2005-03-28, 12:44
Medlem
en sak vi borde gjort för länge sedan är att bomba norge tillbaka till stenåldern och sedan sätta in alla våra jas 39 gripen och skjuta norrmännen för att komma åt deras jävla olja.
OM omvärlden inte skulle ingripa, skulle vi rent teoretiskt kunna inta vårt lilla grannland? hur lång tid skulle det ta?
( ja jag vet att alla andra stora biffiga länder skulle lacka satan och sätta stopp för oss men anta att dom skulle skita i norge, vad skulle hända då?)
Citera
2005-03-28, 13:20
Medlem
fulltexts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faberr
en sak vi borde gjort för länge sedan är att bomba norge tillbaka till stenåldern och sedan sätta in alla våra jas 39 gripen och skjuta norrmännen för att komma åt deras jävla olja.
OM omvärlden inte skulle ingripa, skulle vi rent teoretiskt kunna inta vårt lilla grannland? hur lång tid skulle det ta?
( ja jag vet att alla andra stora biffiga länder skulle lacka satan och sätta stopp för oss men anta att dom skulle skita i norge, vad skulle hända då?)

Det skulle nog ta några veckor innan Norge och nato invaderat Stockholm.
Citera
2005-03-28, 13:27
Medlem
Norge Vs Sverige

notera att frågan var om vi kunda ta norge om omvärlden ej lade sig i, alltså bara NORGE VS SVERIGE.
skulle vi kunna slakta deras arme, eller skulle dde slå tillbaka oss?
Citera
2005-03-28, 14:59
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fulltext
Det skulle nog ta några veckor innan Norge och nato invaderat Stockholm.

Testa att läsa frågan först.

topic: Ingen aning... men troligtvis skulle det inte bli någon lätt uppgift. Sedan beror det ju mycket på hur väl förberädda vi är. Har vi full koll på deras militär och infrastruktur kan det nog räcka med en vecka innan mer eller mindre hela norska försvaret är utslaget.
Citera
2005-03-28, 15:45
Medlem
Jag tror vi ska kunna slå Norge, men inte ta. Tyvärr.
Citera
2005-03-29, 14:42
Medlem
Battre ar val att gora ett litet skenanfall och sedan nar de motanfaller sa stalla oss upp med handerna over huvudet och skrika att vi ger oss.

Da kan de komma med sin stora oljefond och fixa till Sveriges finanser och offentliga sektor.
Citera
2005-03-29, 14:44
Medlem
0Ri0Ns avatar
Eller så gör dom alla svenskar till slavar på oljeplattformarna
Citera
2005-03-29, 14:44
Bannlyst
nato skulle spöa skiten ur oss.
Citera
2005-03-29, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurrez

Då borde vi gå med en allians med ryssarna... och kina....
Citera
2005-03-29, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurrez

Citat:

Då borde vi gå med en allians med ryssarna... och kina....

Läs första posten, det är enbart Sverige mot Norge.
Citera
2005-03-29, 15:46
Medlem
Norge skulle slå Sverige. Det är helt säkert. Sverige krigade ju sista gången, så vitt jag vet, för länge sen. Men norrmännen gjorde något motstånd mot nazisterna i alla fall.
Citera
2005-03-29, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av faberr

herregud!
tror du att vi skall kunna sitta här o säga om det skulle lyckas och hur långt tid det skulle ta? tror nog inte riktigt att vi har kunskapen att kunna gissa det.
finns nog väääldigt få personer som kan svara på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in