Gjorde ett litet studiebesök på Ångströmslaboratoriet i Uppsala på deras teoretiska fysik inst. där satt forskarna och drack kaffe och spelade bordhockey
Funderar på alla tänkbara hotfulla scenarios för att skrämma upp allmänna opinionen, samt framförallt anslagstilldelande myndigheter o politiker, för att höja budgetanslagen. [jfr. globala uppvärmningen ~ avsmältningen polarisarna]
Jag är forskare och ägnar 98% av min betalda vakna tid att skriva på skitforum som detta, piratbyran, pervertedengineer.com etc.. Resten av tiden låtsas jag söka i sökmotorer.
Det är skönt att inte vara behövd. Det är skönt att ingen tar notis.
Det är skönt att ingen bryr sig om man skulle vara hemma i två månader.
Jag lever nog ett helt meningslöst liv. Tur att man har bra betalt.
På min arbetsplats skulle man inte märka om någon dog i hemmet. Han skulle få sitta och ruttna i flera veckor. (ja-vi riktiga forksare har inte många vänner heller)
Vad jag gjorde idag: svarade på mail från studenter, bokade labbsalar,
gjorde ett labbschema, konstruerade problem till kontrollskrivning, lunch,
var på ett seminarium, började skriva på kontrollskrivning, hade telefonsamtal med student, fikade, letade i böcker efter data till ett problem, scannade bilder till problem, konsulterade en kollega om sammansättningen av en viss silverfärg,
började skriva lösningen till kontrollskrivningen, gick hem.
Vad jag gjorde idag: snackade med kollegorna, drack kaffe, färgade lite vävnad, förberedde inför operationerna i morgon. Kollade flachback + lite annat forskningsorelaterat på nätet. Stack hem tidigt för att hämta barnen från dagis. Tjänade för lite pengar.