2012-09-07, 13:50
Medlem
Hallå!

Imorse råkade jag ut för den ökända Intel 320 buggen och min systemdisk är nu på 8mb. Problematiken är att min MacBook Pro saknar dvd läsaren då jag satt i en extra hårddisk. Jag skulle kunna installera ML på den normala hårddisken genom internet om jag hade hunnit köpa det.

Så frågan är hur jag enklast köper ML till mitt ituneskonto utan att logga in på en Mac? Ingen polare i närheten har Mac och inne på Macoteket ville de inte hjälpa. Jag hade behöva 2 minuter att logga in på Mac AppStore och köpt det...

Ursäkta för dåligt språk. Skriver från telefonen.
Citera
2012-09-07, 16:44
Medlem
Joomlas avatar
Om du redan köpt Mountain Lion kan du använda valfri dator för att dra ner OS X på valfritt illegalt sätt. Det är den lättaste lösningen, även om du inte köpt ML (fast då tycker jag du köper det efteråt, finns inga själ att inte köpa det när det kostar så lite, jämfört med Windows-priserna på x antal tusenlappar).

Hur du sen går vidare när du har din InstallESD.dmg-fil är jag osäker på, iallafall från Windows. I OS X är det bara att återställa filen till ett USB-minne så är det klart att installera. I Windows hade jag nog provat att konvertera filen till en .iso istället och arbetat därifrån, alt. om du har någon MediaMarkt/elgiganten liknande större butik där du kan låna en mac tio minuter så underlättar ju det
Citera
2012-09-09, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
Om du redan köpt Mountain Lion kan du använda valfri dator för att dra ner OS X på valfritt illegalt sätt. Det är den lättaste lösningen, även om du inte köpt ML (fast då tycker jag du köper det efteråt, finns inga själ att inte köpa det när det kostar så lite, jämfört med Windows-priserna på x antal tusenlappar).

Hur du sen går vidare när du har din InstallESD.dmg-fil är jag osäker på, iallafall från Windows. I OS X är det bara att återställa filen till ett USB-minne så är det klart att installera. I Windows hade jag nog provat att konvertera filen till en .iso istället och arbetat därifrån, alt. om du har någon MediaMarkt/elgiganten liknande större butik där du kan låna en mac tio minuter så underlättar ju det

Försökte låna en på macoteket. Skulle ta 2minuter att logga in på Mac App store och köpa ML men icke sa nicke
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in