2012-09-11, 22:28
Medlem
Hej,

Skulle tro att det här är en lite ovanligare fråga eftersom jag inte kunde hitta någon tråd om det. Är såhär att jag har väldigt sällan använder mitt xbox för att spela brända spel på. Så jag funderar över att ta bort flashningen och använda den som ett oflashat xbox. Eventuellt lämna in den på Gamestop och byta in den mot en nyare konsol. Men det jag undrar över är om min Gamer tag på något sätt är registrerad och kommer att få den bannad så fort jag kopplar upp mig på xbox live? Har fått min dashboard uppdaterad av ett senare spel så det går för övrigt inte att spela brända spel just nu.

Är en hel del frågor jag har och är tacksam för svar. Vore kul att veta om det går att lösa på något sätt och jag är tacksam för svar.

Mvh

Fromization
Citera
2012-09-12, 00:17
Medlem
Kaustis avatar
Får du inte mer om du säljer den på t.ex. Blocket än när du lämnar in den?
Citera
2012-09-12, 00:44
Medlem
Svantesson666s avatar
Du har inget flashat Xbox längre, utan din box är så stock den bara kan bli. En av uppdateringarna av dashboarden gjorde det. Ditt Gamertag blir inte heller bannat. Om man får sin box bannad är det bara boxen som blir bannad, inte gamertaget.
Citera
2012-09-12, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Får du inte mer om du säljer den på t.ex. Blocket än när du lämnar in den?

Nej tvivlar faktiskt på det med tanke på att det är en Xbox Premium med 20GB från 2010. Får känslan av att de flesta vill ha en slim nu för tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Svantesson666
Du har inget flashat Xbox längre, utan din box är så stock den bara kan bli. En av uppdateringarna av dashboarden gjorde det. Ditt Gamertag blir inte heller bannat. Om man får sin box bannad är det bara boxen som blir bannad, inte gamertaget.

Ursäkta, men jag måste faktiskt säga att jag inte förstår vad du menar med att den inte längre är flashad och att min Xbox är "så stock den bara kan bli". Är jag med andra ord körd? Antar att det är ett uttryck jag inte är speciellt van vid.
Citera
2012-09-12, 23:12
Medlem
Svantesson666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fromization
Ursäkta, men jag måste faktiskt säga att jag inte förstår vad du menar med att den inte längre är flashad och att min Xbox är "så stock den bara kan bli". Är jag med andra ord körd? Antar att det är ett uttryck jag inte är speciellt van vid.
Din Xbox 360 är original. Du behöver inte fundera på att ta bort något iXtreme flash, för du har inget på den.
Citera
2012-09-12, 23:31
Medlem
Jaha okej. Vill veta om jag förstått det här rätt. Min Xbox anses alltså inte längre som flashad eftersom min dashboard blivit uppdaterad även om chipet/flashningen fortfarande sitter kvar i konsolen. Så det är ingen fara om jag skulle ansluta mig till Xbox Live och det kommer inte att märkas om jag skulle bestämma mig för att lämna in den till någon spelbutik?

Är uppenbarligen inte så påläst över det hela och jag uppskattar tålamodet!
Citera
2012-09-13, 00:05
Medlem
Svantesson666s avatar
Citat:
Jaha okej. Vill veta om jag förstått det här rätt. Min Xbox anses alltså inte längre som flashad eftersom min dashboard blivit uppdaterad även om chipet/flashningen fortfarande sitter kvar i konsolen. Så det är ingen fara om jag skulle ansluta mig till Xbox Live och det kommer inte att märkas om jag skulle bestämma mig för att lämna in den till någon spelbutik?

Är uppenbarligen inte så påläst över det hela och jag uppskattar tålamodet!
Du har INGET flash i ditt Xbox. Noll, zip, zero. Inget.
Dashboard uppdateringen tog hand om det. MS flashade själva om din Xbox för att den skulle kunna börja spela upp spel av formatypen XGD3. Allt det är ointressant för dig. Det intressanta är att du INTE har något flash i den. Den är 100 % original. Finns inte ett spår av någon iXtreme firmware i den oavsett hur länge den var flashad tidigare.
Citera
2012-09-13, 09:28
Medlem
Citat:
Så det är ingen fara om jag skulle ansluta mig till Xbox Live och det kommer inte att märkas om jag skulle bestämma mig för att lämna in den till någon spelbutik?

Testa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in