Citat:
Ursprungligen postat av
growingpeople
Det stämmer väldigt väl. Har hittat ett bildligt talat bra händelseförlopp. Där syns väl att BMW kan ha blivit beskjuten innan den backade i en halv cirkelform och hamnade med nosen mot vägen. På första bilden syns en pil mot vägen till Annecy. Han kom från det hålet alltså kan ha varit förföljd som han inte upptäckt förrän han körde på små vägar......
http://s.tf1.fr/mmdia/i/92/2/infographie-sur-la-tuerie-de-chevaline-10907922drdwb.jpg?v=1
bra iakttagelse - det verkar som dom varit förföljda - kommit till den platsen och insett att dom måste vända och fly tillbaka därifrån dom kom. Men han har för bråttom, bakhjulen spinner i gruset och arbetar ner hjulet - man kan se det på bilden att halva däcket är under markytan. Panik och lite motlut räcker för att den tungt lastade bilen inte ska få fäste. Och så gasar han på ännu mer men då är det förstås ingen chans att komma iväg, för gropen blir ju bara djupare.
Alternativt kan dom ha kommit just när mördaren mördat cyklisten, och dom inser att dom måste fly för att inte bli indragna. Men i vilken ordning dom blivit mördade är väl inte så lätt att säga.
En sak tycker jag mig märka och det är att det hela går väldigt yrkesmässigt till. (som jag skrev så har jag varit i en liknande situation). Att lämna barnen är medvetet - kallt beräknat att dom kommer vara så chockade att dom inte duger som vittnen. Kallt beräknande.