2012-09-13, 03:12
Medlem
Snus, cigg, pipa och cigarrer är enligt mig det bästa som finns. Oavsett hur jävla mycket omvärlden förändras så känns det som att tobaken alltid varit en tillflyktsort för mig, jag har alltid kunnat njuta av snus samt annan tobak oavsett tillfälle. Känslan av den där "Nikokicken" blandat med lugn måste vara bland det bästa som finns, redan i tidig ålder kunde jag njuta av den där prillan sent på natten och den där ciggen med vänner.

Vad har tobaken betytt för er genom åren?
Citera
2012-09-13, 03:19
Medlem
krigsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1Truck4oneBuck
Vad har tobaken betytt för er genom åren?
En flyktig akt genom adolescensens ångest i tiden, nedanför den tysta stadens vaggande fönstergardiner och röken förstärkt inom hennes andedräkt under nattetid, annalkande skoldagar.. Försöker komma fram till minnen, men ja, visst är det gott med en prilla efter maten liksom.
Senast redigerad av krigsbarn 2012-09-13 kl. 03:31.
Citera
2012-09-13, 03:38
Medlem
Du har en poäng i det du säger! Ibland när jag tar en cigg så lyckas jag omedvetet andas in röken på något underligt sätt (antagligen lite med näsan) så kan jag känna samma smak som cigaretterna smakade när jag började röka och med det följer det med massa minnen.

Och hur många bra stunder har man inte haft som ungdom när man var ute mitt i natten med polarna och satt sig vid vattnet och tagit en cigg. Blir fan nostalgisk fast än det bara var några år sedan
Citera
2012-09-13, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
En flyktig akt genom adolescensens ångest i tiden, nedanför den tysta stadens vaggande fönstergardiner och röken förstärkt inom hennes andedräkt under nattetid, annalkande skoldagar.. Försöker komma fram till minnen, men ja, visst är det gott med en prilla efter maten liksom.

Detta är för övrigt ett av de bästa inläggen jag läst på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in