2012-09-08, 18:52
Medlem
Jag klarar fan inte av det! Jag är står, 110kg (alltså fet, inte muskulös) men jag borde väl ta mig fan kunna göra en kullerbytta. Jag är på en viktnedgång nu och jag tänkte, vafan, jag vill kunna göra en. Hur gör man? Jag tror att det är psykologiskt för mig.. Eller kan jag skada nacken eftersom att jag är så stor?
Citera
2012-09-08, 18:55
Bannlyst
Man rullar på marken som en boll

Om du inte vill spela en boll så kan du skippa det.
Citera
2012-09-08, 18:57
Medlem
Spacewalkers avatar
Se bara till att vika in huvet och börja med att rulla på området precis under nacken. Sen har du i händerna på golvet och puttar på lite. Du måste väl ändå ha gjort en kullerbytta som liten?
Citera
2012-09-08, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spacewalker
Se bara till att vika in huvet och börja med att rulla på området precis under nacken. Sen har du i händerna på golvet och puttar på lite. Du måste väl ändå ha gjort en kullerbytta som liten?
fel HÄNDERNA ska du aldrig ta hjälp av för att komma upp, dom ska du skjuta uppåt samtidigt som du är på väg uppåt om du nu förstår.
Citera
2012-09-08, 19:10
Medlem
Spacewalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pufforpass
fel HÄNDERNA ska du aldrig ta hjälp av för att komma upp, dom ska du skjuta uppåt samtidigt som du är på väg uppåt om du nu förstår.

Vet vad du menar, fast jag brukar i ha händerna till en början för att få lite fart.
Citera
2012-09-08, 19:17
Bannlyst
Tänk som en boll, bli en boll! Lyssna på denna lått 1 dag http://www.youtube.com/watch?v=xPnM-NgbPgQ

Börja rulla med axeln först, en så kallad sne rullning eller "holywood style".
Citera
2012-09-08, 19:23
Medlem
Hurvidas avatar
Lite kul fakta! "Tidigare var verbet kullerbyttera. Numera används istället slå en kullerbytta oftare."

Okej, inte så kul då.
Citera
2012-09-08, 19:23
Medlem
dunderdasens avatar
Vik in huvudet mot ena axeln och rulla på den andra, det är mycket svårare att rulla rakt om man är stor och ovig då man måste rulla över hela nacken liksom.
Citera
2012-09-08, 20:31
Medlem
Bokmasks avatar
Får jag fråga, ska den vara framåt eller bakåt?
Citera
2012-09-09, 01:25
Medlem
Pankreatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Får jag fråga, ska den vara framåt eller bakåt?
Framåt, annars är det en bakåtkullerbytta.

Edit: rättpost
Citera
2012-09-10, 18:35
Medlem
Ett tips är att göra det på en dyna eller annat mjukt underlag, då det gör jävligt ont i nacken och ryggen på ett hårt golv.
Citera
2012-09-10, 20:54
Medlem
dunderdasens avatar
Detta verkar vara ett bra klipp på det jag försökte beskriva tidigare:

http://www.youtube.com/watch?v=mdpOmnv-IhU
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto