2012-09-08, 01:24
Bannlyst
En fin synlig käke på killar och tjejer är det snyggaste som finns. Det är så snyggt när man ser det från sidan. Man kan verkligen se att alla personer tittar på en då. Lite avis är dem hehe.

Vad tycker ni?
Citera
2012-09-08, 01:29
Medlem
acerblazerlols avatar
Käkar är snygga om dom passar ihop med resten, jag vet att så är fallet för mig men jag har på senare tid råkats bli fet = dålig käklinje, men den är påväg tillbaka.
Citera
2012-09-08, 01:31
Medlem
Fenrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronin-955
En fin synlig käke på killar och tjejer är det snyggaste som finns. Det är så snyggt när man ser det från sidan. Man kan verkligen se att alla personer tittar på en då. Lite avis är dem hehe.

Vad tycker ni?
Vad har du tagit i kväll? Normala personer som inte knarkar har annorlunda preferenser.
Citera
2012-09-08, 01:31
Bannlyst
Har man en snygg synlig käklinje så ska man ha tuppkam, då jäklar får man tjejer
Citera
2012-09-10, 23:33
Medlem
Ogdens avatar
B&F -> R&S

/mod
Citera
2012-09-11, 09:57
Medlem
Geomeisters avatar
Tycker nog karlar kan vara stiliga med synliga käkar..
Men tjejer? Det är ett "no no" på dom!

Tycker det är ett "manligt" drag helt enkelt !
Citera
2012-09-11, 10:11
Medlem
KloBengans avatar
En markerad käke är klassiskt manligt, och det symboliserar testosteron, dominans och andra typiskt manliga saker. En markerad käke är en mans bästa vän, så tugga maten ordentligt, ungdomar!

Det märks även tydligt på när man odlar skägg, då käklinjen ofta kan bli mer markerad på grund av skäggets kulärta natur. Så länge skägget inte blir allt för långt, då ser man bara rund ut. Men det är ganska manligt med ett stort skägg också. Saknar mitt skägg.
Citera
2012-09-11, 10:40
Medlem
Jag är konstnär eller inte riktigt konstnär på det sättet kanske men jag tecknar mycket målar osv. När jag gick kurser för att lära mig inom konst fick man rita mycket ansikten och att lära sig skilja på könen och där var just käklinjen,hakan osv något viktigt för att få fram. tar du bort håret tex så är det jättesvårt att visa att det är en kvinna eller man som man tecknar. vissa som tecknar mycket har lättare för att rita/måla män och andra kvinnor. jag är rätt kass på båda och har ofta problem med just käken,munnen å hakan. Kvinnors käklinje ska alltid vara lite rundare och mindre sluttande jämfört med mäns käklinje som sluttar ganska mycket och är betydligt mer markerad. ''Kanten'' på käken (den du känner om du trycker en liten bit rakt nedanför örat) sitter något högre på män. Kvinnors haka är lite rundare och brukar börja väldigt nära underläppen, och mäns haka är en aning kantigare och lämnar ofta ett litet ''tomt/platt'' område mellan underläppen och hakans utbuktning.
Citera
2012-09-11, 11:16
Bannlyst
Jean Claude Van damme, Arnold Schwarznegger, Dolph Lundgren....alla dessa män har dessa klassiska manliga drag i ansiktet. Riktigt grova käkben/kindben.

Dock så är det lååååångtifrån många män som har starka käk/kindben. Det är inte vanligt. Kan det vara så att de egenskaper som är ovanliga bland ett visst kön oftast räknas som "manligt" ? Exempelvis är långa män i förhållande till antalet människor i världen rätt få. De flesta hittar man enbart i Norra Europa. De allra flesta män i världen är rätt korta (om man ska gå efter svensk standard).

Samma sak med käkben (de är dock inte vanliga bland svenskar), de är ytterst ovanliga bland män och därför ses de som "manliga" egenskaper. Muskler likaså, det är inte alla män som har naturligt synliga muskler utan måste träna upp sig själva. Eftersom muskulösa män är ovanliga i förhållande till antalet män ses det som "manligt". Jag kanske analyserar för mycket (på grund av min introverta natur), men det är den teorin jag har

Samma sak med kvinnors yttre egenskaper, det är rätt få kvinnor som har stora pattar/finformade rumpor och därför ses de som klassiska kvinnliga egenskaper.
Citera
2012-09-11, 11:34
Medlem
KloBengans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiniMoog
Jean Claude Van damme, Arnold Schwarznegger, Dolph Lundgren....alla dessa män har dessa klassiska manliga drag i ansiktet. Riktigt grova käkben/kindben.

Dock så är det lååååångtifrån många män som har starka käk/kindben. Det är inte vanligt. Kan det vara så att de egenskaper som är ovanliga bland ett visst kön oftast räknas som "manligt" ? Exempelvis är långa män i förhållande till antalet människor i världen rätt få. De flesta hittar man enbart i Norra Europa. De allra flesta män i världen är rätt korta (om man ska gå efter svensk standard).

Samma sak med käkben (de är dock inte vanliga bland svenskar), de är ytterst ovanliga bland män och därför ses de som "manliga" egenskaper. Muskler likaså, det är inte alla män som har naturligt synliga muskler utan måste träna upp sig själva. Eftersom muskulösa män är ovanliga i förhållande till antalet män ses det som "manligt". Jag kanske analyserar för mycket (på grund av min introverta natur), men det är den teorin jag har

Samma sak med kvinnors yttre egenskaper, det är rätt få kvinnor som har stora pattar/finformade rumpor och därför ses de som klassiska kvinnliga egenskaper.

Du är väl inne lite på rätt spår, men inte riktigt. Det anses inte vara manligt på grund av att det är ett fåtal som besitter egenskapen, då borde det rent logiskt vara tvärtom. Att de egenskaper många män besitter är det manliga. Att det däremot finns en dragningskraft mot det sällsynta är inte fel, men det rör sig om lite olika premisser.

Anledningen till att det ses som manligt är på grund av att det är direkta effekter av det manliga könshormonet testosteron. Det är ingen slump att männen du räknade upp alla är extremt vältränade, och att de förmodligen allihopa har använt sig av anabola steroider för att nå sin fysik. Dolph vettefan i och för sig, men det kan ju även vara subjekt av bra gener. Testosteron bidrar till en mer distinkt käklinje, ökad skelettmuskulatur, kroppsbehåring och faktiskt håravfall på huvudet. Det har även vissa effekter på personligheten, assertiveness (att ta för sig), självförtroende och för vissa män - aggressivitet. Att det finns en hel uppsjö av kvinnor som attraheras av vad som är biologiskt manligt är ju på intet sätt konstigt, precis som vi män attraheras av effekterna östrogen har på kvinnan, breda höfter, och vad som i folkmun benämns som "tits n ass".

Nu attraheras ju inte alla av detta bara för det, men om du undrar varför så är det helt enkelt den biologiska distinktionen mellan män och kvinnor som är det primära upphovet till föreliggande attraktivitetsfaktor i aktuella element.
Citera
2012-09-11, 14:00
Bannlyst
Tror överlag att alla dras till "det fina och skarpa" det gäller inte bara käklinjer, okben etc, utan även strömlinjeformade bilar, konst i sak, och säkert en massa annat också.

har själv det dära ärketypiska skarpa manliga utseendet upplever att folk tittar mer för ser då fan inte så bra ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in