Citat:
Ursprungligen postat av
LappadHund
Hejsan svejsan, FB. Har lite syntetiska canabinoider hemma och tänkte göra en rökmix. Jag har förstått det som att jag blandar aceton och rökmixen, lägger i mina örter och sen slänger ut slasket på en tallrik tills det torkar. Är detta rätt? Och vad för örter kan jag använda? Orkar inte beställa mer grejer så vill ha något man kan köpa IRL. Funkar någon té/krydda? Tacksam för svar!
Du kan använda vad du vill som går o röka, spelar ingen roll om det är knaster, tobak, oregano eller vad som.
Ta en liten gripen flaska "aceton" det räcker, se till att den är kemisk ren bara så det inte innehåller några oljor, sen häll acetonet i nån form, tex såna man brukar göra gratänger eller dylikt i, häll sedan i pulvret där i så det löser upp sig, sen lägger du valfritt rökmaterial där i, så det ligger jämt fördelat. efter det låter du det avdunsta, du kan blanda runt det lite också, spelar inte direkt så stor roll, antingen låter du det avdunsta i rumstemp, det kanske tar 1-4timmar beroende på aceton mängden. eller så kan du även köra formen över en platta på spisen på låg värme för att få det att avdunsta snabbare, det avdunstar ganska fort om du kör det på spisen, se till att inte ha för hög värme bara, och inga öppna lågor i närheten. ha helst fläkten över spisen på också för att få bort ångorna. aceton börjar avdunsta på så lite som 30-40 grader, så att köra det på 1an-2an på spisen räcker.