Skit i helkund propagandan, Om du inte sitter med enormt bostadslån och dom ger dig en jäkligt bra ränterabatt för att du är helkund så är det rena lurendrejeriet med helkundskoncept.
Mitt tips är att läsa boken "Bankbluffen" så får du mer insikt i vad det innebär att vara helkund, förmånskund, pluskund och allt annat vad dom kallar det.
Man ger helt enkelt kunden en titel för att kunden ska känna sig viktig och priviligerad

sen att du betalar massor i onödan för titeln har du som kund ingen aning om...
Det handlar bara om att binda upp kunden på så många produkter som möjligt under en lång tid.
Jag räknade ut åt en vän att han betalade 12000kr för Nordeas internetbank varje år.
Han satte in ett stort sparkapital på Nordea för att bli förmånskund och få gratis internetbank.
När jag räknade på räntediffen mellan att ha pengarna på Marginalen och hans Nordea förmånskonto så var diffen 12000kr
Dvs han betalade 12000kr för sin internetbank, Tror ni han fortsatte vara Nordea förmånskund?
Han ville dock ha kvar sitt lönekonto hos Nordea för att han prompt ville ha personnummer som kontonummer men sparkapitalet sitter nu hos Marginalen.
Många gånger är det billigare att betala fullpris för en storbanks produkt än att få den gratis via "förmånskunds" klubben...