Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-08-08, 22:28
  #37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Baba.Sedo
Jag har en fråga.
Hur kommer det sig att en del människor som tror på spöken, ser spöken och säger att dom är mottagliga, medans dom flesta människor aldrig sett ett spöke what so ever.
Ser man spöken för att man vill tro att man gör det eller hur förklarar ni det?
2014 och inte ett bevis finns på att spöken verkligen finns förutom sagor från troende med öppet sinne.. hur kommer det sig?
Det är människor som har extremt tråkiga liv som vill att spöken ska existera.

Sanningen är att världen är tråkig.
Citera
2014-08-09, 08:17
  #38
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermann1990
Spöken finns närvarande hela tiden, oavsett tid på dygnet.
Kan du se spöke när du vill?

undantag finns då det rör sig om en människa med MAKT som dött.
Då rör det sig om en farlig spöke med tanke på att denne besitter övernaturliga förmågor som kan användas på fel sätt.

Dom kan överföra bilder, du kan se ex: in i den tid då dom levde men endast lokaliserat där dom var för stunden då avled,
Så det skulle innebära att man får reda på vem mördaren var? Om det nu rör sig om mord.

Så är du VERKLIGEN seriöst intresserad så KANSKE en vägvisare kommer i din väg.
Jag mest nyfiken och är öppen för information. Jag tror på det andliga och paranormala fenomen. Jag känner att allt man gör har en mening men samtidgt verkar som ingenting händer, har inte sett något ovanligt. Allt verkar vara normalt. Men jag ger inte upp för jag vill gärna se något ovanligt, t ex spöke eller något andligt fenomen. Jag blir avundsjuk på alla som verkar mer eller mindre har sett/upplever något ovanligt/paranormala fenomen. Skulle inte vara helt fel att få vara lite unik och kunna se övernaturliga fenomen.

Skulle jag ge dig ett råd var du skulle börja så är det i böckernas värld, sök dig till närmaste biblotek och gå till hyllorna med New Ages och ta en bok utan att titta på dess titel eller innehåll, ta hem den och läs den noga oavsett vad den handlar om..
Det är nästan som man går till trafikskola och lära sig köra bil men istället blir man hänvisad till biblioteket.

Nej jag ser inte spöken hela tiden, och dom finns inte heller överallt.

Ja dessa spöken är farliga, men vanliga människor har inget att frukta då vanliga människor har i regel ytterst lite MAKT, faran ligger snarare för de människor som har mer MAKT.

Ja om du träffar på ett spöke som blivit mördad så kan spöket tala om vem som mördade honom/henne förutsatt att mördaren är känd för spöket, annars kan dom ge en god beskrivning av mördaren.

Din önskan att uppleva något övernaturligt kommer att infrias, ge inte upp.

Bra jämförelse, genom att göra det oväntade kan det oanade saker hända.
Citera
2014-08-09, 12:57
  #39
Medlem
Nej jag ser inte spöken hela tiden, och dom finns inte heller överallt.
Under vilka omständigheter ser du spöken? Hur "ser" kommunikationen ut? Genom tankar? Pratar ni högt?

Ja dessa spöken är farliga, men vanliga människor har inget att frukta då vanliga människor har i regel ytterst lite MAKT, faran ligger snarare för de människor som har mer MAKT.
Varför är det farligt för människor med MAKT?
Spöken har väl inte förmågan att skada människan? Annars skulle dom lätt kunna hämnas på mördaren?


Ja om du träffar på ett spöke som blivit mördad så kan spöket tala om vem som mördade honom/henne förutsatt att mördaren är känd för spöket, annars kan dom ge en god beskrivning av mördaren.
Om du kan kommunicera med spöken. Hur tydligt är er kommnunikation?
De flesta medier verkar ha stora problem. T ex "Jag får bara fram bokstaven K" eller "Det var någotmed Kalle Anka".


Din önskan att uppleva något övernaturligt kommer att infrias, ge inte upp.
Får hoppas på det. Jag blir frustrerad ibland att jag är inte unik och kan se saker och ting. Jag är övertugad om att det finns paranormala fenomen där ute någonstans. Jag tror inte att världen är så här..."tråkig".

Man läser och hör ibland att vissa upplever att dörrar och dylikt smäller åt sig själv eller någon "ande" tar sönder saker. Är det spöken som gör det eller det är något annat väsen som ligger bakom?

Varför finns spöken kvar? Ska dom inte återfödas?

Kan ett spöke dö?

Du säger att spöken ser ut som vanliga människor. Så frågan är om dom kan förvandla sig till fula "monster" för att skrämma iväg folk?

Enligt vissa tv-serier och filmer så är vampyrer rädda för kors, vitlök mm. Är spöken rädda för något?
Citera
2014-08-10, 11:47
  #40
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermann1990
Nej jag ser inte spöken hela tiden, och dom finns inte heller överallt.
Under vilka omständigheter ser du spöken? Hur "ser" kommunikationen ut? Genom tankar? Pratar ni högt?

Ja dessa spöken är farliga, men vanliga människor har inget att frukta då vanliga människor har i regel ytterst lite MAKT, faran ligger snarare för de människor som har mer MAKT.
Varför är det farligt för människor med MAKT?
Spöken har väl inte förmågan att skada människan? Annars skulle dom lätt kunna hämnas på mördaren?


Ja om du träffar på ett spöke som blivit mördad så kan spöket tala om vem som mördade honom/henne förutsatt att mördaren är känd för spöket, annars kan dom ge en god beskrivning av mördaren.
Om du kan kommunicera med spöken. Hur tydligt är er kommnunikation?
De flesta medier verkar ha stora problem. T ex "Jag får bara fram bokstaven K" eller "Det var någotmed Kalle Anka".


Din önskan att uppleva något övernaturligt kommer att infrias, ge inte upp.
Får hoppas på det. Jag blir frustrerad ibland att jag är inte unik och kan se saker och ting. Jag är övertugad om att det finns paranormala fenomen där ute någonstans. Jag tror inte att världen är så här..."tråkig".

Man läser och hör ibland att vissa upplever att dörrar och dylikt smäller åt sig själv eller någon "ande" tar sönder saker. Är det spöken som gör det eller det är något annat väsen som ligger bakom?

Varför finns spöken kvar? Ska dom inte återfödas?

Kan ett spöke dö?

Du säger att spöken ser ut som vanliga människor. Så frågan är om dom kan förvandla sig till fula "monster" för att skrämma iväg folk?

Enligt vissa tv-serier och filmer så är vampyrer rädda för kors, vitlök mm. Är spöken rädda för något?

Spöken kan ses på olika sätt, främst visuellt dom uppenbarar sig framför dig, men har man tillräckliga kunskaper om den astrala verkligheten kan spöken ses även där.
Min kommunikation med spöken sker alltid via ord.

Därför att människor med MAKT söker ALLTID mer MAKT, då MAKT är nyckeln som öppnar många dörrar, och spöken efter en människa som hade MAKT har också MAKT även om den är betydligt begränsad, men fullt tillräckligt för att utöva ett rejält hot. Så spöken KAN skada och till och med döda, men i dom allra flesta fall är det harmlösa filmremsor efter människor som har dött.
Människor som blivit mördade har inte tillräckligt med MAKT för att göra en fluga förnär, men är det ett spöke efter en människa som hade MAKT kommer saken i ett annat läge. Problemet för spöket är att den är starkt begränsad till den plats där den dog.

När jag kommuniserar med ett spöke är kommunikationen mycket tydlig, i de fall du nämner så rör det sig INTE om kommunikation med spöken. Därtill kommer en massa folk som påstår sig kunna kommunisera med andar ( har tagit upp fenomenet andrar ett antal gånger här på FB så du kan se vad jag skrivit om saken), eller spöken,.

Du ÄR unik, bara det faktum att du ställer om och om igen smarta frågor visar att du är unik. Som du säkert lagt märke till så finns det en hel del folk även här på FB som låter sina inre rädslor styra och har sina foliehattar på snedden, så visst är du unik även om du ännu inte kan SE.
Du har helt rätt, det finns ofantligt mycket mer än människan normalt har förmågan att uppfatta, som ett litet exempel kan jag nämna att då jag sysslade mycket med klardrömmar levde jag varje dag i två världar. I vaket tillstånd levde jag i den fysiska verkligheten, på natten när kroppen sov var jag extremt aktiv i vakendrömmar.

När något går sönder som det synes av sig själv, eller det smäller ex: i dörrar så är det INTE spöken utan då handlar det om andra väsen.

Kan faktiskt inte svara på varför spöken finns kvar, det finns utan tvekan en logisk förklaring till det men jag har inte i dagsläget något svar på det.
Nej spöken återföds inte, det är endast människans medvetand som kan i fragmenterad form återvända.

Ja spöken "dör", man kan säga att dom "suddas ut", dom dör inte i vanlig ordning som vi uppfattar att något dör.

Nej spöken kan inte förvandla sig, dom ser ut som dom gjorde då dom dog, i de fall där människor upplever verkligt skrämmande fenomen rör det sig om andra "väsen".

Ja spöken är rädda för förändring av sin omedelbara tillvaro.

Du kan ju om du är intresserad läsa vad jag skrivit om vampyrer här på FB, dom finns men dom är INTE rädda för vitlök, människan är ett lätt byte för dom.
Citera
2014-08-13, 14:08
  #41
Medlem
HasseBanans avatar
Eller som kocken i The Shining, mr Hallorann sa: "När något händer, kan det lämna spår, ungefär som när någon bränt vid en macka i brödrosten. Inte alla kan se eller känna det, men människor som är mediala (shines) kan se/ känna det."

Tycker det verkar fullständigt logiskt.
Citera
2014-08-13, 19:11
  #42
Medlem
KimNeilJungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Eller som kocken i The Shining, mr Hallorann sa: "När något händer, kan det lämna spår, ungefär som när någon bränt vid en macka i brödrosten. Inte alla kan se eller känna det, men människor som är mediala (shines) kan se/ känna det."

Tycker det verkar fullständigt logiskt.
Fast något inträffar ju i varje givet ögonblick på varenda plats på jorden. Det skulle som jag förstår det innebära att vartenda ögonblick i mitt liv lämnar någon form av resonans eller spår som en tillräckligt känslig person i flera år efteråt skall kunna uppfatta. Exempelvis att jag sitter här i soffan och skriver kan alltså fångas upp bara man har tillgång till tillräckligt känsliga mätmetoder.
Eller är det just i dödsögonblicket spåret av oss skapas i form av spöken? Då blir ju frågan vad det är med just det faktum att kroppen upphör att fungera som skapar spår, men inte vår vardagslunk?
Citera
2014-08-14, 00:10
  #43
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Eller som kocken i The Shining, mr Hallorann sa: "När något händer, kan det lämna spår, ungefär som när någon bränt vid en macka i brödrosten. Inte alla kan se eller känna det, men människor som är mediala (shines) kan se/ känna det."

Tycker det verkar fullständigt logiskt.
Vad var det för logiskt med den liknelsen tycker du? Vem som helst kan ju känna lukten av bränt bröd i brödrosten, krävs liksom ingen förmåga utöver det vanliga för det.
Citera
2014-08-27, 15:22
  #44
Medlem
pellevin11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Vad var det för logiskt med den liknelsen tycker du? Vem som helst kan ju känna lukten av bränt bröd i brödrosten, krävs liksom ingen förmåga utöver det vanliga för det.

Jag säger som Jehovas vittnen. Vakna. Det finns spöken överallt. Jag ser spöken och hör röster varje dag. Förklara det om du kan.
Citera
2014-08-27, 23:01
  #45
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellevin11
Jag säger som Jehovas vittnen. Vakna. Det finns spöken överallt. Jag ser spöken och hör röster varje dag. Förklara det om du kan.
Fjant, om du ska "svara" på ett inlägg så se då för fan till och gör det också istället för att skriva en massa annat djävla svammel. Nå, hade du något svar på det jag frågade?
Citera
2014-08-28, 19:07
  #46
Medlem
HeltPantads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pellevin11
Jag säger som Jehovas vittnen. Vakna. Det finns spöken överallt. Jag ser spöken och hör röster varje dag. Förklara det om du kan.

Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Fjant, om du ska "svara" på ett inlägg så se då för fan till och gör det också istället för att skriva en massa annat djävla svammel. Nå, hade du något svar på det jag frågade?

Hörrudu, sänk taggarna, skunkjobb. Jag instämmer med pellevin11. Jag ser också spöken och hör röster. Nu är vi två som säger samma sak. Förklara det om du kan.
Citera
2014-08-28, 20:44
  #47
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
Eller som kocken i The Shining, mr Hallorann sa: "När något händer, kan det lämna spår, ungefär som när någon bränt vid en macka i brödrosten. Inte alla kan se eller känna det, men människor som är mediala (shines) kan se/ känna det."

Tycker det verkar fullständigt logiskt.

Jaså?

Om någon bränt en macka i brödrosten kan man uppfatta detta genom att använda sitt lukt- och synsinne. Dessa sinnen är vedertagna. Men förmågan att förnimma spöken är än så länge bara påstådd - ej bevisad.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback