2013-01-27, 12:36
Medlem
Då äre matchdags igen. En hel drös matcher spelas idag.

Jönköping skall ta emot Dalen hemma. Dalen har imponerat rejält denna säsong och de bör gå vinnande ur denna bataljen.

TT får besök av Mullsjö i en för båda lagen väldigt viktig match. En helt öppen historia som kan gå hur som helst. Jag tror dock att Mullsjös lite bättre form gör att de lyckas ta tre poäng i en väldigt tajt match trots att TT har hemmaplansfördel.

Karlstad kommer på besök till Göteborg. Pixbo skall vinna trots usel form de senaste matcherna. Vinner de inte emigrerar jag.

Granlo kommer på besök i Linköping i denna omgångens kanske intressantaste match. Det är jämnt i den regionen tabellen och båda vill vinna. Denna match hade jag väldigt gärna sett. Liksom TT - Mullsjö känns denna matchen ganska öppen. Jag håller Linköping som liten favorit med tanke på hemmaplan och att Granlo trots allt inte är några jättemonster på bortaplan.

Täby får besök av Storvreta och jag tror att Täby kommer få det väldigt svårt. De ligger alldeles precis över slutspelsstrecket och vid förlust kan de förlora platsen. Motivation bör finnas men de förlorar ändå mot ett väldigt starkt Storvreta.

Falun gästar Helsingborg som har gått knackigt. Men de är ändå rätt starka hemma och har vid vinst chans att gå upp på slutspelsplats. Denna matchen tillsammans med Linköping - Granlo känns som de intressantaste idag. Jag tror att det kan bli ganska jämnt om Helsingborg kommer upp i nivå men de bör trots allt inte lyckas slå Falun som sprutar in mål nu när när förstakedjan är intakt igen och sätter skräck i SSL vart de än åker.
Citera
2013-01-27, 13:20
Medlem
Me4Victorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jives
Då äre matchdags igen. En hel drös matcher spelas idag.

Jönköping skall ta emot Dalen hemma. Dalen har imponerat rejält denna säsong och de bör gå vinnande ur denna bataljen.

TT får besök av Mullsjö i en för båda lagen väldigt viktig match. En helt öppen historia som kan gå hur som helst. Jag tror dock att Mullsjös lite bättre form gör att de lyckas ta tre poäng i en väldigt tajt match trots att TT har hemmaplansfördel.

Karlstad kommer på besök till Göteborg. Pixbo skall vinna trots usel form de senaste matcherna. Vinner de inte emigrerar jag.

Granlo kommer på besök i Linköping i denna omgångens kanske intressantaste match. Det är jämnt i den regionen tabellen och båda vill vinna. Denna match hade jag väldigt gärna sett. Liksom TT - Mullsjö känns denna matchen ganska öppen. Jag håller Linköping som liten favorit med tanke på hemmaplan och att Granlo trots allt inte är några jättemonster på bortaplan.

Täby får besök av Storvreta och jag tror att Täby kommer få det väldigt svårt. De ligger alldeles precis över slutspelsstrecket och vid förlust kan de förlora platsen. Motivation bör finnas men de förlorar ändå mot ett väldigt starkt Storvreta.

Falun gästar Helsingborg som har gått knackigt. Men de är ändå rätt starka hemma och har vid vinst chans att gå upp på slutspelsplats. Denna matchen tillsammans med Linköping - Granlo känns som de intressantaste idag. Jag tror att det kan bli ganska jämnt om Helsingborg kommer upp i nivå men de bör trots allt inte lyckas slå Falun som sprutar in mål nu när när förstakedjan är intakt igen och sätter skräck i SSL vart de än åker.
Du kan se Linköping-Granlo på:
http://www.stangastaden.tv/
Inte jättebra kvalitet dock
Citera
2013-01-27, 13:35
Medlem
Flera andra matcher sänds med via stream. Det kostar ju som vanligt dock. Helsingborgs sändningar brukar ha grym bildkvalitet vilket är trevligt. http://www.innebandy.se/sv/Nyheter/2010-Allmant/Helgens-webbsandningar7/
Citera
2013-01-28, 08:25
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Gick inge vidare med dina tips Walkman! Tur att jag inte hann tippa själv för jag hade haft lika fel jag. .

Haha, nejdu. Det gjorde det verkligen inte. Igår hann jag inte tippa, men jag kan säga att jag hade haft ett par fel (precis som du hade denna omgång).

Gårdagens matcher:

2013-01-27

FC Helsingborg - IBF Falun 6-12
En väntad seger. Hade inte kunnat tänka mig tvåsiffrigt dock. Galante är nog världens bästa spelare just nu. 5+1 av honom igår. Snubben har varit bort länge pga sin skada med är ändå tvåa i poängligan med 47 pinnar. Fem poäng bakom Enström som jag tror har spelat alla matcher?

Caperiotäby FC - Storvreta IBK 4-2
Omgångens knall, helt klart. Ingen som trodde detta. Allra minst Storvreta själva skulle jag tro.
Chansmässigt så ägde Täby första perioden totalt medan både andra och tredje var till Storvretas favör. Försvarsspelet från Täby måste ha varit helt galet. Förlusten för Storvreta väcker helt klart liv i toppstriden där topp fyra nu är inom tre poäng. Haltande tabell dock.

Täbys Patrik Hagberg om matchen: http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=47003

Linköping IBK - Granlo BK 5-1
Kanske inte så oväntat. Linköpng är starka hemma och Granlo är inte alltför starka på bortaplan alla gånger. Märks en liten avsaknad av Jernberg?

Pixbo Wallenstam IBK - Karlstad IBF 8-5
Ojoj, det här var en match som jag vill veta massor med mer om. Karlstad ledde alltså med 1-4 efter 03.19 in i andra perioden. Sen vaknade Pixbo till liv och vände matchen. Men allvarligt. Vad gör Pixbo? efter två raka förluster så kan man väl ändå inte underskatta ett lag som faktiskt har spelat riktigt, riktigt bra dom senaste matcherna?

Vad säger ni som såg matchen?

Rosen uttalar sig iaf om 'dippen': http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=47000
Intressant att han gnäller lite över att dom skickar bollen långt. Dom kanske måste ändra på approachen istället för att gnälla. Nu gick ju det hela bra för Pixbo till slut.

Tyresö Trollbäcken IBK - Hide-a-lite Mullsjö AIS 2-5
Mullsjös fina, och TT's knackiga, form håller i sig. En seger som för mig inte var alltför oväntad med tanke på hur det sett ut på slutet. Ferraresi fick näta mot sin gamla klubb också.

Jönköpings IK - IBK Dalen 3-6
Även detta en väntad seger. Det var dock först i tredje perioden som Dalen lyckades gå ifrån och säkra segern. Kronberg brände en straff, något som han sällan gör. Antar att inte JIK målvakt räddade då dom har det sämsta målvaktsparet jag någonsin sett i SSL. Dalen fortsätter dock att imponera stort på mig denna säsong.

Dalens Johan Alm om matchen och lite tankar kring tabellplaceringen: http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=46991

En match spelas ikväll innan det är 1½ veckas uppehåll.

AIK - Warberg
Ett formstarkt AIK tar emot ett Warberg osm kommer från en fin match borta mot Storvreta senast och som jag hoppas är påväg att vända sin formkurva. Båda lagen har varit ojämna sett över hela säsongen med på pappret är Warberg ändå det starkare laget. Förhoppningsvis så kan Warberg hålla i det spel som man visade upp senast och gör man det så vinner man matchen.
Jag tror att det kommer att bli en jämn och härlig match att kolla på, som för övrigt sänds på TV4 Sport klockan 19.00, och jag tror (och hoppas) att Warberg drar det längsta strået.

Kim Nilsson om matchen och AIK's lagbygge: http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=47004
Citera
2013-01-28, 08:39
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Jernberg lämnar Granlo såg jag nu på Magget. Han lyckades inte få något jobb tydligen.

Apropå Jernberg så gjorde han igår sin första match med Thoréngruppen igår och vilken match det verkar ha varit. Svängig som satan med fyra mål på matchens första 04.25. Matchfakta finns här. Båda lagen gjorde mål på vart tredje skott ungefär. Inge målvakternas dag idag.
Jernberg gjorde 1+1 och verkar nöjd med matchen. Intervju finns att läsa på Maggets hemsida.
Citera
2013-01-29, 07:57
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Dessutom är jag nyfiken på vad Lindblom gjorde för att få 2+10 två sekunder innan övertiden var slut.

Om du fortfarande är nyfiken på vad som hände så kan jag berätta att han tydligen gav sargen en spark när bollen var i närheten vilket gjorde att den flög iväg och det blev en spelförstörande situation vilket gav honom 2+10. Taktiskt eller inte? I det läget så var det kanske ganska klyftigt. Storvreta hade ju säkert ett bra läge annars...

...och när vi ändå är inne på Warberg så såg jag bara slutet av matchen igår. Warberg trummade på ett tag där i mitten av tredje och hade ett bra tryck mot AIK-kassen med ett stort, starkt försvar av AIK spelade riktigt bra. I övrigt så verkade ju AIK ha fört matchen då man både hade 2-0, 4-2 och till slut också 5-3. Vid AIK: avgörande kasse så undrar jag bara vad Daniel Karlander fick för jävla hjärnsläpp när han la den där passningen rätt i famnen på Stenswed (som för övrigt inte verkar ha fått någon poäng för det där målet om man kollar på innebandy.se). Totalt idiotiskt.

Kim- och KJ Nilsson var som vanligt dom dominerande i AIK, konstigt vöre det annars. Egebrant fick på en jävla pärla vid 2-0 också. Det bara smällde i krysset. Sett över hela matchen så var det väl en rättvis seger, eller har jag helt fel?

KJ Nilsson efter matchen: http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=47017

Lite kuriosa från magget:

* Karlstads tränare Thomas Colling bryter kontraktet efter säsongen och säger att han gjort det även fast dom legat topp 8.
http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=47012

* När Falun i söndags körde över Helsingborg med 6-12 så pajade bussen påväg ner till Helsingborg och det tig en bit över tre timmar innan en ny buss kom. falun fick bara värma upp en kvart men lyckades ändå fullständigt krossa Helsingborg.
http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=47011

* Mullsjö lånar ut Jakob Jonsson som man inför denna säsong värvade från Hudik/Björkberg. Han är klar för spel i Allsvenskan och Gävle säsongen ut. En riktigt bra lirare detta för övrigt men som inte kommit till sin rätt denna säsong.
http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=47014

Kollade lite poängstatistik på den här killen, och jag vet att han var grym förra säsongen, men killen har alltid gjort poäng. Kolla hans sida på innebandy.se och välj dom tidigare säsongerna i listan:
http://www.innebandy.se/templates/IDA/Player.aspx?PageId=8811&PlayerID=1369822&epslangua ge=SV

...detta är ett litet sparkapital för Mullsjö. Killen är inte ens 20 än.
Citera
2013-01-29, 12:45
Medlem
Walkman1337s avatar
Mika Kohonen säger att han vill stanna i SSL och 'försöka spela ett år till'. Skulle ju inte direkt vara dumt för SSL om han stannade kvar...
http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=47020

Vidare så vill Täby ha tillbaka sin gamle spelare Linus Jämtdal som numera spelar i Växjö. Växjö säger dock blankt nej till detta.
http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=47018

Anton Ermling råkade ut för en mindre rolig skada när han skulle täcka ett skott i matchen mot JIK....
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/innebandy/article16147935.ab
Senast redigerad av Walkman1337 2013-01-29 kl. 13:08.
Citera
2013-01-29, 14:29
Medlem
Warberg imponerade verkligen inte på mig. Var det verkligen samma lag som kryssade mot Storvreta nyss? Hur då? Och ja, Karlanders passning där i slutet. Liksom va? Skitfarlig, och även om den hade gått fram så hade ju ingenting varit vunnet med tanke på att medspelaren hade behövt ta emot den och hade aldrig kunnat leverera någon direktpass eller göra något annat konstruktivt snabbt. Och det var ju inte direkt tio sekunder kvar eller något så att det var panik. Aja, alla missar ju ibland men det kändes som det var hjärnlsäpp på honom där.

Tja Pixbo - Karlstad var väl ingen kioskvältare till match kanske. Pixbo övertygade inte direkt och det gjorde väl inte Karlstad heller. I intervjuer efteråt har både tränare Jansson och Rosén klagat på Karlstads tråkiga spel. Jansson sa faktiskt att han aldrig sett något tråkigare spel i SSL. Walkman uttryckte sig lite kritiskt angående Roséns kommentar och du har ju en poäng men jag är nog böjd att hålla med Jansson; det var rätt extremt. Stora delar av matchen så slog verkligen backen upp bollen helt på måfå och ja, det går väl ändå inte att vinna matcher på det viset?

Tränare Jansson stuvade om i femmorna och förstakedjan bestod av Julkunen, Malmström (som vanligt) och Oscar Henriksson (vanligtvis i 2a kedjan). Det gick väl sådär tyckte jag. De var mediokra sett till hela matchen även om de spelade upp sig mot slutet. Inledningsvis så var det riktigt illa. Men det kanske inte chockerar; Julkunen är ur form och Henriksson är ny kedjekompis. Det blev som sagt bättre men få motståndarlag drömmer mardrömmar om den kedjan. Baktill ändrade Jansson med och Östholm spelade istället med Andreas Johansson om jag inte minns fel. 2a femman spelade klart bättre då. Quist spelade med Tim Wiklund tror jag det var, och fram spelade den gamla kedjan som gick så bra i fjol med Rosén, Brännberg och Calebsson. Jag är nyfiken på hur tränaren gör med femmorna framöver. De spelade som sagt klart bättre än förstafemman. De fick till ett rätt bra offensivt spel med en gång men defensivt haltade det lite och de fick släppa in matchens två första mål, vilka var på kontring båda två. När andra perioden var drygt tre minuter gammal låg Pixbo under med 1-4 och andrafemman hade släppt in tre av målen (men även gjort lagets enda mål). Det kändes ändå som att det skulle lossna så småningom för de spelade som sagt rätt bra offensivt och kom fram till chanser. Mycket riktigt var det även de som tog över mer och mer och gjorde de två nästkommande målen och gav Pixbo kontakt målmässigt igen. Framför allt Isaac Rosén var riktigt bra hela matchen; klar mvp. Efter de fyra målen blev det dock inte så mycket mer för Karlstad som bara lyckades få in ett till på de resterande 35 minutrarna. Pixbo körde på och malde ner dem, men trots det så imponerade de inte. De lär dock vara väldigt glada över en vinst och tre poäng efter tre raka förluster även om det är mot jumbon efter en tvivelaktig insats. Nu kan de kanske försöka rätta till lite saker under landslagsuppehållet. Vi får väl se.
Citera
2013-01-30, 07:27
Medlem
Walkman1337s avatar
Citat:
Warberg imponerade verkligen inte på mig. Var det verkligen samma lag som kryssade mot Storvreta nyss? Hur då? Och ja, Karlanders passning där i slutet. Liksom va? Skitfarlig, och även om den hade gått fram så hade ju ingenting varit vunnet med tanke på att medspelaren hade behövt ta emot den och hade aldrig kunnat leverera någon direktpass eller göra något annat konstruktivt snabbt. Och det var ju inte direkt tio sekunder kvar eller något så att det var panik. Aja, alla missar ju ibland men det kändes som det var hjärnlsäpp på honom där.

Tja Pixbo - Karlstad var väl ingen kioskvältare till match kanske. Pixbo övertygade inte direkt och det gjorde väl inte Karlstad heller. I intervjuer efteråt har både tränare Jansson och Rosén klagat på Karlstads tråkiga spel. Jansson sa faktiskt att han aldrig sett något tråkigare spel i SSL. Walkman uttryckte sig lite kritiskt angående Roséns kommentar och du har ju en poäng men jag är nog böjd att hålla med Jansson; det var rätt extremt. Stora delar av matchen så slog verkligen backen upp bollen helt på måfå och ja, det går väl ändå inte att vinna matcher på det viset?

Tränare Jansson stuvade om i femmorna och förstakedjan bestod av Julkunen, Malmström (som vanligt) och Oscar Henriksson (vanligtvis i 2a kedjan). Det gick väl sådär tyckte jag. De var mediokra sett till hela matchen även om de spelade upp sig mot slutet. Inledningsvis så var det riktigt illa. Men det kanske inte chockerar; Julkunen är ur form och Henriksson är ny kedjekompis. Det blev som sagt bättre men få motståndarlag drömmer mardrömmar om den kedjan. Baktill ändrade Jansson med och Östholm spelade istället med Andreas Johansson om jag inte minns fel. 2a femman spelade klart bättre då. Quist spelade med Tim Wiklund tror jag det var, och fram spelade den gamla kedjan som gick så bra i fjol med Rosén, Brännberg och Calebsson. Jag är nyfiken på hur tränaren gör med femmorna framöver. De spelade som sagt klart bättre än förstafemman. De fick till ett rätt bra offensivt spel med en gång men defensivt haltade det lite och de fick släppa in matchens två första mål, vilka var på kontring båda två. När andra perioden var drygt tre minuter gammal låg Pixbo under med 1-4 och andrafemman hade släppt in tre av målen (men även gjort lagets enda mål). Det kändes ändå som att det skulle lossna så småningom för de spelade som sagt rätt bra offensivt och kom fram till chanser. Mycket riktigt var det även de som tog över mer och mer och gjorde de två nästkommande målen och gav Pixbo kontakt målmässigt igen. Framför allt Isaac Rosén var riktigt bra hela matchen; klar mvp. Efter de fyra målen blev det dock inte så mycket mer för Karlstad som bara lyckades få in ett till på de resterande 35 minutrarna. Pixbo körde på och malde ner dem, men trots det så imponerade de inte. De lär dock vara väldigt glada över en vinst och tre poäng efter tre raka förluster även om det är mot jumbon efter en tvivelaktig insats. Nu kan de kanske försöka rätta till lite saker under landslagsuppehållet. Vi får väl se.

Konstigt nog så var det faktiskt exakt samma Warberg som kryssade mot Storvreta. Kanske hade man lite för mycket självförtroende när man gick in i den här matchen för man kan ju knappast ha blivit överraskade av att AIK har ett bra lag och väldigt ofta spelar riktigt bra på hemmaplan?

I början så tycker jag ju faktiskt att Karlstad övertygade mer än vad Pixbo gjorde. I och med vändningen så visar ju Pixbo att dom faktiskt kan vända en match helt och hållet bara genom att få lite fart i spelet.
Jag anser inte att det är roligt med långpastejer, men man kan vinna matcher på det viset. Det har hänt förut att lag har slagit ur underläge och vunnit exakt genom den taktiken. Vad jag menar är att det är väl bättre att säga att dom blev överraskade över Karlstads skittaktik (eftersom att dom uppenbarligen blev just det) istället för att gnälla över att dom använde sig av just den taktiken.

Härligt att se att så många i Pixbo passar ihop i spelet. Det är ett bra tecken på en stor bredd i truppen.
Citera
2013-02-01, 09:04
Medlem
Walkman1337s avatar
Trots att det är ett litet uppehåll i SSL så händer det en massa.
Finnkampen stundar, och det har kommit fem återbud:
Johan Samuelsson, Granlo
Viktor Klintsten, Storvreta
Andreas Berggrem, Storvreta
Filip Stenmark, Dalen
Anton Karlsson, Linköping

Ersättare är
Rickardh Eriksson, Warberg
Kim Hadelund, Warberg
Eric Björk, Falun
Martin Hovlund, Jönköping
Jon Hedlund, Pixbo

Sverige saknar som synes ett par starka pjäser men har ändå en intressant trupp. Jag har inte sett Finlands trupp men det kommer helt klart att bli en intressant herrmatch och även dom andra tre matcherna kommer att bli riktigt intressanta. Damlandslaget bör vinna sin match och båda U19-matcherna väljer jag att hålla helt öppna.
Man kan se samtliga landskamper live på webben. Länkar och info finns här: http://www.innebandy.se/sv/Nyheter/2010-Landslag/Student-VM/Se-Finnkampen-direkt-pa-webben/

Igår torsdag så var det deadline för övergångar. i I SSL så har det faktiskt gjorts ett par intressanta värvningar tycker jag.

Dalen lånar in Gustav Fritzell och Mikael Harrysson från IBF Göteborg för resten av säsongen. Jag har inte sett dom själv men vad man kan läsa sig till så verkar det vara två intressanta spelare. Fritzell är, fram till nu, IBF Göteborgs bästa poängplockare med 21 pinnar på 19 spelade matcher. Urban Karlsson säger "dom ska inte känna någon press utan bara komma hit och ge järnet". Potentiella värvningar till nästa säsong. Detta får väl ses som ett provspel då. Får gå och kolla hur dom ser ut efter uppehållet.
http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=47046

Falun gör en härlig värvning av backen Emil Johansson från Umeå City. Trodde att han skulle gå till Dalen faktiskt. Snubben är alltså back och leder poängligan i Allsvenskan norra med 53 poäng på 15 matcher. Det ska bli riktigt intressant att följa honom.
http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=47043

Storvreta har varit väldigt aktiva. Storvreta har plockat in lokala spelare och den enda som jag känner igen är Gustav Klang som ansluter från Sirius. Klang är väl i mitt tycke ingen superforward. Men Jäderlund gillar honom och tror att han kan spetsa till konkurrensen bland Storvretas forwards. Det tror inte jag. Övriga spelare är inga som jag känner igen.
http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=47042

TT har plockat in fem spelare och den enda som jag hört vid namn är Christoffer Lindberg som ansluter från Visby. Har dock ingen uppfattning om honom.

Granlo tappar, förutom Jernberg, andrekeepern Peter Nothén till Visby. Undrar om dom plockar in någon ny eller om Niklas Bäckström får vara backup säsongen ut. Ryktas att Granlo varit i kontakt med Warbergs målvakt Per Svedin, som för övrigt har just Granlo som moderklubb. Svedin sitter på utgående kontrakt om jag inte har helt fel. Återstår att se om han flyttar hem.

Dom flesta lagen har ändå legat lågt med värvningarna.
Samtliga övergångar finns här: http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=102&aid=47048
Citera
2013-02-02, 10:04
Medlem
Walkman1337s avatar
Idag är det då alltså dags för finnkampen.

http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=106&aid=47058
http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=106&aid=47054

Finland saknar många tunga namn, bl.a bröderna Kohonen, Hannes Öhman och även på målvaktssidan är det tunnare. Det är en betydligt yngre trupp och det känns som att Finnarna vill nöta in lite nya spelare i landslagsdressen.

Nu är tydligen Gillek uttagen i landslaget och det som första MAIS-spelare att bli uttagen samtidigt som han spelar för klubben. Gillek ersätter Kim Nilsson som blivit sjuk. http://www.innebandymagazinet.se/ibm/artikel.asp?d=106&aid=47059

Även Helsingborgs Kevin Björkström blev sent uttagen och kommer att finnas med i truppen.

Streaming för alla matcher finns här:
http://www.innebandy.se/sv/Nyheter/2010-Landslag/Student-VM/Se-Finnkampen-direkt-pa-webben/

Tyvärr så kommer jag själv inte att kunna se varken herrarnas eller damernas match. Men jag hoppas att någon kollar och kan säga något om matcherna efteråt.
Citera
2013-02-02, 11:17
Medlem
Me4Victorys avatar
Fan, u19 damerna spelar ju riktigt imponerande. Jävligt bra spel just nu och väldigt underhållande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in