2013-02-18, 11:03
Medlem
Kamelfittans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Analstocken
Jag har läst FUP.

varför skulle nekrofilen vara den som sparar ner intervjun? Den personen borde väl inte finna något nöje i att ha sina egna minnen och lustar nedskrivna? Om man jämför med en vanlig Svensson; är det vanligt att man har någon eller några mappar med info om sitt eget sexliv? Låter det inte för bra för att vara sant?
För att GM är en samlare. Hon samlar på vapen, bilder, liksäckar, litteratur, skelett mm mm. Finns det någon rimlig anledning till att hon inte skulle spara saker hon skrivit?
Citera
2013-02-18, 11:07
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BronzesnakeMcSlieg
Jag har svårt att avgöra om det är "rätt" eller "fel" att vara "ond" tillbaka mot en samvetslös brottsling, dock är det förmodligen en naturlig och oundviklig reaktion. Det hon (eventuellt) har gjort är upprörande, och att det sen känns som att hon ljuger gör det hela ännu värre.

Sen tycker jag inte att man ska dra alla trådens kritiska röster över en kam, bara för att man hävdar att GM ljuger om sina brott så är man inte nån "känsloexplosiv ond jävel". Men brotten och lögnerna är provocerande, vilket oundvikligen leder fram till reaktioner av olika slag.
Jag förstår. Men om det skulle visa sig att hon är oskyldig; hur ska man då se på det sätt folk valt att bemöta henne på? Ska det bara kunna pratas bort, eller kan dessa bemötanden få mer fokus än vad de får idag?

Vilka är lögnerna då?
Citera
2013-02-18, 11:30
Bannlyst
Citat:
Jag förstår. Men om det skulle visa sig att hon är oskyldig; hur ska man då se på det sätt folk valt att bemöta henne på? Ska det bara kunna pratas bort, eller kan dessa bemötanden få mer fokus än vad de får idag?

Vilka är lögnerna då?
Om det verkligen går att bevisa att hon är oskyldig så har vi helt enkelt haft fel och det ska isåfall inte förnekas. Dock behöver inte en friande dom betyda att hon är oskyldig, bara att det inte gått att bevisa hennes skuld...
Citera
2013-02-18, 13:06
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Om det verkligen går att bevisa att hon är oskyldig så har vi helt enkelt haft fel och det ska isåfall inte förnekas. Dock behöver inte en friande dom betyda att hon är oskyldig, bara att det inte gått att bevisa hennes skuld...

Ja, precis. Men det intressanta är också hur hon söker media, men inte tål att bli ifrågasatt.
HL är för mej en akt i en offentlig handling, som ska tålas att granskas och ifrågasättas som ett rättsfall. Det sura i historien är att HL själv går ut på fb och vill ge sig själv tolkningsföreträde.

Och dom där middagsbjudningarna, vilket syfte har dom?
Citera
2013-02-18, 13:26
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelfittan
För att GM är en samlare. Hon samlar på vapen, bilder, liksäckar, litteratur, skelett mm mm. Finns det någon rimlig anledning till att hon inte skulle spara saker hon skrivit?
Ja, har du själv någon gång hört om folk som samlar på saker som kommer inifrån en själv? Om man är en samlare brukar faktagrejer vara av intresse och då gärna NYTT material som man inte vetat om förut. Det är lärandet som hamnar i fokus, eftersom att det är viljan att lära samt nyfikenhet som är drivkraften när man samlar på den typ av objekt som H samlar på.

Om hon, som du gissar, skulle ha sparat en intervju som någon gjort med henne (av någon konstig anledning) borde hon ju även ha velat spara annat som hon själv har skrivit. Har hon gjort det? Det går inte ihop, Kamelen. Det är uppenbarligen H som har intervjuat en nekrofil och inte tvärtom. Snälla, slå inte bort mina teorier, utan fundera på det själv. Det rimliga vore att intervjuaren sparar ner svaren på de frågor denne ställt; inte att nekrofilen gör det. Det är ju knappast något nonsens, liksom. Jag vill tro att du förstår hur jag menar. Det hela verkar helt enkelt vara så jävla skumt.
Citera
2013-02-18, 13:34
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Nej och det förstår jag givetvis. Men det jag tänker är att de som hittat de där kopplingarna mellan goresiter, mailkonton och annat; dessa personer kan ju träda fram och slänga fram bevis för att det är just H som har gjort de där extra skandalösa gärningarna som det skrivs så mycket om i den här tråden. För jag och säkert många till behöver bevis för att kunna hålla med och få förståelse för det ni säger. Som tidigare sagt; jag vill förstå. Jag vill verkligen det. Men om jag inte får en förklaring och tydliga bevis kan jag inte tillåta mig själv att tro på det, då jag själv har sett så många tveksamma bedömningar här, inte minst vad gäller "Min Nekrofili" och det där påstådda könsbytet.

Jag ogilla verkligen den här smutskastningen som verkar sakna grund. Här behövs det rejäla bevis som stadig bas, för att kunna gå vidare. Det är vad jag anser.
Citera
2013-02-18, 13:50
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ja, har du själv någon gång hört om folk som samlar på saker som kommer inifrån en själv? Om man är en samlare brukar faktagrejer vara av intresse och då gärna NYTT material som man inte vetat om förut. Det är lärandet som hamnar i fokus, eftersom att det är viljan att lära samt nyfikenhet som är drivkraften när man samlar på den typ av objekt som H samlar på.

Om hon, som du gissar, skulle ha sparat en intervju som någon gjort med henne (av någon konstig anledning) borde hon ju även ha velat spara annat som hon själv har skrivit. Har hon gjort det? Det går inte ihop, Kamelen. Det är uppenbarligen H som har intervjuat en nekrofil och inte tvärtom. Snälla, slå inte bort mina teorier, utan fundera på det själv. Det rimliga vore att intervjuaren sparar ner svaren på de frågor denne ställt; inte att nekrofilen gör det. Det är ju knappast något nonsens, liksom. Jag vill tro att du förstår hur jag menar. Det hela verkar helt enkelt vara så jävla skumt.

Om man författar en lång text så nog fan sparar man den. Du har så konstiga idéer hela tiden.
Citera
2013-02-18, 13:54
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Om man författar en lång text så nog fan sparar man den. Du har så konstiga idéer hela tiden.
Tror du att "Min Nekrofili" är någon slags monolog? Har du möjligtvis missat alla qoute-koder, namnbyten, diskussionsämnen och annat relevant? Har du missat att texten är på tok för osammanhängande för att kunna vara ett enmansjobb? Man ser ju för fan att någon blir intervjuad och jag börjar misstänka att du inte läst PDFen.
Citera
2013-02-18, 13:57
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Tror du att "Min Nekrofili" är någon slags monolog? Har du möjligtvis missat alla qoute-koder, namnbyten, diskussionsämnen och annat relevant? Har du missat att texten är på tok för osammanhängande för att kunna vara ett enmansjobb? Man ser ju för fan att någon blir intervjuad och jag börjar misstänka att du inte läst PDFen.
Det var flera månader sen jag läste Min Nekrofili, men jag vill minnas att det är sammanfogade delar från Lelwanis framfart, inte en enda text.
Citera
2013-02-18, 14:00
Medlem
Analstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Det var flera månader sen jag läste Min Nekrofili, men jag vill minnas att det är sammanfogade delar från Lelwanis framfart, inte en enda text.
Det står om fler än bara "Lelwani". Det finns dessutom texter som visar att det råder någon slags nyfikenhet hos någon av deltagarna, trots att denne någon inte själv verkar tända på döda.

Kolla igenom "Min Nekrofili" igen och återkom sedan, så att vi faktiskt kan diskutera det här. För det går ju inte om du inte har koll.
Citera
2013-02-18, 14:06
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Det står om fler än bara "Lelwani". Det finns dessutom texter som visar att det råder någon slags nyfikenhet hos någon av deltagarna, trots att denne någon inte själv verkar tända på döda.

Kolla igenom "Min Nekrofili" igen och återkom sedan, så att vi faktiskt kan diskutera det här. För det går ju inte om du inte har koll.

Nej tack. Jag har läst den förut, även om jag i detta nu inte minns exakt allt som stod i den. Jag har kommit fram till mina egna slutsatster och har inget behov av att diskutera det.

Jag håller med om att vissa personer härinne borde tänka en eller två ggr innan de spottar ur sig vidrigheter mot Helena, vilket jag tidigare sagt, men det kan aldrig vara fel att spekulera så länge man håller sig på en rimlig nivå.
Citera
2013-02-18, 14:43
Awaiting Email Confirmation
Citat:

Finns möjligheten att hon blandat verkliga upplevelser och fantiserade upplevelser? Är ju väldigt vanligt i författarkretsar skulle jag tro att lägga in lite för att krydda det lite extra för läsarna.
Gällande gore sidorna så sammankopplar många H med nån som kallar sig Johannaxn. Du får kolla källor och annat i denna tråd och utforska det själv och kanske goggles kan vara till användning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in