Citat:
Ursprungligen postat av tjoffeman
Ja det brann klart intensivare och snabbare än salp/socker. Kan tänka mig att det skulle kunna smälla om man hade tvingat in det i något lämpligt. Men som sagt det var slutet på 70-talet så jag kommer inte i håg så mycket. Vi kom ju på att kalisalpeter var lätt att glida in på Konsum och stoppa i fickorna så det där med Klorex glömdes väl bort. Var det farligt att mixtra med menar du ?
ja det var många som höll på med den skiten på 70 talet ,tur att det blev förbjudet att sälja skiten. Märkligt nog så minns jag inte att någon skadade sig ,men det berodde nog mer på ren tur ,så amatörmässigt som det gick till.
Minns jag var med en ggr och kollade några som höll på med dylikt expriment i ett grustag ,han blandade ner det i en gammal tom färgburk av metall ,och sen tog vi "skydd" en bit bort ,när skiten smällde så for ju locket av och en enorm svetsliknande låga stod någon meter upp i luften.
Första och sista ggr jag bevittnade något liknande expriment ,man visste ju ingenting om hur farligt detta var! Hadde tex inte locket suttit så dåligt så att det for av ,hade ju plåtburken splittrats i en massa metallskärvor som flygit runt och.....ja jag vill inte tänka på vad fan som kunde hänt ...bbrrr
Nej blanda sånt här skall man inte hålla på med,det är inte värt det när man skadat sig för livet