Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-09-08, 20:12
Medlem
epost72s avatar
Som det nu är så finns det en viss problematik kring vad som ska tas i vilket forum.

När det fanns forumbeskrivningar så var det lite enklare.
Det behövdes inte enormt långa forumnamn, genom att läsa forumbeskrivningen så framgick det oftast om en sak hörde hemma där eller inte.

Visst det skulle kunna anses vara ett steg bakåt, men jag tror att forumet som helhet skulle vinna på just forumbeskrivningar.

Jag har tyvärr ingen dump på hur det såg ut förr men jag tror att många äldre medlemmar vet vad jag pratar om.

Så gott folk.

Är det en bra idé eller inte?
Senast redigerad av epost72 2012-09-08 kl. 20:14.
Citera
2012-09-08, 20:14
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Som det nu är så finns det en viss problematik kring vad som ska tas i vilket forum.

När det fanns forumbeskrivningar så var det lite enklare.
Det behövdes inte enormt långa forumnamn, genom att läsa forumbeskrivningen så framgick det oftast om en sak hörde hemma där eller inte.

Visst det skulle kunna anses vara ett steg bakåt, man jag tror att forumet som helhet skulle vinna på just forumbeskrivningar.

Jag har tyvärr ingen dump på hur det såg ut förr men jag tror att många äldre medlemmar vet vad jag pratar om.

Så gott folk.

Du har oftast ganska bra förslag men det här kan jag inte hålla med om riktigt, det går ganska snabbt att förstå vart tråden skall ligga om man orkar tänka efter i 15 sekunder innan man trycker "Skapa"

Fast det lär väl inte vara mycket kodknackande för att få det som du säger så antar att det kan gå.
Citera
2012-09-08, 20:19
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskhalsat
Du har oftast ganska bra förslag men det här kan jag inte hålla med om riktigt, det går ganska snabbt att förstå vart tråden skall ligga om man orkar tänka efter i 15 sekunder innan man trycker "Skapa"

Fast det lär väl inte vara mycket kodknackande för att få det som du säger så antar att det kan gå.
Nu vet jag inte om du var med på den tiden som jag pratar om.
Minns du hur det såg ut då?
Jag kan bara säga att jag tycker att det var bättre då.
Citera
2012-09-08, 20:44
Medlem
negerbarns avatar
Efter ditt svar i tråden om ändringar i matforat så tänkte jag precis skapa en tråd som denna. Jag är absolut på. Jag har egentligen inte satt mig i varför de försvann, men jag kan inte se att de är en nackdel för användares trådplacering, utan snarare en fördel.
Citera
2012-09-08, 20:56
Medlem
O Dirlewangers avatar
Om jag ska kunna hålla med dig eller inte vill jag veta exakt vad du avser. Att du inte har en dump fattar jag, men en bättre beskrivning vore nog på sin plats.
Citera
2012-09-08, 20:57
Medlem
Ett Hunds avatar
Ta en titt här för att se hur det brukade se ut: http://web.archive.org/web/20080327011506/http://www.flashback.info/

Jag håller med om att det var betydligt bättre tidigare. Den information som finns idag är ganska ointressant, möjligtvis är antalet besökare intressant ibland, men för det mesta helt överflödig information.
Citera
2012-09-08, 21:00
Medlem
micaeles avatar
Jag tror att det skulle bli väldigt kluttrigt på framsidan om man återinförde forumbeskrivningarna på det sättet det såg ut tidigare. Med så mycket text framför en är det nog många som inte ens orkar läsa överhuvudtaget.

Bättre vore då att göra en hoverlösning, så en adekvat forumbeskrivning kommer upp i en söt ruta när muspekaren befinner sig i forumsrutan, s.a.s.
Citera
2012-09-08, 21:03
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Jag tror att det skulle bli väldigt kluttrigt på framsidan om man återinförde forumbeskrivningarna på det sättet det såg ut tidigare. Med så mycket text framför en är det nog många som inte ens orkar läsa överhuvudtaget.

Bättre vore då att göra en hoverlösning, så en adekvat forumbeskrivning kommer upp i en söt ruta när muspekaren befinner sig i forumsrutan, s.a.s.

Bra poäng. Forumet ser trots allt annorlunda ut idag och med helt annan sidbredd som standard. Mouseover-funktionen vore en smidig lösning.
Citera
2012-09-08, 21:03
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Ta en titt här för att se hur det brukade se ut: http://web.archive.org/web/20080327011506/http://www.flashback.info/

Jag håller med om att det var betydligt bättre tidigare. Den information som finns idag är ganska ointressant, möjligtvis är antalet besökare intressant ibland, men för det mesta helt överflödig information.
Tack, för att du hittade hur det såg ut förr.
Citat:
Ursprungligen postat av micaele

Nja man såg det ju inte på förstasidan, utan när man gick in i ett specifikt forum.

Men visst en hooverlösning är inte alls ointressant.
Citera
2012-09-08, 21:10
Medlem
O Dirlewangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund

Bara för det så kom denna post en minut efter min. Ja, detta känner jag igen och det var ju faktiskt bra.
Citera
2012-09-08, 21:46
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Nu vet jag inte om du var med på den tiden som jag pratar om.
Minns du hur det såg ut då?
Jag kan bara säga att jag tycker att det var bättre då.

Jag var mest en lurker på den tiden, hade inte särskilt mycket att tillföra konversationerna när jag enbart tänkte på 3,5or, dra pluggar ur min Reiju Drac och hur het flickan i parallellklassen var men jag minns lite av hur det såg ut.

Dock kan väl allt som underlättar trådplaceringar vara en fördel i ett internetforum antar jag.
Citera
2012-09-08, 22:33
Medlem
-rascal-s avatar
Citat:
En mycket bra idé som skulle underlätta mycket för n00bs som mig själv att att hamna rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in