2012-09-15, 22:42
Citat:
Ursprungligen postat av Backflash12345
Har kört checkdisk, resmon, perfmon och kollat loggboken nu. Vet inte riktigt vad jag ska leta efter. Nu har datorn börjat hänga sig när jag sätter den i viloläge med
Vet inte vad jag ska göra nu, kan jag ha fått något virus eller skit? Har ju avast...
Skulle behöva en detaljerad beskrivning på var och vad jag ska kolla i resmon och perfmon. Förlåt för min okunnighet

Vet inte vad jag ska göra nu, kan jag ha fått något virus eller skit? Har ju avast...
Skulle behöva en detaljerad beskrivning på var och vad jag ska kolla i resmon och perfmon. Förlåt för min okunnighet

Nä du ska inte behöva be om ursäkt får nåt Backflash

Det är som om någon skulle säga till mig "Det är lambdasonden och luftfiltersnålventilshelvetet i din biljäveln som har bla bla bla pajat... därför så startar din bil inte!"

(För mig vore det rena rama Grekiskan)
I den här loggboken ska du få fram exempelvis antal beräkningsfel per sekund (som gäller processorn/CPU'n i din dator) - likadant med skriv/läs-fel från Hårddisken och ditt RAM-minne/minnen menar jag.
Med hjälp av de kommentarerna man får efter att ha "synat sin dator under luppen under 60sek" - så kan man börja att nysta i någon ände av tråden... "knuten".

Min dator, t.ex "kukade" sig titt som tätt och stängde av sig själv hela tiden, utan förvarning!
Inget meddelande, skiten bara lade av.
I normala fall tycker man att operativsystemet Windows 7 borde ha sagt "Du har för lite RAM-minne!", eller "Det är fel på dina RAM-minnen!" - på ren svenska. Men så funkar det inte.
(Bara i de olika Linux-operativsystemen)
Efter att ha Gooooglat söööönder mig, och via skolan ha lärt mig om "perfmon" & "resmon" så kunde jag via loggboken konstatera att det var just RAM-minnena som fuckade allt!

Det var "för många skriv och läs-fel per sekund" i RAM-minnena enligt loggboken - och jag bytte sedan ut dem mot nya fina Kingston's. Nu sitter jag med 8Gb ram i min laptop och datorn har inte kraschat en endaste gång sedan dess trots att jag sitter med femtioelva program igång samtidigt. =)
PM'a mig om du behöver nån PDF-fil eller nåt mer ingående!
Lycka till!