2012-09-09, 12:30
Medlem
Rutendos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Jag vet inte vad jag ska behöva förtydliga för dig, vad är det du inte förstår med digitala tillgångar som H&M aktie vs fysiska tillgångar som exempelvis guld?

Alltså menar du att man kommer mista sina aktier i HM då dessa är digitala eller vad menar du?
Citera
2012-09-09, 14:11
Medlem
annanmedlems avatar
H&M är ju ingen digital tillgång.

Huruvida informationen om vem som äger vad av H&M bara finns digitalt vet jag inte men även om så var fallet lär det ju finnas både en och två åtgärder för att se till att de inte går miste om den informationen.

Möjligen hamnar det på papper också.

.. och om det nu finns på papper så är borde det väl ändå vara i nivå på att ha ett papper från banken över att du är innehaveren av bankfacket du har guldet i (om du nu hade något guld i ett bankfack dvs.)

Dina tankegångar/förstånd är ju inget vidare så jag tycker och tror inte att det är så mycket att lägga någon energi på från någon.
Citera
2012-09-09, 14:34
Medlem
Rutendos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
H&M är ju ingen digital tillgång.

Huruvida informationen om vem som äger vad av H&M bara finns digitalt vet jag inte men även om så var fallet lär det ju finnas både en och två åtgärder för att se till att de inte går miste om den informationen.

Möjligen hamnar det på papper också.

.. och om det nu finns på papper så är borde det väl ändå vara i nivå på att ha ett papper från banken över att du är innehaveren av bankfacket du har guldet i (om du nu hade något guld i ett bankfack dvs.)

Dina tankegångar/förstånd är ju inget vidare så jag tycker och tror inte att det är så mycket att lägga någon energi på från någon.

Du inte gillar mina tankegångar?
Citera
2012-09-09, 14:41
Medlem
annanmedlems avatar
Det är väl kanske något i stil med zombiekonservscenariot som krävs för att det skall finnas någon större risk att informationen om vilka tillgångar som är vems skall gå förlorad.

Vad gäller pappersguld (och som sagt, möjligen även andra värdepapper) är det väl mest när någon lovar att man skall få varans prisutveckling utan att ha lika mycket guld själva som min oro skulle öka lite. Eftersom man då har ett löfte istället för tillgången. Om de har guldet de säljer så kan man ju anta att man faktiskt kan få guldet eller pengarna, har man bara ett löfte beror det ju på om de faktiskt har pengar och möjlighet att backa upp löftet med så att säga.

Nu vet jag inte hur de produkterna fungerar och vilken säkerhet som finns i att de kan leverera (produkten som köps kanske inte ens är tänkt att leverera, det är kanske mer att alla kommer överens om att den "representerar guld" och så får det gå lika bra att handla med den? Ett värde sålänge alla är ok med handelssättet precis som med vanliga pengar/sedlar?)
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in