Hej
Camber i fram är nog bara det lilla som kan justeras mellan stötdämparen och spindeln + ev.
lite om du skjuter framvagnsbryggan i sidled (marginellt).
Toe i fram går givetvis att justera
Caster är fast.
Bak så finns det ingen justering egentligen förutom att du kan släppa infästningarna i golvet på båda sidorna och vinkla hela axeln.
Camber bak går att justera med hjälp av distansbrickor mellan axeltapparna och bakaxeln.
Dock så kostar dom nog lite och du ska inte hålla på med vanliga brickor och kladda.
Nu har jag inte läst hela tråden men om det är ett bakhjul som sliter så är det inte alls omöjligt att
du har krökt axeltappen på den sidan.
Har du sladdat in i en trottoarkant eller motsv.
Krökta tappar är inte alls ovanligt på Golfar som används i rally.
Finns nya på skruvat.se, dock vet jag inte alls vad det är för stålkvalitet på dom.
Har du koll på vilket lufttryck du kör med, har du ett motsvarande slitage på båda sidor så kan
det iaf delvis var orsakat av lufttrycket.
Om du nödvändigtsvis ska justera själv, vilket inte är att rekommendera så
kan du ställa upp bilen rakt och plant och mäta så du har lika långt mellan fram och bakhjul på båda sidor. För att se om axeln bak står rakt.
Du kan ju även ta något som är spikrakt och tillräckligt långt och palla upp längs med bilens sidor och mäta fram resp. bakhjulets vinkel i förhållande till varandra på båda sidor.
Cambern bak tar du med ett vattenpass, toe bak mäter du med måttband.
Samma procedur fram.
Dock är det jävligt svårt att få skiten i linje efter ordning.
Dom här metoderna kan du använda för att ev. få bort ett grovt fel.
Ska du ha kvar bilen så säger jag som alla andra. 1000 spänn på en hjulinställning är
värt det alla gånger om.
Du får en bil där ratten står rakt, går rakt och lugnt på vägen och sliter mindre däck.
DET ÄR VÄRT DET!