2005-04-13, 19:17
Medlem
Efter ha begrundat frågan igen, inget av länderna kan ta eller slå det andra. Utifall krigsutrottet skulle vara imorgon. Det finns helt enkelt resurser i något av länderna. Båda länderna kan väl ta det andra om man gör en Hitler, men det tar flera år.
Citera
2005-04-14, 12:06
Medlem
Nissedruvas avatar
Om vi lyckas slå ut olje platformarna i ett tidigt skede är kriget så gott som vunnet.. varför inte skicka en amfibiestyrka in i oslofjorden och okupera huvudstaden direkt för så vitt jag vet så är fjorde inte så befäst längre.
Om vi kommer överense med danmark så kanske vi får postera trupper på färeöarna och därifrån starta räder emot norska kursen med hjälp av försvarets nya stealth båt (kommer inte ihåg vad den heter) och därmed krossa norge ifrån alla sidor
Citera
2005-04-14, 12:53
Moderator
Gromguttens avatar
Mitt intryck, som invällare och ekonomisk flykting i Norge, av det norska försvaret är att det betydligt mindre mesigt och nedrustat än det svenska, i tillägg till sina internationella resurser.

Nu gissar jag att inte Norge är så intresserat att plocka reservryssen i öster (ja, det är Sverige det) men om några år kan samma grunduppställning som motade tysk under kriget, fyra män, en mauser och en get, ta över "styrningen" av konkursboet. Se då till att vara tacksamma.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in