2012-09-03, 20:15
Bannlyst
Vi har en blandras tik på 14 månader som älskar två av familjemeddlemmarna mer än de andra. Även om mor min rastar henne och matar henne så springer hunden alltid efter mig och bror min. Hon föredrar mig och brorsan mer än alla andra i vår relativ stora familj.
Jag och brorsan är runt 30år.

Har det med åldern att göra eller tycker hon om män mer än kvinnor? Eller så ser hon att vi är mer energiska....
Citera
2012-09-03, 20:18
Medlem
yedis avatar
Ni kanske utstålar mer makt eller flockledar egenskaper än de andra två.

En annan teori som förvisso är helt knäpp men eftersom hundar har grymt luktsinne så kanske de känner av Testosteron?

Btw, så handlar det nog inte om att "älska mer" utan det är nog mer en respekt grej.
Citera
2012-09-03, 20:21
Medlem
stopbitchings avatar
Ni sänder antagligen ut en energi som hunden föredrar.
Citera
2012-09-03, 20:22
Medlem
OleYellers avatar
Alla hundar jag någonsin haft eller haft i min närhet har varit precis så som ts beskriver.

Hundar är ärliga djur och kan inte bortse från faktumet att män är lite bättre än kvinnor.
Citera
2012-09-03, 20:24
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Alla hundar jag någonsin haft eller haft i min närhet har varit precis så som ts beskriver.

Hundar är ärliga djur och kan inte bortse från faktumet att män är lite bättre än kvinnor.

Eller så känner de mer gemensamt med oss
Citera
2012-09-03, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yedi
Ni kanske utstålar mer makt eller flockledar egenskaper än de andra två.

En annan teori som förvisso är helt knäpp men eftersom hundar har grymt luktsinne så kanske de känner av Testosteron?

Btw, så handlar det nog inte om att "älska mer" utan det är nog mer en respekt grej.

Bra terorier faktiskt =) Jag och brorsan är lika i utseende och stil...
Citera
2012-09-04, 13:40
Medlem
trizzlas avatar
Hundar kan ju också anamma en sorts roll som "terapihund" då den kan känna av undermedvetna negativa energier eller deperisioner. Om någon av er har varit allvarligt sjuk eller kanske har en växande tumör (hehe) så känner hunden det på lukten och därför väljer den att "terapia" just er eller någon av er.

Men mer logiskt är det ju att ni sänder ut starkare signaler och kanske är roligare att hänga efter helt enkelt. Du nämnde att ni var trettio år, antar att ni bara kommer på besök då och inte bor hemma. Då brukar en uppspelt hund gärna följa med och se vad en välkänd gäst har att erbjuda för gott eller roligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in