jahopp, då var vi samlade igen
Det kommer bli en spännande säsong med ett Storvreta som har förstärkt bra med bland annat den dyraste värvningen någonsin och de har absolut en stor chans att vinna sitt fjärde raka sm-guld.
Warberg är revanschsugna och har gjort ett par riktigt bra värvningar(enligt mig de bästa i ssl).
Dock så har försäsongen gett lite vibbar om att spelet inte har förändrats speciellt mycket och nu så har tränaren sparkats. Vi får se hur det blir med det.
Av Stockholms-lagen så är det väl enbart AIK som jag tror har en chans att lyckas i år. De har valt att satsa på unga spelare och med lite tur så kan de nog växa sig in i superligan på ett bra sätt. Både Täby och Tyresö har gjort en ganska dålig silly-season och jag tror inte att de har mycket att komma med. Skulle inte bli förvånad ifall båda missar slutspel.
Nykomlingarna Granlo och Karlstad är riktigt spännande, där Granlo har gjort många bra värvningar och kommer ha ett publiktryck på hemmaplan som kan hjälpa dom hela vägen till ett slutsplel. Karlstad som är en klassisk innebandystad är tillbaka i ssl. I silly season har de varit ganska anonyma och matchresultaten har varit helt ok under försäsongen. Kan gå hur som helst för dom.
Falun och Dalen har jag inte haft så bra koll på förutom att Dalen har tappat många av sina tongivande spelare och antagligen så kommer de inte lyckas speciellt bra den här säsongen. Falun har väl behållit det mesta av sitt lag och har kunnat fortsätta bygga på lagkänslan. De blir nog ett lag att räkna med även denna säsong.
Linköping har gjort en helt ok silly-season och har överlag förstärkt sitt lag. De har lyckats behålla bröderna karlsson, målmaskinen markus johansson och även ett nytt kontrakt med målvakten Henrik Qvist. Försäsongen har varit bra med enbart ett bakslag mot tyresö där både martin och anton karlsson var borta, vet tyvärr inte ifall några fler var borta. Tror att de tar en säker plats i slutspelet och denna gång kanske de lyckas ta sig till semifinal.
Mullsjö och Jönköping är lagen jag tror åker ut. Jönköping är väl lite av en vild gissning men lagen i ssl har blivit bättre den här säsongen och jag tror de kommer få det riktigt tufft. Mullsjö har haft en dålig silly-season och de har legat kring nedflyttningsstrecket tidigare år så det blir deras tur(otur) den här gången.
Helsingborg och Pixbo blir lag som kämpar i mitten. Pixbo har tappat Runnestig vilket kommer resultera i det inte blir riktigt lika vassa denna säsong. Helsingborg blir det nog ingen stor skillnad på jämfört med förra säsongen.
Är riktigt taggad inför en ny säsong nu