2012-09-12, 16:42
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabine
En man har polisanmälts för att ha försökt köra på ensamkommande flyktingar utanför ett boende i Älvdalen.

Verksamhetschefen Mathias Jones säger att trakasserierna måste sluta.

– Pojkarna har fått slänga sig åt sidan, säger han.

Två gånger den senaste månaden har en man i en vit bil försökt köra på ungdomarna utanför Solglimten, ett boende för ensamkommande flyktingbarn i Älvdalen i Dalarna.

Det säger Mathias Jones, verksamhetschef på boendet, som har polisanmält föraren.

– Det är en vit bil som kommer farandes i full fart mot pojkarna på parkeringen. De har fått slänga sig åt sidan, säger han.

Varför tror ni mannen gör så?

– Pojkarna känner att det är för att de kommer från ett annat land.

På Solglimten bor det tio ensamkommande flyktingbarn i åldrarna 16 till 18.

http://www.expressen.se/nyheter/forsoker-kora-pa-flyktingbarn/

Givetvis gör mannen fel och ska låsas in men undrar om skäggbarnen ställt till med nåt speciellt. Att de ljuger om åldern är ingen nyhet men vad beror dennna frustration på? Har de våldtagit hans dotter tex?

Nån som bor i närheten och vet mer?
"....men ingenting lika allvarligt som att någon har försökt köra på dem, berättar verksamhetschefen.

– Ungdomarna blir så klart rädda när det händer. En av ungdomarna gick fram och frågade vad han höll på med, då skrattade han bara.

Efter att mannen i den vita bilen försökt köra på ungdomarna för andra gången polisanmäldes han. "

Man borde med andra ord veta rätt bra vem det är, då "ungdomarna" uppenbarligen har talat med honom.

Min misstanke är att det inte handlar om försök att köra på flyktingbarn och rasistiska svenskar överhuvudtaget, utan det är en invandrare som troligen besökte ett av "barnen" på boendet och sedan roade sig lite med att skrämma de som står och röker ute på parkeringen och står mitt i vägen.
2012-09-12, 17:26
Medlem
Jag sätter 250kr på att det inte var en svensk som körde den vita bilen!!

Däremot låter det troligt att det skulle ha varit en svensk då vi håller på att bli ersatta va dessa skäggiga småbarn, och att det skulle kunna skapa viss irritation hos gemene man. Vilket det lyckligtvis börjar göra i dagar som dessa.

Tippar likväl på att det vara blatte#1345235123
2012-09-12, 17:33
Bannlyst
Man kan förstå varför Expressen hoppade över bild på barnen i snyftartikeln. Barnen ser nämligen ut så här http://avpixlat.info/2012/09/01/det-ar-skillnad-pa-18-och-18/ . De är oftast 25 års åldern och uppåt. Google är ett bra redskap om man vill se hur "barnen" ser ut för i media är det sällsynt

Trots att man kokar över att bedragarna blåser oss så är det inte ok att mannen försökte skrämma de fullvuxna låtsasbarnen.
2012-09-12, 18:36
Medlem
Zabines avatar
Migrationsverket gör tydligen handledsröntgen i vissa tveksama fall. Här är ett klipp från aktuellt som visar några stackars barn som migrationsverket inte trodde på. Barnen påstår att de är under 18 år men migrationsverket säger nej. Har personligen sätt ännu värre fall där 30-åringar klassas som barn. Dessa barn kanske bara är 25 år.

Gör Sverige ålderstester ofta eller vad handlar detta om?

http://www.youtube.com/watch?v=X1OGppNjj7I&feature=related
2012-09-12, 23:26
Medlem
Jag kommer från och bor i älvdalen och jag kan ju berätta att fritidsgårdarna inte stängde pga att flyktingbarnen kom hit, dom har inte våldtagit någons dotter och inte heller något annat fel sen dom kom hit! Tyvärr är vissa människor i älvdalen så jävla trångsynta och ingrodda som i säkert vilken liten by som helst. Flyktingarna som har kommit hit har fått massa jävla skit sen dom kom hit. Jag förstår inte hur folk kan behandla andra människor 18år som 45år svart, vit eller vilken färg som helst. Jag tycker i alla fall att dom som har kommit hit är jävligt starka endå som ens går utanför dörren och hittar på aktiviteter och försöker göra en jobbig situation bättre.
2012-09-13, 00:36
Medlem
stigmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjossefin
Jag kommer från och bor i älvdalen och jag kan ju berätta att fritidsgårdarna inte stängde pga att flyktingbarnen kom hit, dom har inte våldtagit någons dotter och inte heller något annat fel sen dom kom hit! Tyvärr är vissa människor i älvdalen så jävla trångsynta och ingrodda som i säkert vilken liten by som helst. Flyktingarna som har kommit hit har fått massa jävla skit sen dom kom hit. Jag förstår inte hur folk kan behandla andra människor 18år som 45år svart, vit eller vilken färg som helst. Jag tycker i alla fall att dom som har kommit hit är jävligt starka endå som ens går utanför dörren och hittar på aktiviteter och försöker göra en jobbig situation bättre.

Det är säkert jättehärliga killar. Dom vill nog bara spela fotboll och studera till läkare.
Och du jossan .. om nån av killarna bjuder dig på fest till förläggningen, gå då dit! Det är ingen fara.
2012-09-13, 00:42
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjossefin
Kan inte du be invandrarna att träna dig i att skriva text på svenska?

OnT tycker jag att det är en icke-händelse och att massmedia gör en höna av en fjäder. Jag tycker det här var en bra jämförelse:

"Här märker man tydligt hur media prioriterar. Ett misstänkt mordförsök som skedde i Malmö den 11 september fick knappt får någon mediauppmärksamhet medan hela Sveriges mediakår skriver om ett fall när det gäller flyktingbarn som nästan blivit påkörda."

http://www.nordfront.se/alvdalen-nya-forserum.smr
2012-09-13, 01:42
Medlem
DestroyPrometheuss avatar
Så vad för skit har "barnen" gjort, våldtagit någons dotter, snott saker?
Det finns ju inte på kartan att folk plöstligt börjar försöka köra över folk
givetvis har de själva gjort något, de kanske gjort en Husby-badet?

Ni har väl inte glömt bort när Massmedia, Polis och Politiker försvarade 20 utländska pedofiler?
20 ensamkommande "barn" anmälda för sexbrott mot badande småflickor
https://www.flashback.org/t1466666

Känns som om det är något pedofilkör igen, dessa Koranimals är ju inte främmande för att idka
överrasknings-sex med småbarn.
2012-09-13, 01:50
Medlem
T5Racings avatar
Har släkt i Älvdalen och dom enda invandrarna där är dom som driver dom 3 pizzeriorna sen såg man en o annan Thailändare och det var så svenskt de kan bli och va där senast förra året
2012-09-13, 02:08
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T5Racing
Har släkt i Älvdalen och dom enda invandrarna där är dom som driver dom 3 pizzeriorna sen såg man en o annan Thailändare och det var så svenskt de kan bli och va där senast förra året
Det kan gå väldigt snabbt när kulturberikning är i sikte!
Inga hämningar då att föröda även den minsta by med blattar och negrer!

Din hembygd totalförändrad med ett penndrag och en dag!
2012-09-14, 00:23
Medlem
Om det hade varit så, så hade de varit kung. Skiter i vad ni andra tycker, jag är trångsynt och hatar invandrare så för varje som försvinner så blir jag glad
2012-09-16, 12:34
Medlem
Griselins avatar
Fastnade på detta. Har litet koll på Älvdalen mfl orter med taskiga eller inga studietraditioner. Orten med många småbyar kan inte av beteenden att döma sägas hysa någon begåvningsreserv att tala om. Synen på högre utbildning än motorsågning och självlärda bilmekar beskrivs bäst med kufiska flin och den som "satsar" kanske inte tycker det är kul att åka hem och "umgås" med någon under sådana förutsättningar. Inte ens föräldrar har i alla lägen en sund inställning till barn som vill skaffa sig den trygghet och självbild som en rejäl utbildning ger per automatik till normalt funtade. Jante spelar säkert en roll men traditioner och äldre generationers oförstående sätter säkert fel sorts press på många. Beskriven syn är påfallande identisk när det gäller s.k. "fina jobb" inom företag och förvaltning även om inte dessa kräver t.ex. läkarexamen.

Dessvärre verkar det höra till mönstret att reta sig på saker man inte begriper, t.ex. varför flyktingar flyr och internationella ambitioner att hjälpa varandra. Det ena ger det andra och i laglöst land är det riskfritt att låta ord och tankar gå till handling. Skulle inte förvåna mig om det är duktigt att t.ex. skrämmas genom att köra emot folk med bilar et.c. Jag vägrar tro att det är medvetet mordförsök. Finns det sådana tecken är det väl för fasen läge för en större insats som även inbegriper föräldrar och formellt och informellt samhällsansvariga.

Trodde nog att vi lämnat grottstadiet men tydligen finns det kvar på en del håll

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in