2012-09-12, 15:58
Medlem
Som andra generationens invandrare så sitter jag dag för dag och ser hur politiker och folket vid migrationsverket fortfarande inte lyckats få bukt på de problem som uppstått till följd av den på tok för höga invandringen. Inte nog med att de tar in för många invandrare, utan de ska också se till att bara ta in invandrare och flyktingar som saknar utbildning bara för att det är 'synd om dem'.
Deras motto verkar tydligen vara: Ju värre desto bättre.
Högutbildade invandrare som redan har kapital och kommer från samma länder, ja de nekas bestämt med hänsyn till att de inte behöver den hjälp som Sverige erbjuder.
Med andra ord så prioriteras fattiga, radikala, lågutbildade och oftast kriminellt smuts över högutbildade, sekulära och finansiellt kapabla människor.
Utöver det så har jag hört att vissa svenska skolor slutat gå till kyrkan och slutat sjunga nationalsången för att det på någon sätt skulle vara kränkande... Vafan är det för skit? Snälla Sverige, stå upp för er själva! Hade någon kommit till Syrien (eller vilket annat land som helst för den delen) och sagt att vi skulle sluta sjunga nationalsången så hade idioten blivit utvisad.

För mig verkar lösningen på problemet vara att man drastiskt höjer standarden på de kriterier och riktlinjer samt minskar flyktinginvandringen med 75%. Utöver det så borde Invandrare som kommer till Sverige få lära sig bra svenska och skriva prov, samt läsa på om Svensk kultur innan de får ett medborgarskap så att man eliminerar alla oseriösa invandrare. Sist men inte minst så borde ni etniska svenskar vara lite stoltare över er själva och er historia precis som vi är stolta över vår historia.

Hade velat skriva mer men orkar inte för tillfället.

Bjuder på eventuella stavfel.
Citera
2012-09-12, 16:13
Medlem
Som etnisk Svensk kan jag inte längre vara stolt över Sverige eftersom politikerna har kört landet i botten. Om jag vore lite yngre så skulle jag flytta till Finland...
Citera
2012-09-12, 16:22
Medlem
Håller med dig till 100%, finns även väldigt många andra som gör. Dock så anser PK media att det är fel att känna så, så att känner du så och umgås med fel bekantskapskrets så är det du själv som blir utfryst istället. Så att många är väldigt försiktiga med att yttra det. Jag tror att om ett nytt parti som SD skulle uppstå med lite renare mjöl i påsen och med lite bättre bakgrund så skulle många fler rösta på det partiet.

Jag är själv inte kristen, men tycker självklart vi ska sjunga vår nationalsång. vill inte någon vara med på att sjunga så kan de lämna klassrummet, tycker även skolan ska ha dagar i kyrkan, tycker dock ingen ska tvingas till det. Är det någon som verkligen inte vill till kyrkan så tycker jag inte de ska behöva gå dit.

Gick till kyrkan i ung ålder, jag tvingades till det av skolan och jag hatade det. skolkade man det åkte man på straff, jag tycker straff är fel väg att gå, tycker kyrkan och skolan borde locka med morot istället.

många ser inte invandringen som ett problem även om man skulle tatuera in fakta i pannan på dem. Det är inte PK att vara imot invandring.

Sedan kommer de med dumma motargument som att invandringen ska hjälpa vår pension. jag har inte sett någon skillnad än så länge. Skulle jag komma till ett annat land skulle jag göra allt för att lära mig språket om mina avsikter var att stanna där länge.
Senast redigerad av Tamii 2012-09-12 kl. 16:26.
Citera
2012-09-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av la8pvBNTF
Som etnisk Svensk kan jag inte längre vara stolt över Sverige eftersom politikerna har kört landet i botten. Om jag vore lite yngre så skulle jag flytta till Finland...

Vilken beundransvärd inställning. Bara att flytta om du känner så. Hej då.
Citera
2012-09-12, 16:26
Medlem
WalterSullivans avatar
Här är min lösning: reparitera 90% av alla invandrare och stoppa invandringen helt! genialiskt va? tagit många år att komma fram till den
Citera
2012-09-12, 16:33
Medlem
usb3s avatar
Tycker TS idé verkar vettig. Att kraftigt minska invandringen och lägga mer resurser på de vi tagit emot är det enda vettiga. Förslag som att "kasta ut packet" är inte realistiskt då vi måste ta hand om de vi tagit emot.
Citera
2012-09-12, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av la8pvBNTF

Som etniskt svensk och ha massor med kontakter runt om i världen skäms man numer.
Jag får dagligdax en massa frågor om läget i vårt arma hemland. Förr kunde jag hyfsat stolt rekommendera random bekant att komma på besök under några veckor på sommaren och det avlöpte alltid bra. De senaste 15 åren har jag slutat med det. Och de senaste 10 har jag avrått besöka Sverige rent generellt. Alla mina yngre släktingar råder jag att starta ett nytt liv någon annan stans utan araber och negrer och den sanslösa mängden muslimer. Sverige är inte bara på dekis, det är i dödsryckningar.
Citera
2012-09-12, 17:11
Medlem
WalterSullivans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Förslag som att "kasta ut packet" är inte realistiskt då vi måste ta hand om de vi tagit emot.

Varför skulle det inte vara realistiskt? och vilket ansvar har vi det svenska folket att ta hand om människor från andra sidan jorden?
Citera
2012-09-12, 17:14
Medlem
Keyzs avatar
När jag gick i grundskolan så förbjöds nationalsången vid skolavslutningarna. Trots många protester så återinfördes aldrig nationalsången. Kan tillägga att i den by jag växte upp i fanns inte speciellt många invandrare på skolorna vid det tillfället.

För någon vecka sedan stod jag och snackade med en snubbe från mellanöstern på gatan. När ett gäng arabungar började skräpa ner en bit bort gick han igång. Han hatar detta pack verkligen och samtidigt älskar sverige och kulturen här har han anammat. Han har jobb o sköter sig. Helgo kille.

Varför i röda helvete politikerna fortsätter med massinvandringen är för mig en gåta och 2014 hoppas jag på att se verkliga förändringar!
Citera
2012-09-12, 17:28
Medlem
Kesslers avatar
Tänk dig en högutbildad invandrare som kommer hit "nä men du tjänar inte så mycket extra på att jobba och slita, lättare att gå på bidrag och gnälla på hmf och få pengar" ungefär. Hade jag varit högutbildad invandrare hade jag aldrig valt Sverige och vi ser ju att många som väljer Sverige är de som vill kunna utnyttja systemet. Man tjänar inte på att vara invandrare och arbetslös i Sverige, men steget därifrån till en hårt arbetande svensk/invandrare är alldeles för litet. Börjar du tjäna mycket pengar ska du skatta extra mycket på det så pengarna kan gå till de arbetslösa invandrarna (t.ex.)

Helt sanslöst värdelöst och det säger jag trots att jag själv tjänar dåligt och är arbetarklass.
Citera
2012-09-12, 17:34
Medlem
MrJackssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keyz
För någon vecka sedan stod jag och snackade med en snubbe från mellanöstern på gatan. När ett gäng arabungar började skräpa ner en bit bort gick han igång. Han hatar detta pack verkligen och samtidigt älskar sverige och kulturen här har han anammat. Han har jobb o sköter sig. Helgo kille.
Det är det här som gör mig så in i helvetes förbannad. Hur svårt ska det vara för politikerna att sätta upp det här som ideal över hur en invandrare bör bete sig? Nej, i stället sätter vi Zlatan, ghettozigenaren, som ett ideal över en invandrare. Jag får huvudvärk, men än värre måste det vara för invandrare som faktiskt vill leva sekulärt och på ett västerländskt vis, och vem fan skulle inte vilja det? Väst är anledningen till allt bra som någonsin har hänt civilisationerna; från antiken till i dag. De som vill leva på ett sätt likt dem i Mellanöstern har inte vare sig någon rättighet eller anledning att befinna sig på västerländskt territorium.

TS: Sverige är inte en demokrati utan självaste definitionen av en demokratur. Du och Keyz kan ha så många idéer ni vill, men de enda idéerna som kommer förverkligas är dem av den ytterst lilla mediaeliten och de politiker vars fundamentala åsikter går i hand med varandra. De finner inga intressen i att lösa dessa problem, utan är fullt lyckliga med de problem vi i dag finner i samhället just för att det främjar deras sak: apati och konsumtion; medan vi sitter här på Flashback och diskuterar problem vi tvingas uppleva i vardagen så kan du vara jävligt säker på att makten äter oxfilé och pratar om en eventuell ny privatskola för sina barn.
Citera
2012-09-12, 17:40
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrUsTrIc
Som andra generationens invandrare så sitter jag dag för dag och ser hur politiker och folket vid migrationsverket fortfarande inte lyckats få bukt på de problem som uppstått till följd av den på tok för höga invandringen. Inte nog med att de tar in för många invandrare, utan de ska också se till att bara ta in invandrare och flyktingar som saknar utbildning bara för att det är 'synd om dem'.
Deras motto verkar tydligen vara: Ju värre desto bättre.
Högutbildade invandrare som redan har kapital och kommer från samma länder, ja de nekas bestämt med hänsyn till att de inte behöver den hjälp som Sverige erbjuder.
Med andra ord så prioriteras fattiga, radikala, lågutbildade och oftast kriminellt smuts över högutbildade, sekulära och finansiellt kapabla människor.
Utöver det så har jag hört att vissa svenska skolor slutat gå till kyrkan och slutat sjunga nationalsången för att det på någon sätt skulle vara kränkande... Vafan är det för skit? Snälla Sverige, stå upp för er själva! Hade någon kommit till Syrien (eller vilket annat land som helst för den delen) och sagt att vi skulle sluta sjunga nationalsången så hade idioten blivit utvisad.

För mig verkar lösningen på problemet vara att man drastiskt höjer standarden på de kriterier och riktlinjer samt minskar flyktinginvandringen med 75%. Utöver det så borde Invandrare som kommer till Sverige få lära sig bra svenska och skriva prov, samt läsa på om Svensk kultur innan de får ett medborgarskap så att man eliminerar alla oseriösa invandrare. Sist men inte minst så borde ni etniska svenskar vara lite stoltare över er själva och er historia precis som vi är stolta över vår historia.

Hade velat skriva mer men orkar inte för tillfället.

Bjuder på eventuella stavfel.
Tack för att du bryr dig. Jag håller med om att svenskar behöver ta sig i kragen.

Att nationalism och nationalsången ses som negativa saker har sina förklaringar. Man har genom långvarig och grundlig propaganda inbillat oss att all visad samhörighet och gruppgemenskap mellan vita, europeiska människor är något ont och dåligt, ett slags psykologiskt sjukdomstillstånd som behöver behandlas. Då är man "rasist", "främlingsfientlig", "nazist", "högerextrem", "rädd för det okända" mm. Allt medan alla andra etniska gruppers samhörighet ses som något hur naturligt som helst. Folk skyr tal om vita människor och ras som pesten och blir lätt obekväma eller rent av ilskna bara man nämner saken. Judarna har verkligen hjärntvättat oss grundligt. De har psykoanalyserat oss sedan andra världskriget. Ständigt kritiserande, ständigt anklagande. Inte konstigt således att våra politiskt korrekta politiker och mediamakthavare har godhetskomplex.
Senast redigerad av SummaSummarum 2012-09-12 kl. 17:57.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in