2012-09-05, 15:19
Medlem
Hej hej! Finns det någon asiatisk mataffär kvar i Lund nu när den på Mårtenstorget stängdes ner? Vill ha tag på rice paper till vårrullar!

Mvh
Citera
2012-09-08, 12:25
Medlem
crownans avatar
Tror inte det finns någon kvar om den på mårtenstorget lagt ner. Ett tips är dock att gå till diverse asiatiska restauranger och kolla om de vet någon alternativt om man kan köpa från dem? Kanske har city gross på sina "internationella hyllor"...
Citera
2012-09-08, 18:30
Medlem
Det finns en på Stora Södergatan som säljer mat och annat från Asien. Vet inte riktigt vad den heter men du lär märka den direkt om du kollar in i fönstret
Citera
2012-09-09, 03:51
Bannlyst
Sist jag var hemma i Sverige fanns det en till höger om Grand Hotel tror jag, inne i någon gränd.
Citera
2012-09-09, 04:28
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktsllad
Det finns en på Stora Södergatan som säljer mat och annat från Asien. Vet inte riktigt vad den heter men du lär märka den direkt om du kollar in i fönstret

Du menar inte den som ligger på någon annan gata som ligger i anslutning, typ lilla södergatan eller lilla tvärgatan? En av de gatorna som går från väst till öst iallafall.

Hur som helst så ligger det en asiatisk affär där som är rätt ball.
Citera
2012-09-09, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
Du menar inte den som ligger på någon annan gata som ligger i anslutning, typ lilla södergatan eller lilla tvärgatan? En av de gatorna som går från väst till öst iallafall.

Hur som helst så ligger det en asiatisk affär där som är rätt ball.
Jag är rätt säker på att den ligger på Stora Södergatan eftersom att man ser den från den asiatiska restaurangen mittemot
Citera
2012-09-09, 14:24
Medlem
wääuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktsllad
Jag är rätt säker på att den ligger på Stora Södergatan eftersom att man ser den från den asiatiska restaurangen mittemot
Ja det stämmer, den är troligtvis relativt nyöppnad. Ser rätt fräsch ut.
Citera
2012-09-09, 14:55
Medlem
Masterkrabbans avatar
Ta tåget till Malmö och hoppa av på station Triangeln istället. Möllevången är packat med asiatiska butiker!
Citera
2012-09-11, 11:16
Medlem
firstclassriots avatar
Finns två stycken thaibutiker som jag känner till! Den ena ligger som tidigare postare sagt på stora södergatan, en bit ner på gatan om man kommer från åhlens. Har inte varit där på ett tag men när jag var där sist hade de rätt knapert sortiment och mest frusna kryddor etc. Kan ha blivit bättre nu dock.

Rekommenderar istället ett ställe som ligger på tullgatan 9, alltså på tvärgatan som går in åt vänster, precis innan kjell & company längst ner på s. södergatan. Mycket bättre sortiment!!

Kom på att det iaf. tidigare låg en thaibutik i närheten av zigge zigarett också! Zigge zigarett ligger "bakom" grand så att säga. Där där thai och vietnamesrestaurangerna ligger.
Citera
2012-09-26, 21:45
Medlem
Brumelbryns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firstclassriot
Kom på att det iaf. tidigare låg en thaibutik i närheten av zigge zigarett också! Zigge zigarett ligger "bakom" grand så att säga. Där där thai och vietnamesrestaurangerna ligger.

Zigges ligger på Stora Fiskaregatan om någon inte förstod beskrivningen. Hurvida där ligger en thaibutik låter jag vara osagt. Känner bara till den på Stora Södergatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in