• 3
  • 4
2012-09-10, 18:46
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randizze
ja , men en psykolog eller vad det nu var för människa sa att jag ska bli utredd för adhd eller add när jag har tillfrisknat lite från depriession , för tydligen är jag just nu i för dåligt skick för att bli utredd för det ....

så dem bad dej komma tillbaka senare för att du var uppgiven och mådde skit?

inte konstigt att Sverige ligger högt när det gäller självmord.....
Citera
2012-09-10, 18:57
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
så dem bad dej komma tillbaka senare för att du var uppgiven och mådde skit?

inte konstigt att Sverige ligger högt när det gäller självmord.....
många städer har riktigt lång väntetid att prata med riktig psykatriker eller psykolog, då finns bara akutpsyk och då träffar man en sköterska och en läkare under e n kort tid sen får man typ gå hem med en klapp på axeln och en lite påse mediciner, sen samma sak veckan därpå och därpå och därpå.... jag blev less och fortsatte självmedicinera, kostar ju 250kr per besök för bara luft och en påse mediciner som sagt.
Citera
2012-09-10, 19:07
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
många städer har riktigt lång väntetid att prata med riktig psykatriker eller psykolog, då finns bara akutpsyk och då träffar man en sköterska och en läkare under e n kort tid sen får man typ gå hem med en klapp på axeln och en lite påse mediciner, sen samma sak veckan därpå och därpå och därpå.... jag blev less och fortsatte självmedicinera, kostar ju 250kr per besök för bara luft och en påse mediciner som sagt.

jag visste att adhd-utredningar hade en väntetid på 6mån-3år i Sverige, men jag trodde inte att övrig psykvård var lika illa....... (sjukt)
Citera
2012-09-10, 19:58
Medlem
undervattenfisks avatar
Citat:
jag visste att adhd-utredningar hade en väntetid på 6mån-3år i Sverige, men jag trodde inte att övrig psykvård var lika illa....... (sjukt)
Jag gissar att det är 3 månaders garanti-tid eller vad det heter, men psykisk sjukdom och beroendesjukdom är ju ett AKUT symptom som måste tas om hand direkt för att inte det ska gå ut över andra eller bli värre för patienten... nej beroendevården och psykvården i sverige har halkat efter rejält, när tex jag med missbruk av amfetamin i mina papper har så svårt att kunna få ut mediciner som fungerar att jag måste självmedicinera.. försökte under nåt år få dom att förstå att missbruka amfetamin är inte samma sak som att missbruka piller, eftersom jag kan hålla i 200-300 st benso hemma utan att det går åt mer än vad jag behöver så anser jag mig inte missbruka, däremot har jag 5 gram amfetamin så ska det bli slut innan jag sover.
Citera
2012-09-10, 20:26
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av undervattenfisk
Jag gissar att det är 3 månaders garanti-tid eller vad det heter, men psykisk sjukdom och beroendesjukdom är ju ett AKUT symptom som måste tas om hand direkt för att inte det ska gå ut över andra eller bli värre för patienten... nej beroendevården och psykvården i sverige har halkat efter rejält, när tex jag med missbruk av amfetamin i mina papper har så svårt att kunna få ut mediciner som fungerar att jag måste självmedicinera.. försökte under nåt år få dom att förstå att missbruka amfetamin är inte samma sak som att missbruka piller, eftersom jag kan hålla i 200-300 st benso hemma utan att det går åt mer än vad jag behöver så anser jag mig inte missbruka, däremot har jag 5 gram amfetamin så ska det bli slut innan jag sover.

det blir väldigt påtagligt att det inte funkar när man läser ts tråd.....

vet inte om jag kan sätta mig in i ts situation, men väntade på adhd utredning i nästan 3år innan något hände (det var en riktigt jobbig tid)

ts lycka till med självmedicinering eller vad nu väljer för väg.
Citera
2012-09-11, 18:31
Medlem
Citat:
det blir väldigt påtagligt att det inte funkar när man läser ts tråd.....

vet inte om jag kan sätta mig in i ts situation, men väntade på adhd utredning i nästan 3år innan något hände (det var en riktigt jobbig tid)

ts lycka till med självmedicinering eller vad nu väljer för väg.

tack så mycket ! iochmed att jag är i så dåligt skick så skulle jag vänta 1 år innan jag ens ställer mig i kö , och sen ca 2år eller så till på det , så väljer nog självmedecinering

tack för hjälpen ! denna tråden har gjort sitt !
Citera
2012-09-11, 20:49
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
tack så mycket ! iochmed att jag är i så dåligt skick så skulle jag vänta 1 år innan jag ens ställer mig i kö , och sen ca 2år eller så till på det , så väljer nog självmedecinering

tack för hjälpen ! denna tråden har gjort sitt !

medicinera försiktigt och lycka till med resten av ditt liv
Citera
2012-09-11, 23:37
Medlem
SmallTowns avatar
Anthrax har jag hört ska va smarrigt....

Skämt åsido.

Du är nog bra mycket starkare mentalt än många här om du orkat dig igenom den där skiten tills nu.
Ge inte upp nu för fan

Provat att vara ute i naturen drogfri ? Typ i skogen. Det gör tamejfan under för i alla fall mitt och många flers välmående. Skogspromenader är så jävla fina.

Ta det lugnt o chilla nu mannen. Rör dig lite o kanske träna lite i ditt eget tempo , det funkar lite som terapi plus att du mår lite bättre. Jogga lite eller cykla eller vad du nu föredrar. Ha något för dig som du ägnar din tid till så kanske du inte tänker på drogerna lika mycket.

Lycka till nu !
Citera
2012-09-12, 00:17
Medlem
Kör 2g heroin rakt in i ögat.
Citera
2012-09-15, 22:35
Medlem
Citat:
snackar ej med psykolog i nuläget , men ska kolla upp det tack

En del föredrar astrologer framför psykologer, och vissa föredrar homeopater framför läkare. Har själv låtit bartendern på krogen vara psykolog ibland, och det funkar också hyfsat.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in