Citat:
Ursprungligen postat av dompan
Efter en tids tänkande har jag nu valt att jag skall placera mina pengar på aktier. Jag kommer att spela med 500.000 kronor som jag endast kommer att lägga på svenska företag.
Jag skulle vilja ha tips av flashback på aktier som är säkra men också några få som anses högrisk.
Helst två-tre stycken säkra och resten på högrisk.
Skriv gärna en förklaring varför ni anser man skall välja just den aktien.
mvh dompan
placera.
spela.
Är nog ont om "säkra" och även bolag som är konjunkturokänsliga kan ju vara en dålig investering helt enkelt för att efterfrågan kanske är stor.
Det är ju enklast att bara köpa Avanza zero. Det lilla jag lade i aktier för inte så länge sedan och dessutom i Ratos fall tom snittade ner som allt är köpt på under OMXS30 1050 är ner typ drygt 27% sedan köpkurserna.. Och börsen är ner vad sedan dess? 2%? Nu är det bara Ratos och Kinnevik med övervikt på Ratos och var ju knappast bra pris på iaf Kinnevik men ändå. Jag köpte bara till aktuellt pris.
Vad kollektivet har för åsikt om aktierna återspeglas ju redan i kurserna. Har någon en annan åsikt är det ju deras som skiljer sig från mängden. Varför skulle den då vara (mer) rätt?