• 3
  • 4
2012-11-14, 16:34
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Kommer ha 500mg UR inom snar framtid. Hur mycket tobak ska jag blanda ut detta med om jag vill ha den stark. Ska röka den med pipa, så vill inte behöva röka så stor kvantitet.
Citera
2012-11-14, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snitzel
nån som vet hur kallt det får vara när det ska torka?? vet att det inte får vara över typ rumstemperatur

Bor du ensammen? I såna fall kan du göra så här om du vill skynda på torkningen. Ta en ugnsfast form eller en djup tallrik. Sätt på köksfläkten. Vrid på en platta på 1:an eller 2:an och ställ dit formen/tallriken. Bre ut gegget med aceton och knaster eller vad du nu blandat med i formen och vänta. Men var försiktig och rök absolut inte i närheten. Om du har möjlighet att stänga dörren till köket så gör det. Och öppna ett fönster så ångorna får vädras ut.

Den här metoden använde jag när jag gjorde mitt acetonhasch och den borde rimligtvis fungera till att torka en spiceblandning....Se bara till att röra runt i geggan..lite fukt blir nog kvar men låt det bara stå en natt så ska det vara torrt och fint.
Citera
2012-11-23, 15:42
Medlem
50/50 50% of canabiz and the rest ordinare ciggs roll up and try
Citera
2013-07-18, 22:21
Medlem
Själv brukar jag blanda ut med tobak, tycker knaster smakar skit. Sen är det ju som att ta en cig, fast man får ut två saker av det; Blir av med röksuget och jag blir jävligt stekt!
Brukar blanda ut 1g per 20g tobak, kör mitt genom chemicalservices hemsida, sjukt billiga!
Citera
2020-10-07, 00:18
Medlem
LappadHunds avatar
Spice!

Hejsan svejsan, FB. Har lite syntetiska canabinoider hemma och tänkte göra en rökmix. Jag har förstått det som att jag blandar aceton och rökmixen, lägger i mina örter och sen slänger ut slasket på en tallrik tills det torkar. Är detta rätt? Och vad för örter kan jag använda? Orkar inte beställa mer grejer så vill ha något man kan köpa IRL. Funkar någon té/krydda? Tacksam för svar!
Citera
2020-10-07, 00:31
Medlem
AlfredSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LappadHund
Hejsan svejsan, FB. Har lite syntetiska canabinoider hemma och tänkte göra en rökmix. Jag har förstått det som att jag blandar aceton och rökmixen, lägger i mina örter och sen slänger ut slasket på en tallrik tills det torkar. Är detta rätt? Och vad för örter kan jag använda? Orkar inte beställa mer grejer så vill ha något man kan köpa IRL. Funkar någon té/krydda? Tacksam för svar!
Ja så gör du. Du behöver inte ha mycket aceton utan bara så det löser upp sig. Använd vilka växtdelar du vill men jag upplevde att tobak gav bättre rökupplevelse än te, men båda funkar. Kom ihåg att du inte ska röra om med något av plast då aceton löser upp det.
Citera
2020-10-07, 00:45
Medlem
LappadHunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfredSnorkel
Ja så gör du. Du behöver inte ha mycket aceton utan bara så det löser upp sig. Använd vilka växtdelar du vill men jag upplevde att tobak gav bättre rökupplevelse än te, men båda funkar. Kom ihåg att du inte ska röra om med något av plast då aceton löser upp det.
Köper nåt super ekologiskt organiskt té då, tycker tobak bränner halsen så jävligt i pipa/bong. Tackar för svaret brother
Citera
2020-10-07, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LappadHund

Du kan använda vad du vill som går o röka, spelar ingen roll om det är knaster, tobak, oregano eller vad som.
Ta en liten gripen flaska "aceton" det räcker, se till att den är kemisk ren bara så det inte innehåller några oljor, sen häll acetonet i nån form, tex såna man brukar göra gratänger eller dylikt i, häll sedan i pulvret där i så det löser upp sig, sen lägger du valfritt rökmaterial där i, så det ligger jämt fördelat. efter det låter du det avdunsta, du kan blanda runt det lite också, spelar inte direkt så stor roll, antingen låter du det avdunsta i rumstemp, det kanske tar 1-4timmar beroende på aceton mängden. eller så kan du även köra formen över en platta på spisen på låg värme för att få det att avdunsta snabbare, det avdunstar ganska fort om du kör det på spisen, se till att inte ha för hög värme bara, och inga öppna lågor i närheten. ha helst fläkten över spisen på också för att få bort ångorna. aceton börjar avdunsta på så lite som 30-40 grader, så att köra det på 1an-2an på spisen räcker.
Senast redigerad av Bobthebear 2020-10-07 kl. 05:02.
Citera
2020-10-07, 14:54
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar och infogar tråd "Spice!"

Drogodling och drogtillverkning --> Rökmixar och cannabinoider
/Moderator
Senast redigerad av Morfar-52 2020-10-07 kl. 14:58.
Citera
2020-10-07, 15:29
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Du kan använda vad du vill som går o röka, spelar ingen roll om det är knaster, tobak, oregano eller vad som.
Ta en liten gripen flaska "aceton" det räcker, se till att den är kemisk ren bara så det inte innehåller några oljor, sen häll acetonet i nån form, tex såna man brukar göra gratänger eller dylikt i, häll sedan i pulvret där i så det löser upp sig, sen lägger du valfritt rökmaterial där i, så det ligger jämt fördelat. efter det låter du det avdunsta, du kan blanda runt det lite också, spelar inte direkt så stor roll, antingen låter du det avdunsta i rumstemp, det kanske tar 1-4timmar beroende på aceton mängden. eller så kan du även köra formen över en platta på spisen på låg värme för att få det att avdunsta snabbare, det avdunstar ganska fort om du kör det på spisen, se till att inte ha för hög värme bara, och inga öppna lågor i närheten. ha helst fläkten över spisen på också för att få bort ångorna. aceton börjar avdunsta på så lite som 30-40 grader, så att köra det på 1an-2an på spisen räcker.

Att ställa det på en värmekudde eller i ett bad med varmt vatten är mycket smartare än direkt på en platta. Mer effektivt än värme är bra ventilation - ställ en fläkt riktad mot det.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in