2012-09-03, 22:07
Medlem
bzeros avatar
Kortet som jag använt för att sätta in pengar på mitt bet365-konto med har blivit stulet och spärrat så är därför lite nojig att göra ett uttag till det kortet, kommer pengarna komma fram ändå? Tydligen så är pengar insatta med ett kort låsta till det kortet och går inte att få ut på annat sätt. Det gäller ett spärrat Visa-kort med Handelsbanken.
Senast redigerad av bzero 2012-09-03 kl. 22:24.
Citera
2012-09-03, 22:18
Medlem
Roll8ors avatar
Tveksamt!

Annars kan du väl göra ett moneybookerskonto lite snabbt och ta ut på det via ditt nya kort?
Citera
2012-09-04, 05:45
Medlem
SchackMatts avatar
Ja, du kan ta ut pengar till ett spärrat Visa-kort.
Citera
2012-09-04, 07:24
Medlem
Gjorde ett uttag från en pokersida till ett spärrat visa en gång o det blev ingen smidig historia. Det ska gå till så att summan hamnar på nåt sorts specialkonto hos din bank där de sen manuellt ska spåra vem pengarna tillhör o föra över till dig, men i mitt fall sket det sig så jag fick be dem att utreda vart pengarna tagit vägen. Tog typ ett helt jävla år innan jag fick mina stålar
Citera
2012-09-04, 07:47
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
Gjorde ett uttag från en pokersida till ett spärrat visa en gång o det blev ingen smidig historia. Det ska gå till så att summan hamnar på nåt sorts specialkonto hos din bank där de sen manuellt ska spåra vem pengarna tillhör o föra över till dig, men i mitt fall sket det sig så jag fick be dem att utreda vart pengarna tagit vägen. Tog typ ett helt jävla år innan jag fick mina stålar
Det låter som att du använde norskt kort (eller annat kort utfärdat i land som inte tillåter spel) eller så gick någonting fel vid transaktionen. Den procedur du beskriver är inte inom normen för vanliga utbetalningar till (spärrade) kort.

Behövde du ARN för att spåra dina pengar?
Citera
2012-09-04, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchackMatt
Det låter som att du använde norskt kort (eller annat kort utfärdat i land som inte tillåter spel) eller så gick någonting fel vid transaktionen. Den procedur du beskriver är inte inom normen för vanliga utbetalningar till (spärrade) kort.

Behövde du ARN för att spåra dina pengar?

Nej, det var ett svenskt VISA kopplat till Nordea (jävla skitbank för övrigt). Banken ville inte kännas vid några pengar och enligt pokerstars var "the transfer fully settled", alltå pengarna hade gått iväg som de skulle och mottagits av banken. Efter en jäkla massa tjafs med banken startade de en utredning och hittade då pengarna på nån sorts slaskkonto för just såna här fall. Där skulle det sen manuellt ha kollats vad det var för pengar o vem som skulle ha dem, men detta hade aldrig gjorts. Ungefär den förklaringen jag fick av Nordea. Att det sen tog ett helt jävla år innan de ens bemödade sig med att kolla upp det är ju makalöst risigt..

ARN var aldrig inblandade.
Citera
2012-09-04, 12:14
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donner123
ARN var aldrig inblandade.
Jag menade inte Allmänna Reklamationsnämnden, men det besvarar min fråga oavsett.
Citera
2012-09-04, 12:24
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchackMatt
Jag menade inte Allmänna Reklamationsnämnden, men det besvarar min fråga oavsett.

Va fan menade du då? Arlanda flygplats? Arn tempelriddaren?
Citera
2012-09-04, 12:55
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattskenet
Va fan menade du då? Arlanda flygplats? Arn tempelriddaren?
Varje transaktion som passerar genom Visa eller MasterCard får ett ARN. Det är en unik kod för att identifiera transaktionen direkt med Visa eller MasterCard. Vid problem med i huvudsak utbetalning till kort kan det ibland gå så långt att ARN behövs för att kortutfärdarens bank (i det här fallet, Donner123s bank) ska kunna lokalisera transaktionen.
Citera
2012-09-04, 14:21
Medlem
Med facit i hand hade jag föredragit att ARN tempelriddaren stormat in på lokala Nordea o krävt mina pengar så jag sluppit vänta 1 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in