2012-09-02, 15:25
Bannlyst
Tjena Flashbackisar! Skulle vilja veta vad ni tycker om dagens samhälle. Frågor som: Tycker ni att dagens Sverige är bra eller dåligt? Hur tycker ni att människor beter sig gentemot varandra? På ett bra eller dåligt sätt? Ni får också gärna fylla i med egna frågor om ni känner för det!!
Citera
2012-09-02, 15:29
Medlem
alldeles för stressigt, folk tänker bara på pengar, folk gör vad som helst för pengar, ingen bryr sig om någon annan när det kommer till egen profit, skam i kroppen försvinner mer och mer från människans natur.

Ja det var bättre förr, eller?

Folk glömmer lätt också hur dom själv haft det, man snackar hellre skit om andra så man själv mår bättre!
Citera
2012-09-02, 15:38
Medlem
cherryhikes avatar
Jag tycker själv att samhället har förvandlats till något "redbull" samhälle!
"Allt ska gå snabbt och nu!" Det ska konstant vara roligt och man ska konstant kunna fixa allt, pengar, känslor, lägenheter, jobb. Man har inget tålamod, folk tror att dem ska bli miljonärer direkt efter skolan.
Sverige är klart bättre idag än vad det var tidigare, för folk mår i snitt bättre, men jag tror även att vi är otroligt mycket sämre på vissa punkter.
Jag tycker att människor i samhället visar allt mindre och mindre respekt mot varandra om man inte vet vem det är. Man dömer folk lite för fort och ofta så bryr man sig inte att ta reda på mer än så.
Samhället förändras otroligt snabbt och det är få saker som faktiskt får den stora allmänheten att reagera.
Citera
2012-09-02, 15:51
Medlem
Hanus2.0s avatar
Motbjudande. Så fasansfult motbjudande. Jag vill undvika att gå in på det här mer än yterst ytligt. Vi tillvärkar mer än tillräckligt med mat för att försörja hela planeten samtidigt som miljontals människor svälter. Varanenda människa jobbar skiten ur sig hela sitt liv på totalt onödiga arbeten som endast existerar för att tillfredställa ekonomin. Ekonomin som alldrig kommer att tillfredställas för den baseras på en oändlig tillförsel av skuld och oändlig ökad tillväxt, på en endlig planet. Dett finns fan mer skuld idag än vad det finns pengar. Samtidigt så slösar vi på resurser för att byga vapen som endast är kapabla att skapa förstörelse och död. Vi lever alla under ett förtryck som bara ökar. Och så springer alla jävlar runt som myror och tror att dom ska lyckas, tror att dom är fria. Vi förgiftar vårt mat och vårt vatten och förtrycker dom företelserna som har gett och kommer ge människan sin framgång. Vi gömmer oss bakom påhittade gränser med våran påhittade valuta och våra påhittade ledare, vi går till våra påhittade jobb och stödjer vårt påhittade system. Vårt sammhälle är föråldrat, en uppgradering är estentiel för vår överlevnad.

Där få de räcka. Ja då var min dag förstörd.
Citera
2012-09-02, 16:26
Medlem
dagens samhälle är ett skämt.

Det finns för mycket dubbelmoral.
Allas lika värde bara så länge du tillhör fotfolket.
Demokrati om du tycker rätt.
Krig för att skapa fred.

Vi är inte bättre människor nu än vad vi var för 1000 år sen.
Vi är fortfarande lika programmerade av dom rika som vi var då.
Ända skillnaden är att det är upplagt på ett snyggare sätt.
Så att det ska kännas som att du har något att säga till om.
Och vara tillräckligt nöjd över din tillvaro.

Vi kan ta ett levande exempel.
Sverige var ett relativt bra land, du hade din säkerhet så att du var relativt fri och det såg positivt ut.
Det är Sverige för bara 15-20 år sen.
Då började Sverige med massinvandring av människor som många kommer ha det svårt att passa in.
Det tär på det Svenska välfärdsystemet dom människor som har det sämre kommer få det sämre i det långa loppet.
Det är demokrati att få bestämma att man vill förstöra sitt land.
Nästan alla beslut tas på ekonomiska grunder i dagens samhälle och det blir så fel.
Jag tror faktiskt människor är väldigt egoistiska i grunden.
Och om det då kan gynna dig med mera pengar i kassan så blir det lätt idiotiska beslut för den stora massan.
Nej jag är inte rasist jag är realist
Citera
2012-09-02, 17:56
Bannlyst
Håller med om att det finns för mycket dubbelmoral i dagens samhälle tyvärr och att allt har blivit så jävla ytligt emellan människor. Pengar styr allt för mycket idag och det påverkar många på ett dåligt sätt. Samt att alla ska vara så jävla normala hela tiden? Vad fan klassas som normal egentligen? Alla normala och Pk- aktiga svennebananer är ju så jävla tråkiga, så det inte är sant. Om människor bara kunde vara mer öppna för nya saker och ting, spontana och inte så jävla trångsinta, skulle det bli mycket roligare att leva...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in