2012-09-06, 17:01
Medlem
Hej!

Ibland när jag startar en av mina datorer så kan de dyka upp att den rekommenderar windows repiar innan jag går vidare. Och ibland så kan jag inte ens välja att starta widows normalt.Iallafall, gör den nån skillnad? Eller är det bara en onödig funktion?

tack på förhand!
Citera
2012-09-06, 17:11
Medlem
EckiEckis avatar
Den kan lösa en hel del småproblem. Särskilt om någon drivrutin får Windows att haverera under uppstart.
Citera
2012-09-06, 17:20
Medlem
xitunos avatar
Hur stänger du av datorn?
Citera
2012-09-06, 17:21
Medlem
tycker du det är ett sort problem kan du ju alltid omformatera den!
Citera
2012-09-06, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xituno
Hur stänger du av datorn?
stänger av den helt normalt. Den bara dyker upp då och då...
Citera
2012-09-06, 17:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knippa
Hej!

Ibland när jag startar en av mina datorer så kan de dyka upp att den rekommenderar windows repiar innan jag går vidare. Och ibland så kan jag inte ens välja att starta widows normalt.Iallafall, gör den nån skillnad? Eller är det bara en onödig funktion?

tack på förhand!

Mer information här -> http://windows.microsoft.com/sv-SE/w...sked-questions -> http://www.sevenforums.com/tutorials...r-install.html
Citera
2012-09-06, 22:42
Medlem
xitunos avatar
Citat:
stänger av den helt normalt. Den bara dyker upp då och då...

Jo, men det du tycker är normalt kanske inte är vad andra anser vara normalt.

Det framgår inte om det är en bärbar eller stationär. Stänger du av den genom att välja menyalternativet stäng av, eller trycker du bara på strömbrytaren på datorn eller hur gör du?

Har du tittat i loggboken?
Citera
2012-09-06, 23:39
Medlem
Porthoss avatar
Citat:
Hej!

tack på förhand!

Det kan vara ett tecken på att du har ett fel på din hårddisk. Gör så här: Högerklicka på datorikonen på skrivbordet, välj Öppna. Högerklicka på den hårddisk/partition du vill kontrollera/reparera. Välj Egenskaper. Klicka på fliken för Verktyg. Under rubriken Felkontroll, klicka på Kontrollera nu. Kryssa i båda rutorna och klicka på Starta. Om datorn frågar om du vill utföra diskkontrollen efter omstart, svara ja och starta om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in