2012-09-02, 16:25
Bannlyst
Citat:
Victor Brännström gjorde 1-0 för Piteå mot Umedalen i division 2 Norra.

Minuten senare föll anfallaren ihop medvetslös på planen, fick hjärtmassage i en kvart och fördes sedan till sjukhus, skriver Piteå-Tidningen.

– Vi väntar och väntar nu, säger ledaren Torbjörn Lindqvist till Sportbladet.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article15346609.ab

Det händer igen trots ökade hälsokontroller. Varför?
Citera
2012-09-02, 16:40
Medlem
Verkar som att han har avlidit enligt Expressens Iphoneapp...
Senast redigerad av Photographic 2012-09-02 kl. 16:43.
Citera
2012-09-02, 16:44
Medlem
Förmodligen dopad. Eller starkt smärtstillande. Lägg därpå att spelaren presterar max och pressar hjärtat.. PANG! Så smäller det!
Citera
2012-09-02, 16:44
Medlem
Jo han verkar ha avlidit

Piteå IF:s talesman Christer Berglund bekräftar uppgifterna.

- Vi har just nåtts av uppgifterna att de avslutat återupplivningsförsöken. Vi är en förening i sorg, vi vet inte hur vi ska gå vidare, säger Berglund.

Fan så sjukt.

Detta var killen som la av med fotbollen strax innan säsongen för att motivationen var borta och familjesituationen inte var så bra.
Sedan löste sig det och han kom tillbaka.

Noterbart är att Brännström kollapsa under en match i Februari också. Då tycker man alla nödvändiga prover borde tagits om han hade nå hjärtfel.
Senast redigerad av BodenSwe 2012-09-02 kl. 16:48.
Citera
2012-09-02, 16:54
Medlem
LastCaresss avatar
Fan vad tråkigt. Den enda relationen till Brännström jag har är att jag värvade honom på FM 2005 eller 2006.

Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Noterbart är att Brännström kollapsa under en match i Februari också. Då tycker man alla nödvändiga prover borde tagits om han hade nå hjärtfel.

Detta gör det ju än konstigare och tråkigare.
Citera
2012-09-02, 17:07
Medlem
Jävligt tragiskt, framförallt på en bra spelare
Citera
2012-09-02, 17:21
Medlem
fredricoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hebril
Jävligt tragiskt, framförallt på en bra spelare
Spelar väl för fan ingen roll hur bra han var?!? Lika tragiskt oavsett skicklighet på plan.
Citera
2012-09-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredricos
Spelar väl för fan ingen roll hur bra han var?!? Lika tragiskt oavsett skicklighet på plan.

Nej självklart inte för närstående. För oss andra som inte är lika närstående blir det dock mer tragiskt när spelaren är så bra att man åtminstone hört talas om honom, blir mer verkligt och kännbart för en större massa.
Citera
2012-09-02, 18:13
Medlem
P.Gs avatar
Tragiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av BodenSwe
Då är ju frågan varför man återvänder efter att ha kollapsat tidigare? Vad kom man fram till i februari? Blodtrycksfall?
Citera
2012-09-02, 18:34
Medlem
Lococcos avatar
Väldigt tragiskt. Endast 29 år gammal och tvåbarnsfar.
Citera
2012-09-02, 18:49
Medlem
Från DN.se:

Citat:
– Han svimmade i våras i Arcushallen i Luleå och segnade ihop på planen. Men det gick bra, de gjorde tester men de fann ingenting. Han låg inne och gjorde rigorösa tester som jag förstod det, utan att vara någon expert, säger klubbens talesman Christer Berglund till TT.

Alltså hade han inte någon form av hjärtfel. I så fall, vad hände vid dagens match - hur kunde han avlida trots rigorösa tester. Någon som kan förklara detta för mig, tack?

Kan det vara så att han hade någon inflammation i hjärtat nu när detta hände?
Citera
2012-09-02, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakt
Från DN.se:

Alltså hade han inte någon form av hjärtfel. I så fall, vad hände vid dagens match - hur kunde han avlida trots rigorösa tester. Någon som kan förklara detta för mig, tack?

Kan det vara så att han hade någon inflammation i hjärtat nu när detta hände?

Det enda jag kan tänka mig är att han har knaprat piller eller fått en inflammation i hjärtat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in