga rekar ligger på rejält plus och formo har betydligt mer att ge.. Creds till Mig!
Citera
2005-12-01, 23:55
Medlem
Raschs avatar
Push
Citera
2005-12-02, 00:05
Medlem
Ifall du ska ha en kortsiktig tävling mot en person som själv säger syssla med aktier så kan det vara idé att ta och satsa på en riskfylld aktie för att göra det hela lite roligare, samt möjlighet att slå honom med marginal.

Just nu så ifall någon ber om ett tips på en högrisk aktie som kommer ha en bra utveckling kortsiktigt skulle jag säga rysk energi. De är lågt värderade jämfört med många andra energibolag, och så länge världskonjukturen fortsätter på samma sätt kommer oljan fortsätta ha ett högt pris.
Citera
2005-12-02, 12:15
Medlem
Filters avatar
Gäller det så liten peng som 1000kr kan de nog bli svårt att köpa en aktie med tanke på att börsposterna oftas ligger beydligt över 1000kr. Det kan tvinga dig till ett rejält överpris på aktien. Fast man kanske kan hitta någon till ett bra pris.

Personligen hade jag nog gamblat och köpt en köpoption i omx och hoppats att indexet går upp det närmaste. Med lite tur kanske du dubblar dina 1000kr på några dagar . Det hade inponerat på polaren din.
Citera
2005-12-11, 23:27
Medlem
corpuss avatar
Två företag som jag tror på är CICL och LifeAssays.
Jag har själv köpt 5000 st aktier vardera i dessa två företag:
CISL kostar 37 öre/st
LifeAssays kostar 21 öre/st

CISL Gruppen (fd aPROch) är en tillverkare av mjukvaru-plattformar för kommunikation mellan olika enheter som använder SIM-kort, t.ex. mobiltelefoner, PDA:s m.m. CISL:s plattform är en brygga mellan mobila slutanvändare och all form av information som kan transporteras till och från mobila enheter, t.ex. SMS, MMS-uppdateringar av telefoner, ringsignaler och logos m.m. Bolagets kunder i dag är några av världens ledande teleoperatörer. Bolagets potentiella kunder är samtliga företag som marknadsför mobila icke-tal tjänster till mobiltelefonanvändare.

LifeAssays affärsidé är att utveckla, tillverka och sälja utrustning som bygger på teknologin MagnetoImmunoAssay, MIA, för användare inom livsmedels- och läkemedelsindustrin samt veterinär medicin. Teknologin skall även tillfredställa läkare och patienters behov av ett säkert instrument för snabb analys. Befintliga metoder är långsamma och inkluderar ofta användandet av radioaktiva material. Magnetoimmunoassaymetoden är helt ofarlig för patient, personal och miljö.
Bolagets produkter består i huvudsak av:
Instrument - Magneto ImmunoAssay Reader är ett instrument för kvantitativ bestämning av olika ämnen i bland annat blodprov.
Test - en unik patenterad provtagningsbehållare med integrerad lansett och kapillär, innehållande substanser som reagerar med de ämnen som skall haltbestämmas i provet.
Marknaden för in vitro diagnostik uppgår till över 20 miljarder dollar i dag och Point of Care sektorn utgör ca 25% av den totala marknaden.
Citera
2011-09-13, 08:11
Medlem
Conatuss avatar
Finns det några roliga aktier runt kronan denna säsong?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in