Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-06, 21:32
Medlem
-rascal-s avatar
När man klickar på Heta Ämnen så undantas några forum från listan som bekant, jag skulle vilja föreslå att I&I läggs till på undantagslistan som jag upplever som ett NSFW filter.

Främsta anledning är att det startas många trådar där som har sin trogna läsarkrets men som är av begränsat intresse för den stora massan, som jag uppfattar främst söker ABoK och OoK. Samt NSFW aspekten naturligtvis.

Inser att jag kommer bli flame'ad av I&I gänget mn tycker ändå att det är värt att diskutera.
Senast redigerad av -rascal- 2012-09-06 kl. 22:06.
Citera
2012-09-06, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -rascal-
När man klickar på Heta Ämnen så undantas några forum från listan som bekant, ag skulle vilja föreslå att I&I läggs till på undantagslistan som jag upplever som ett NSFW filter.

Främsta anledning är att det startas många trådar där som har sin trogna läsarkrets men som är av begränsat intresse för den stora massan, som jag uppfattar främst söker AB&K och O&K. Samt NSFW aspekten naturligtvis.

Inser att jag kommer bli flame'ad av I&I gänget mn tycker ändå att det är värt att diskutera.

Du behöver inte gå in på trådarna om du ogillar dessa. Det är faktiskt inte svårare än så, det är inte så att det ligger 10^10 trådar så det är så svårt för dig eller hur...?
Citera
2012-09-06, 21:39
Medlem
Allaks avatar
Detta tycker jag var ett mycket bra förslag! Ett heta ämnen enbart för I&I som ligger längst ner, vi som inte vill läsa gallan slipper se det(och få en klump i magen) och dom får sina ryggdunkar dom behöver utan massa mothugg= win win.
Citera
2012-09-06, 21:44
Medlem
Dr_Dollars avatar
Du kan även prenumerera på hela forum och inte bara trådar
Citera
2012-09-06, 21:49
Medlem
-rascal-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AngryAndy
Du behöver inte gå in på trådarna om du ogillar dessa. Det är faktiskt inte svårare än så, det är inte så att det ligger 10^10 trådar så det är så svårt för dig eller hur...?
Det är inte frågan om jag gillar eller ogillar, gillar Sex men tycker att det är bra att den "filtreras" så jag slipper få röda kinder om någon kollega tittar över axeln.
Citera
2012-09-06, 21:55
Medlem
epost72s avatar
Jag tillhör väl dem som helst befinner mig i ABoK och OoK och kan då nästan tycka att kvalitén på trådarna skulle höjas om just ABoK och OoK plockades bort från istället.

Jag menar att jag tittar ändå i nämnda forum för att se om det finns intressanta ämnen.
Men framförallt i ABoK så spårar trådar ofta trådar ur i IoI-diskussioner som gör att man tröttnar på att försöka följa fokus kring själva brottet, man lämnar tråden åt sitt öde och orkar inte delta.

Sedan gillar jag inte att man bygger sönder HÄ ännu mer, jag tycker att det fungerar ganska bra just nu.
Citera
2012-09-06, 22:13
Medlem
-rascal-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag tillhör väl dem som helst befinner mig i ABoK och OoK och kan då nästan tycka att kvalitén på trådarna skulle höjas om just ABoK och OoK plockades bort från istället.

Jag menar att jag tittar ändå i nämnda forum för att se om det finns intressanta ämnen.
Men framförallt i ABoK så spårar trådar ofta trådar ur i IoI-diskussioner som gör att man tröttnar på att försöka följa fokus kring själva brottet, man lämnar tråden åt sitt öde och orkar inte delta.

Sedan gillar jag inte att man bygger sönder HÄ ännu mer, jag tycker att det fungerar ganska bra just nu.
Jag delar ditt trådintresse och problembeskrivningen runt kvalitetsaspekten men mitt huvudargument är att få listan att vara mer "PK" ur min omvärlds vakande ögon. Även om jag inte ofta delar slutsatserna med skaran i I&I så tycker jag definitivt att FB är en viktig arena för att diskutera problematiken runt invandring och segregering.
Citera
2012-09-06, 22:25
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Jag delar ditt trådintresse och problembeskrivningen runt kvalitetsaspekten men mitt huvudargument är att få listan att vara mer "PK" ur min omvärlds vakande ögon. Även om jag inte ofta delar slutsatserna med skaran i I&I så tycker jag definitivt att FB är en viktig arena för att diskutera problematiken runt invandring och segregering.
Problemet med att försöka göra Flashback mer PK för att passa in i omvärlden är att det går rakt emot det som Flashback faktiskt står för, tycker jag.
Meningen är ju att icke-PK-områden skall vara synliga, diskuteras och presenteras öppet för att på så sätt göra dessa mer rumsrena.

Att föreslå filter för t.ex. Heta Ämnen ur en NSFW-synpunkt må vara bra för ens person, men inte för öppenhet i övrigt. Skall det införas, vilket det säkerligen kommer göra i framtiden med tanke på att även Flashback måste tjäna "rena" reklampengar, hoppas jag att alla dessa filter blir opt-in och inte opt-out.
Citera
2012-09-07, 09:20
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Fast det argumentet håller inte.

NSFW och PK får inte styra vad som visas på HÄ.
Dessutom så är det som åskådare svårt att se vilka forumdelar ämnena ligger i och vilka rubriker de har.
(Tänker då på att någon tittar över axeln)
Citera
2012-09-07, 18:36
Medlem
-rascal-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Att föreslå filter för t.ex. Heta Ämnen ur en NSFW-synpunkt må vara bra för ens person, men inte för öppenhet i övrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Fast det argumentet håller inte.

NSFW och PK får inte styra vad som visas på HÄ.

Om det vore så att argumenten inte håller varför är då HÄ listan redan idag filtrerad?
Någon (admin?) har ju redan tagit ett medvetet steg och valt bort forumdelar från listan, det är med andra ord redan så att NSFW och/eller PK har vägts in i den sammanställning som jag gissar är den portal de flesta flashbackare använder som entré in till diskussionerna.
Citera
2012-09-07, 19:02
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Om det vore så att argumenten inte håller varför är då HÄ listan redan idag filtrerad?
Någon (admin?) har ju redan tagit ett medvetet steg och valt bort forumdelar från listan, det är med andra ord redan så att NSFW och/eller PK har vägts in i den sammanställning som jag gissar är den portal de flesta flashbackare använder som entré in till diskussionerna.
Tror mer det handlar om just kvalitetsaspekten, trådarna (och därmed forumet som helhet) vinner på att EoS, Porr och 'RoS', inte är med som default i HÄ.

Däremot finns det förslag om att personifiera både HÄ och Nya ämnen/inlägg.
Att man i kontrollpanelen ställer in vad man vill se.
Jag tror mer på det än att modifiera den globala HÄ.
Citera
2012-09-07, 19:10
Medlem
ojns avatar
Citat:
det är med andra ord redan så att NSFW och/eller PK har vägts in i den sammanställning
Nej, NSFW och PK har inget att göra med varför trådar filtreras. Listan ska innehålla sådant som faktiskt är av nyhetsvärde/allmänintresse, vilket man knappast kan beskylla trådarna i sexforumen för att ha. Och väl även sällan i I&I gissar jag.

> Edit Ungefär vad epost72 säger.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in