Flashback bygger pepparkakshus!
2005-03-28, 01:55
Medlem
apskeletts avatar
Jag undrar hur man gör? Har ett par sidor jag skulle vilja ha allt material på men en del har lösenord för att komma in på vissa delar (press/journalistik). Hur kan jag få en komplett siterip?
Citera
2005-03-28, 02:06
Medlem
Nikolajevitjs avatar
Support? Kanske datasäkerhetsforumet passar bättre?

Citat:
Ursprungligen postat av apskelett
Jag undrar hur man gör? Har ett par sidor jag skulle vilja ha allt material på men en del har lösenord för att komma in på vissa delar (press/journalistik). Hur kan jag få en komplett siterip?

Tja, utan mer specifik information som t ex hur lösenordsskyddet ser ut så kan man inte säga mer än att du måste skaffa lösenord för att ta dig in så du kan komma åt de skyddade materialet.
Ibland är säkerheten dålig så att man kan ta sig runt på diverse sätt, men generellt så finns det ingen möjlighet mer än att cracka deras maskiner eller skaffa lösenordet.
Citera
2005-03-28, 05:39
Bannlyst
använder dem kanske .htaccess metoden eller krypterad login system via sql ?
Citera
2005-03-28, 07:45
Medlem
DrLoves avatar
Flyttas från Övrig data till Datasäk.

/DrLove
Citera
2005-03-28, 08:24
Medlem
apskeletts avatar
kan ju ta några exempel.

www.sofiakallgren.se - pressfolk kommer åt ett bildarkiv
www.suze.net - snusk (som jag iof har redan men som skulle vara kul att veta hur man rippar då det ju förmodligen finns fler siter som använder samma system)
www.monomusic.se - även de har en liten presssida som bara komms åt via pw
Citera
2005-03-28, 10:23
Bannlyst
använd offline explorer, http://www.metaproducts.com .. det finns crackade versioner av pro lite här o där.

du ställer in vilken eller vilka siter du vill rippa, att det skall använda eventuellt lösenord om det behövs (som du antingen redan har eller som du får via nån lösenordssite (eller varför inte här)), vart allt ska sparas, hur många nivåer ner det ska rippas (brukar alltid kryssa ur den rutan) vilken sorts filer som ska sparas osv. sen är det bara att klicka på download så kör den igång..

man kan ställa in att bara använda tex 10 anslutningar samtidigt för att göra det lite lättare för servern, man kan begränsa bandbredden som används och allt möjligt.

det fina med programmet är att det knappt märks att det körs, det drar nästan inget minne eller cpu. enda gångerna jag har märkt av det är när det är extremt många filer som ska laddas ner, runt 40.000 filer i kön så börjar programmet sega lite men då kan man å andra sidan ställa in att det inte ska ladda ner tillexempel thumbnails så halverar man ju antalet filer som ska ner..

** edit
well okej din fråga kanske var mer om hur man får tag på lösenordet, min hjärna läste det som att det var hur man faktiskt laddade ner allt. nåväl.. :P
Citera
2005-03-30, 16:51
Medlem
eller så kör du httrack (den antagligen mest customiser-bara motorn)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in