2012-09-06, 14:17
Medlem
Ska vi följa investeringsklockan så verkar det god idé att köpa aktier nu http://2.bp.blogspot.com/-fCLIbovelyM/Txaayg1Y-tI/AAAAAAAAAYo/_-7iDbTI5Qs/s1600/Cirkel+2012+01+18.jpg

Vilka sektorer är värda att satsa på? Några särskilda aktier?
Hur gör ni nu?
Citera
2012-09-06, 16:07
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klas.malmgren
Ska vi följa investeringsklockan så verkar det god idé att köpa aktier nu http://2.bp.blogspot.com/-fCLIbovelyM/Txaayg1Y-tI/AAAAAAAAAYo/_-7iDbTI5Qs/s1600/Cirkel+2012+01+18.jpg

Vilka sektorer är värda att satsa på? Några särskilda aktier?
Hur gör ni nu?
Någon tyckte ju visst samma sak i januari. Och det gick ju bra då.

Vilka räntor är det man skall titta på egentligen? Styrräntan eller räntan på statsskulden?

Vad säger att vi inte är över kl 09?
Citera
2012-09-06, 16:51
Medlem
Papperspengar har inget värde.
ECB meddelade dessutom idag att loppet är kört, det enda de kan göra är att fördröja den ofrånkomliga kraschen genom att trycka mer pengar.
Personligen tycker jag att följande plan är helt ok:

1.betala eventuella skulder
2. Köp guld för alla pengar du inte behöver för närvarande
3. Invänta smällen
4. Investera efter kraschen
5. Profit

Någon som har en bättre plan?
Citera
2012-09-06, 17:08
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Säkerligen.
Citera
2012-09-06, 18:14
Medlem
felias avatar
Citat:
ECB meddelade dessutom idag att loppet är kört, det enda de kan göra är att fördröja den ofrånkomliga kraschen genom att trycka mer pengar.

3. Invänta smällen
5. Profit

Köp även silver.
Citera
2012-09-06, 18:49
Medlem
Citat:

3. Invänta smällen
5. Profit

Du verkar ha missuppfattat hela ECBs besked idag. Det trycks _inga_ nya pengar. Allt steriliseras så den monetära basen är neutral.
Citat:
The central bank will continue to offset its purchases in full by taking an equal amount of money out of circulation. When the ECB purchases bonds, it's injecting liquidity into the financial system, effectively creating new money. In the past the ECB has absorbed this excess liquidity by accepting one-week deposits from banks for an equal amount of money. The process, known as sterilization, allows the monetary base, which typically consists of cash in circulation, plus banks' reserves at the central bank, remain the same.
http://online.wsj.com/article/SB10000872396390444273704577635122724449562.html?m od=WSJEurope_hpp_LEFTTopStories
Citera
2012-09-06, 18:59
Medlem
TripleXLs avatar
Lägg alla ägg i en korg, d.v.s guld som kommer pissa ner sig då aktiemarknaden vänder upp nästa gång

Lycka till !
Citera
2012-09-06, 19:03
Medlem
Rutendos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felia
Köp även silver.

Och ädelmetallen kattskit. Hört att efterfrågan på kattskit kommer att skyrocket efter att folk förstår hur värdelösa papperspengar är då man bara kan trycka mer pengar till höger och vänster.
Citera
2012-09-06, 19:08
Medlem
D3adMau5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutendo
Och ädelmetallen kattskit. Hört att efterfrågan på kattskit kommer att skyrocket efter att folk förstår hur värdelösa papperspengar är då man bara kan trycka mer pengar till höger och vänster.
Kan säga att jag är rätt nöjd med min investering i silver som jag köpt på mig juni-augusti.
Citera
2012-09-06, 19:09
Medlem
felias avatar
Citat:

Med all kattskit och ekorrskinn kommer du att bli en förmögen man.
Citera
2012-09-06, 19:26
Medlem
Rutendos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D3adMau5
Kan säga att jag är rätt nöjd med min investering i silver som jag köpt på mig juni-augusti.

Ja, men kraschen har väl inte inträffat ännu? Du har kanske runt 14% avkastning nu som lika bra kan vara som bortblåst nästa vecka?

Citat:
Ursprungligen postat av felia
Med all kattskit och ekorrskinn kommer du att bli en förmögen man.

Förhoppningsvis. Kattskit,ekorrskinn eller sand, svårt att säga vilken som kommer att skyrocket först.
Citera
2012-09-06, 19:36
Medlem
felias avatar
Citat:
Förhoppningsvis. Kattskit,ekorrskinn eller sand, svårt att säga vilken som kommer att skyrocket först.

Tycker du ska investera dina slantar i aktier eller obligationer. Papper är alltid bra att ha när man ska gå på skithuset.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in