2012-09-06, 23:11
Medlem
vivalarevolucions avatar
Jag tror inte tidningarna skriver om detta av två anledningar:

1) De vill inte skapa panik bland boende i området,
2) de vill inte skapa rubiker som kan vändas emot mångkulturen/invandrarna (alltså, de skriver inte om händelsen på direkten pga att censurering tar tid...)

Alternativ tre kan ju vara att TS blåljuger eller kraftigt överdriver händelsen.
Citera
2012-09-06, 23:13
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsfate
Värst va snabba ni var med rasistiska kommentarer haha. Så länge det är en person med invandrar bakgrund så kommer ni "rasister" fram, men när en svensk gör något så håller ni er tysta. Why is that?
För att liknande händelser inte sker i svenska områden?

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skottlossning-vid-gangbrak_7481568.svd
Citat:
- När vi kom till platsen hittade vi tomhylsor, men ingen skadad person, säger Stefan Olsson, befäl vid Stockholmspolisens länskommunikationscentral.

Var det ungdomsgäng som ville pinka in sitt revir eller en kriminell uppgörelse?
Citera
2012-09-06, 23:14
Bannlyst
Det utbröt skottlossning vid ett gängbråk i Tensta på torsdagskvällen.
Två gäng drabbade samman.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/skottlossning-vid-gangbrak_7481568.svd
Senast redigerad av Jocke_S 2012-09-06 kl. 23:23.
Citera
2012-09-06, 23:16
Bannlyst
Skottlossning vid gängbråk i Tensta.
Tomhylsor hittades.

http://www.dn.se/sthlm/skottslossning-vid-gangbrak-i-tensta
http://www.expressen.se/nyheter/skottlossning-under-gangbrak-i-tensta/
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article15400795.ab
Senast redigerad av Jocke_S 2012-09-06 kl. 23:29.
Citera
2012-09-06, 23:17
Medlem
BLODSPAKTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
...
AK47r låter ju i grövsta laget ...

Så sent som i våras (April/Maj nån gång) så var det en skottlossning i just Tensta och då greps två personer i en lägenhet där en AK47a även hittades.
Citera
2012-09-06, 23:17
Medlem
BLODSPAKTs avatar
Måste vara den skottlossningen jag hörde, Jag befann mig mellan Rinkeby, Tensta och Kista ungefär.
Citera
2012-09-06, 23:18
Medlem
glorups avatar
Citat:
Värst va snabba ni var med rasistiska kommentarer haha. Så länge det är en person med invandrar bakgrund så kommer ni "rasister" fram, men när en svensk gör något så håller ni er tysta. Why is that?

Jag håller med. Alla dessa dagens fördomar. Är dom inte brats så är dom rasister. Tvi
Citera
2012-09-06, 23:20
Bannlyst
Citat:

Känner du många etniska Svenskar boendes i Tensta? Man kan ju alltid försöka försvara våra berikar med att de stackarna inte har några fritidsgårdar och att det bara var ett pojkbus.
Citera
2012-09-06, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BLODSPAKT
Så sent som i våras (April/Maj nån gång) så var det en skottlossning i just Tensta och då greps två personer i en lägenhet där en AK47a även hittades.

Låter onekligen spännande att ha så grova vapen för att åsamka så lite skada.
Dessa niggers tycks ju aldrig döda varandra ändå. Knappt ens träffa.
Fan, ta ett finkalibrigt och skjut för att träffa i alla fall så ser det i alla fall coolt ut.

Kan dock tänka mig att värdetransportrånare och liknande folk gärna har storbössan med sig.
Citera
2012-09-06, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akinator
Låter onekligen spännande att ha så grova vapen för att åsamka så lite skada.
Dessa niggers tycks ju aldrig döda varandra ändå. Knappt ens träffa.
Fan, ta ett finkalibrigt och skjut för att träffa i alla fall så ser det i alla fall coolt ut.

Kan dock tänka mig att värdetransportrånare och liknande folk gärna har storbössan med sig.

Ibland undrar man seriöst om all gangstas är påtända eller bara extrem dåliga på att sikta. Ben och armar förekommer ofta som träffytor. Det är fan inte lätt att träffa en arm med en 9mm från cirka 5-10 meters avstånd. Med en AK är det nästan omöjligt.
Citera
2012-09-06, 23:48
Medlem
G-punktens avatar
Citat:

Svenskar gör aldrig något sånt. Därför det inte talas om det mycket.
Citera
2012-09-06, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Ibland undrar man seriöst om all gangstas är påtända eller bara extrem dåliga på att sikta. Ben och armar förekommer ofta som träffytor. Det är fan inte lätt att träffa en arm med en 9mm från cirka 5-10 meters avstånd. Med en AK är det nästan omöjligt.

Nej, alltså att sikta specifikt på armen och skjuta ett skott och träffa om personen rör sig är nog knepigt.
Skjuter man för att döda är det ju bara att mata på och då träffar man lite här och var. Sannolikt även armen.
Just benskott som märkning kan jag väl förstå och det är ju ingen vetenskap, men då bör man väl ta en picka och helst kanske inte den grövsta kalibern med mest drag i lådan om man inte vill riskera att ha ihjäl offret.
Då försvinner ju som själva poängen med att skjuta i benet.

Men att släpa med sig rejäla vapen till en sån där niggerträff och sen skjuta utan att träffa något alls verkar lite skumt om det är mycket folk på plats och kanske flera skyttar.
Då verkar det inte ens finnas ett genuint intresse att träffa någon.

Jävla märkligt det här med niggers och skjutvapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in