Resultat: Ska Israel tillåtas gå med i EU?
Nej
62,07%
18 röster
Ja
37,93%
11 röster
2002-11-18, 19:58
äldre konto (old)
Ej medlem
SIGN THE APPEAL FOR ISRAEL IN THE EUROPEAN UNION
[img]http://www.radicalparty.org/israel/eu-bnr468.gif[/img]
http://servizi.radicalparty.org/israel_ue/appeal/english.php

Vad tycker folk om det här då? Är lite skeptisk till Israel själv, men vad tycker andra? Tror ni det kommer bli så i framtiden?
Citera
2002-11-18, 20:18
Medlem
Securions avatar
Jag röstade nej eftersom Israel inte ligger i europa, vilket jag tycker är en klar fördel... :roll:
Men annars hade det väl inte varit något problem?
Citera
2002-11-18, 20:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Men man snackar ju ändå om Turkiet som EU-kandidat och om än en liten del av Turkiet ligger i europa så är väl det knappast att betrakta som ett europeiskt land, varken vad gäller kultur eller geografin?
Citera
2002-11-18, 20:30
äldre konto (old)
Ej medlem
har aldrig riktigt fattat vad EU är mer än den handelsunion den var när den hette EG
Citera
2002-11-18, 20:42
äldre konto (old)
Ej medlem
jojo, men eu är ju på väg att bli just som namnet säger en europeisk UNION.
Förslag om eu-president mm. Eu blir ju mer och mer hela tiden, inte säkert att eu kommer utvidgas särskilt mycket utöver de nuvarande kandidatländerna, men att eu kommer få mer makt än som någon slags handelssamarbete står för mig iaf utom allt tvivel.

Detta nedan kanske kan vara av intresse för någon:

"There's this mysterious document doing the rounds in the European Union's elite quarters. It's in French, purportedly originating from the "Secretariat of the European Convention," and it is meaningfully entitled "Project Non-Paper: A Possible Draft of a Fundamental Treaty."
The document was exposed on August 25, 2002 in an interview Italian Economy Minister Giulio Tremonti gave to the Italian paper La Stampa (in Italian). The document, Tremonti says, came to him "by way of Anglo-Saxon paths" and it deals with a possible text for a federal European Constitution."

- http://freedom.orlingrabbe.com/lfetimes/watchdog_europe.htm
Citera
2002-11-18, 20:47
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag röstade nej ! Israel har varken dom geografiska eller politiska förutsättningarna för att kvalificera sig in i EU.
Citera
2002-11-18, 22:59
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag tycker iaf inte att Turkiet ska få gå med, dom har väl bara 5 % landyta i Europa.
Citera
2002-11-19, 02:01
äldre konto (old)
Ej medlem
Nej Tack!
Inga Zionist-rasister i EU!
Hellre palestina då!

IRAK IN I EU!!
Citera
2002-11-19, 02:48
äldre konto (old)
Ej medlem
Turkarna har inget med Europa att göra, EJ kulturellt, knappt geografiskt ej religiöst ej historiskt osv
Citera
2002-11-19, 19:49
äldre konto (old)
Ej medlem
Det e ett fint industraliserat land som delar den västerländska kulturen därför rösta jag ja...

Att dom förtrycker palestinier ser jag bara som en fördel :twisted:
Citera
2002-11-19, 22:55
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAR
Det e ett fint industraliserat land som delar den västerländska kulturen därför rösta jag ja...

Att dom förtrycker palestinier ser jag bara som en fördel :twisted:
De kan alltid lära EU:s framtida militära styrkor hur man bäst försvarar sig. Men vad tycker ni andra om att det då kommer massa israeliska kvinnor till logementen? :roll:
Citera
2002-11-20, 16:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Vad e det för fel på israeliska kvinnor?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in