Hej, jag kan ingenting alls kring det här ämnet, så vet inte vet hur man skall söka, vem man ska lita på o s v. Därför ber jag FB om hjälp. Har sökt så gott jag kunnat.
1: Avanza skriver att den (börsen) kommer pressas. De har ju själva Avanza Zero, så de skulle inte tjäna något på att ljuga om det. Därför är det trovärdigt?
2: Vad tror ni på i höst?Stockholmsbörsen, eller annat? Svenskt/norskt nu, då jag kör via Avanza och inte kan köpa i Amerika, än.
Tar gärna utvecklade och avancerade svar, så klart, men förstår om man inte orkar sitta och förklara för nybörjare, så tar gärna emot hjälpliga/tillförlitliga länkar/källor kring mina frågor!
m v h!
Senast redigerad av randomman 2012-09-07 kl. 19:42.
Menar du att Avanza inte borde ljuga då de äger Avanza Zero?
Jag har en beskrivning av hela hösten baserad på polynomregression, borde stämma minst lika bra som analytikernas gissningar - tillgänglig för högstbjudande!
Senast redigerad av Freelunch 2012-09-08 kl. 00:29.
Avanza har inget intresse av att folk köper avanza zero då de inte tjänar några pengar på det. Den fonden är bara ett lockbete för att folk ska välja deras bank, det dom tjänar pengar på är att folk gör många transaktioner med aktier. Så de kunder som tillämpar en "köp och behåll" strategi tycker inte Avanza om.
När det det gäller stockholmsbörsen så tror jag den kommer utvecklas bättre än övriga europa den närmsta tiden, då svensk ekonomi i allmänhet står sig starkare än krisländerna i eu.