2012-09-10, 15:07
Medlem
adddicts avatar
Jo detta är en lång historia så jag ska försöka skippa en massa skitsnack och ta det viktigaste.

Hur som helst så flyttade jag till Tokyo i början av året, var ensam och visste inte mycket om hur man skaffade vänner och så här. Jag träffade då lite senare en svensk tjej på min skola som tog med mig på ett klubb-event, och här drar allt igång.

Väl här på festen så träffar jag en tjej(vi kan kalla henne för Yuki), en tjej som är väldigt speciell i mina ögon. Hon var vacker, snäll och ja allmänt underbar på alla sätt och vis. Jag tog kontakt och vi pratade en massa och allt var kanon den kvällen. När stället stängde så sågs vi i trappan (utgången) och bytte nummer samt lovade varandra att i skulle höras.

Det gjorde vi, det gick trögt i början men jag fick rull på smsen och efter drygt 2-3 veckor så bestämde att ses. Allt var perfekt, lycka, nyfikenhet och ja allt det där goa som man kan tänka sig då man dejtar en person som man är intresserad av. Vi åt tillsammans på restaurang och småsnackade allmänt, gick promenader, och en del annat. Tiden gick och vi sågs ett par gånger, vi var senare ut på klubb tillsammans och jag började känna mig bekväm med henne. Efter att vi lärt känna varandra så började jag bete mig lite illa, jag fick en del beröm av andra tjejer, samt att de visade ett intresse för mig gjorde att jag fick högre självförtroende än vad jag borde ha haft. Inget hände mer under denna tiden.
Under alla hjärtans dag, fick jag choklad och ett brev av Yuki där hon skrev att det var mig hon ville vara med i framtiden och att hon tyckte om mig väldigt mycket.

Jag blev väldigt lycklig och tackade henne hjärligt för det. Men gjorde inte så mycket mer, utan vi höll kontakten som vi brukade och skrev gulliga meddelanden osv.

Två helger senare gick vi ut tillsammans och vi hade väldigt trevligt. Vi blev väldigt packade och hade kul tillsammans med hennes vänner på den klubben. Den kvällen hängde Yuki med mig hem.
Vi började strula och jag fick nått ryck och började fingra där nere. Det var typ lugnt för henne men vi gjorde inget mer för att hon inte ville det, hon hade aldrig legat med någon utanför ett förhållande. Det accepterade jag såklart och gjorde inget mer.

Dagen efter åt vi lunch och slappade hela dagen på en familj-restaurang, snackade och bara bakishängde, allt var bra. Senare sa vi hejdå vid stationen då hon skulle hem. Och efter det fick jag inget svar på smset jag skrev den kvällen. Jag hörde av mig på både sms samt ringde men fick inget svar förrän någon dag senare. Hon var helt annorlunda, hon sa att hon inte visste vad hon ville längre.

Jag som försökt ringa och förklara mig samt be om ursäkt om för om jag hade betett mig illa blev ignorerad totalt. (Detta var i mars någon gång). Tiden går och vi hörs knappt mer, jag kunde få 1 sms i månaden av henne där hon frågade hur allt var, och frågade nått random. Jag svarade men hon svarade aldrig tillbaka.

Så var det, jag var knäckt under den tiden men började sakta men säkert släppa det(lite). Jag mår lite sisådär tills hon hör av sig i Juli och vill ses, hon ville ha hjälp med sin Engelska-läxa sa hon. Det ställe jag såklart upp på och begav mig till hennes område där hon bor för att hjälpa henne, vi pluggade nästan inte alls utan bara pratade mest (det var hon som ville prata mest). Allt var som vanligt igen, men vi hördes inte av efter detta heller.

Sista gången hon hörde av sig var för en vecka sen, hon hörde av sig och sa något om att hennes vän ville träffa mig och någon av mina västerländska polare. Så blev aldrig fallet utan vi sågs själva igen, allt var kanon, vi hade sjukt mysigt och ja allt var perfekt, vi åt och gick på stranden i skymningen, jag behandlade henne som en prinsessa hela kvällen, även hon kändes som att hon visade att hon var intresserad av att försöka igen. Jag ville verkligen bevisa att jag inte var någon idiot som bara ville åt sex så jag var en riktigt. Hur som helst, vi tog massa bilder tillsammans och hon bad mig skicka dem sen senare, efter detta har vi inte hörts. Hon ignorar mina sms igen. Samma skit om och om igen alltså.

Jag kan gå på ställen där vi varit tillsammans och känna en sjuuuk saknad, samt att jag mår typ illa och får ångest av att vara utan henne samt att jag går och tänker på henne dagligen.

Så då till frågorna.... Vad borde jag göra? Älskar jag denna tjej? Eller är jag bara frustrerad av att hon har mig i klorna och att jag inte kan få henne? Jag vet att jag var ett svin där i början och tydligen var de det som satte käpparna i hjulet. Men kan jag rädda detta på något sätt?

Funderar på att lägga fram alla korten på bordet och säga att jag gillar henne så sjukt mycket men att detta gör mig sårad av att inte veta vad som händer, så att jag inte kan träffa henne mer om det ska fortsätta såhär. Jag vill alltså få henne att veta att hon inte kan göra som hon vill och ignorera mig då och då, för att det krossar mig.

Kära Flashbackare, jag behöver nu er hjälp med hur jag borde göra?
Snälla bespara mig från att skriva att jag var en idiot som sabbade allt och att det är rätt åt mig, den biten har jag redan fattat.

MVH adddict
Citera
2012-09-10, 15:15
Medlem
Sebzors avatar
Been there done that. Inte med en jappsare dock.

Men du får väll berätta hur du känner, det värsta som kan hända är att du får nobben? Och det är väll bättre att få den tidigare än att vela fram och tbx och få nobben om ett halvår?
Eftersom hon är så kall emellanåt också så vet man ju inte, kanske finns det en annan kille i bilden? Eller så är hon rädd att hennes familj ska få reda på att hon har en viting?
Därför borde du bara berätta vad du känner och sen se vad som händer.

//Sebzor
Citera
2012-09-10, 15:59
Medlem
xposures avatar
Ovanstående sa det rätt bra tycker jag.
Lägg korten på bordet och få svar!

Berätta hur du känner, det värsta som kan hända är att du får ett nej men då slipper du åtminstone leva i ovisshet.
Citera
2012-09-10, 16:10
Medlem
adddicts avatar
Det må vara lite fjortisspel över det hela men avsikten av att säga "jag går vidare, osv" är för att få henne att inse att hon inte har ett stadigt grepp om mig längre.

Jag vet själv hur det är när tjejer som skriver mycket till än slutar höra av sig, då blir man typ paff och undrar varför hon slutat skriva till mig. Är hon inte längre intresserad och varför? Man börjar då bli nyfiken.
Citera
2012-09-10, 21:23
Medlem
ariers avatar
Men herregud. Du har bott där i flera månader (år?) Och ännu inte lärt dig deras kultur.
Troligen har hon som de flesta ordningsamma Japaner en familj som kräver sin uppmärksamhet. En framtid som måste säkras och där också visa till sin familj att man gör allt man kan. Tid finns inte över till annat.
Hon har även sagt till dig att hon vill vara med dig och det menar hon säkert. Dock är hon för rädd att säga till dig hur det ligger till med familjen och hon vågar inget säga till sin föräldrar. Du hamnar emellan. Inget konstig med det och samma sak händer 100000-tals Japaner varje år. Det är snarare mer normalt.

Ta det chill. Skall du leva ditt liv i Japan?
Citera
2012-09-10, 21:55
Medlem
Kulturkrock säger jag bara

Bara se hur VI ser på när våra döttrar kommer hem med en utlänning
Men hoppet e det sista som övrger människan...Lägg korten på bordet så borde du få svar
Citera
2012-09-11, 01:15
Medlem
Elementarts avatar
Som andra redan har föreslagit. Lägg alla kort på bordet, det är nog det enda du kan göra. I värsta fall så måste du helt enkelt gå vidare.
Citera
2012-09-11, 01:20
Medlem
Japanska tjejer kan vara lite annorlunda. Har själv varit tillsammans med typ 5-6 asiatiska tjejer och förstår dem inte fullständigt ändå. En sak har jag insett i alla fall och det är att de i allmänhet har väldigt svårt att säga rakt ut vad de tycker och tänker om en och om relationen. De förväntar sig att man ska läsa av signaler (som dessutom kan vara sjukt subtila). Som man ska man vara lyhörd men ändå bestämd och i slutänden vara den som fattar besluten eller sätter ner foten.

Du kanske borde förklara att det kan finnas en del kulturskillnader och att dessa kommer växa bort med tiden men att du gärna skulle vilja veta varför hon gör sådär. Jag hade själv en tjej som jag jag vissa dagar kunde spänna på analt och andra dagar ville hon helt plötsligt sova på soffan och det var helt omöjligt att få ur henne vad jag gjort för fel. Hon hävdade bestämt att det inte var något strul, men hon kände för att sova på soffan... Då fick man behandla henne som en prinsessa dagen efter så sov hon plötsligt bredvid en igen.

Jag tror på raka rör till syvende och sist. Man kan bli helt knäckt av det där spelet.
Citera
2012-09-11, 01:44
Medlem
vittblods avatar
jag tycker du ska gifta dig med henne och skaffa härliga små barn.
Citera
2012-09-11, 21:56
Medlem
Kulturskillnader.

I och med att du bor i Japan så borde du veta lite om hur deras "generella kärlekskultur" ser ut. Om du ngn gång har sett en romantisk japansk film, så krävs det ofta att ngn "deklarerar" sin kärlek inför den andre för att någonting över huvud taget ska inträffa. Annars springer de runt i cirklar runt runt runt och är blyga som attan! (och så erkänner de för sent, och ena personen dör innan de ens kysst varandra haha)

Hon kanske har dålig erfarenhet/hört saker om utländska killar? Vet att många som reser till Japan för att studera har en sorts "fetisch" för tjejerna, och åker dit i hopp om att få en japansk tjej/bara ligga runt så mkt som möjligt. Och det gör de med.

Du skrev att hon faktiskt "deklarerade" att hon ville vara med dig och såg en framtid er emellan. Sa du detsamma till henne (lät som du bara tackade), har du någonsin uttryckt DINA känslor till henne ordentligt?

Om ja, försök IGEN att verkligen få henne att inse vad du känner för henne
om nej, försök ännu mera att deklarera din kärlek för henne

Misslyckas detta så lät det gå och hitta någon som kan vara mer rak och ärlig i sin kommunikation med dig. Vem orkar med en relation till någon där allt hela tiden måste analyseras in i minsta subtila signal då känslor inte uttrycks?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in