2012-09-12, 13:25
Medlem
Tja! Nu har man släppt hemligheten med blossa glögg 2012!

http://www.blossa.se/

Vad tror ni om smaken? Känns ju väldigt frisk och rolig men samtidigt lite för spacead!'

MVH Simon
Citera
2012-09-12, 13:50
Medlem
Malleusus avatar
låter ju som en osalig blandning
Citera
2012-09-12, 14:39
Medlem
Quorthons avatar
Citrus och ingefära är ju aldrig fel. Dock aldrig smakat Yuzu-frukt, men om den har grapefrukttoner är det definitivt något jag skulle gilla.
Citera
2012-11-16, 17:58
Medlem
Jag bumpar den här. Det är ingen som har smakat och kan ge en recension?
Funderar starkt på att köpa en i helgen. Jag verkligen ÄLSKADE Blossa 2010 med saffran. Har dock aldrig hört talas om yuzufrukt.
Citera
2012-11-16, 18:36
Medlem
zepofans avatar
Riktigt god tyckte jag, men så är jag extremt förtjust i ingefära.
Citera
2012-11-16, 18:40
Medlem
Feadogs avatar
Har en flaska stående i kylen (för jag misstänker att denna gör sig bäst kall, ska självklart prova både varm och kall dock) men tyvärr är det lås och bom på den innan första advent. Min sambo är säreget nitisk på den punkten och jag tänker inte dricka den själv. Får ge mig till tåls med både glögg, julmust och pepparkakor ett par veckor till.

Däremot är jag rätt säker på att jag inte kommer älska den. Den är säkert god, men jag föredrar nästan alltid rödvinsglögg framför vitvinsglögg. Vissa av årgångsglöggarna har varit bra, men i de allra flesta fall föredrar jag Blossas vanliga röda vinglögg. Lite märkligt att jag har svenssonsmaklökar på just den punkten. När det gäller nästan all annan mat och dryck så tycker jag om mera vågade smaker och producenter som tar ut svängarna lite, men just när det gäller glögg så är min smak väldigt konservativ.
Citera
2012-11-26, 21:48
Medlem
Någon som har smakat på Vinfabrikens glögg?
Senast redigerad av skooie 2012-11-26 kl. 21:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in